Déjá vu

  • Autor: D.J. Orlovský
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Snape/Sirius, Harry, Draco
  • Rating: neuveden
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Kdysi dávno se v záchvatu vzteku a žárlivosti dopustil James Potter na svém spolužákovi strašlivých věcí a Sirius Black nejen, že nic neudělal, ale sám spáchal na člověku, jehož paradoxně miloval, velké křivdy. Teď se historie opakuje. Odehrají se věci tentokrát jinak? Může oběť milovat násilníka? A stačí dvacet let na vyhojení starých ran? Původní odkaz: /http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-dejavu.php
  • Klíčová slova: znásilnění

Hodnocení čtenářů:

willow:
“****”
Ostravanka:
“q”
Benny:
“Výhrady jsou a docela velké, ale dobře.Přečteno a vracet se k tomu nechci, nevěřím tomu příběhu.”
jesssnape:
“taková slabší 4...”
Sectumsempra:
“nejake vyhrady jsem mela, ale ty uz shrnula belldandy, nebudu se tedy opakovat...”
Mrmla:
“Drsná, ale dobrá.”
belldandy:
“4/5. Jistě to není realistické. To ani náhodou. Ale už to, že mi to stojí za úvahu, znamená, že se příběhu snáze věří, než by se při námětu, který zpracovává, dalo čekat. Vztah násilníka a znásilněného je choulostivá záležitost (asi třeba jako incest :)) a tady se to dalo pobrat, aniž by si člověk říkal, co minutu - to přece ne. (Pro Victorii: Pokud jsem tu povídku správně pochopila, Snape nedal Dracovi tyo vzpomínky záměrně, šlo o nehodu. Takže se hodí spíš uvažovat, zda by se dopustil takové nerozvážnosti? Nejspíš ne, ale je to výchozí motiv tohoto příběhu a já ho jako takový přijímám.) Osobně jsem největší problém se Siriusovým vyznáním lásky a následným dějem. Mám pocit, že i naprostý debil s EQ tykve by pochopil, že to, co dělá, není v tu chvíli dobrý nápad. Navíc mám pocit, že by příběh mohl fungovat více méně stejně i bez této příhody. Pak mě asi nejvíc zaráží, že paní Pomfrayová vše přešla, když minimálně ona musela poznat, k čemu došlo. Ale jinak jsem vše spolkla i navijákem navzdory nepravděpodobnosti záplety a zatraceně hodně si ji užila a považuji mezi českými věcmi za dílko nadprůměrné. A na to beru ohled při svém váhání mezi čtyřkou a pětkou a zaokrouhlím si to nahoru. :)”
Tina_tt:
“...”
kami:
“Určite prečítam. (A asi som aj čítala - tak sa mi z obsahu zdá.)///Ahá! Už viem, čo to bolo. Ale viditeľne to vo mne veľa nezanechalo. Čo je vzhľadom na pár a priebeh prvej polovice celkom čudné.”
Victoria:
“Musím dát 4, i když nevím jestli budu mít sílu si jí znovu přečíst... Nejdříve mi sice naprosto nesedělo, že by dal Snape vzpomínky o svém ponížení klukovi, kterého považoval za naivního a rozmazleného. Takovéhle události člověka mění... Celé to bylo krutě reálné a zároveň se povídka jistým způsobem vznášela v oblacích. Tato povídka se mě hodně dotkla a nepochybuji, že mě i ovlivnila”
mariaa:
“Zasloužila by si hodnocení 4, ale už se k ní nemám v úmyslu nikdy vrátit, proto pouze 3. Jen připomínka, rozhodně to není oddychová červená knihovna, i když konec slibuje snad šťastný začátek.”
Ivet:
“Když už jsem dokázala uvěřit, že něčeho takového byli Pobertové schopní, skoro okamžitě mě to vtáhlo do příběhu. Musím se přiznat, že jsem spíš pásla po událostech přítomných (Harry a Draco), ale i přes menší oblíbenost páru SS/SB jsem si celou povídku užila.”
sandymathews:
“dechberoucí”
Akkarra:
“Docela drsná povídka. Potter starší se opět předvede a Sirius se taky nezachová jako rytíř na bílém koni. V mojí TOP 10 si tahle povídka drží druhé místo. :)”
Pyriel:
“Když se pomsta vymkne z rukou. Je to dost drsné, ten rating není pro nic za nic, ale přesto naděje umírá poslední. Pobertové ve své ´nejlepší´ podobě. Tak 3,5 hvězdičky (dvojice SS/SB není moje oblíbená)”
bedrníka:
“Dlouhá povídka, ve které k sobě nakonec Sirius se Snapem najdou cestu a Snape Siriusovi dokonce i odpustí. V podstatě taková romantika, i přes to, že se jí Snape celou dobu zavile brání.”