Zmatky pod Osamělou horou

  • Autor: Lanevra
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Thorin, Bilbo, Gandalf, trpaslíci (Thorin/Bilbo)
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 1
  • Shrnutí: Už od chvíle, kdy se Bilbo vydá na dobrodružnou výpravu se skupinkou, podle hobitích měřítek trochu obhroublých, trpaslíků, pro něj mají jeho noví společníci malý, soukromý vtípek. Hobit jím není ani trochu pobavený.
  • Klíčová slova: humor

Hodnocení čtenářů:

LiviaCullen:
“Z Gandalfa volajúceho sa smiechom po zemi som ešte dlho nemohla ale Thorina!? proste best!!”
brandivina:
“Gandalf je prostě šprýmař. Bilba mi bylo chvílemi dost líto a Thorinu a ostatní "madame" jsem moc nepobrala. Ale pobavilo”
belldandy:
“Jak bych to ... víte, začalo to jako taková hříčka. S Gandalfem, co se až trochu mimocharakterově baví nad přípustnou mez. Vůči kánonu je to ale taková nadsázka, říkala jsem si a moc se bavila. Jenže ... asi v půlce se to celé zvrtlo. Najednou koukám, že mě to nutí přemýšlet, jak, nejen Bilbo a trpaslící, ale i já a lidé kolem mě vnímají muže a ženy? Co od nich očekávají, aniž o tom ví? Také o tom, jak marginální roli ženám Tolkien v kánonu přisoudil a POZOR SPOILER! jakého brouka nám nasadil, když napsal těch několik málo vět o trpaslicích nerozlišitelných od trpaslíků? KONEC SPOILERU. Co to vůbec znamená být mužem a ženou odmyslíme-li si fyzickou stránku věci? A proč se má mysl tolik brání tomu, vidět v nějaké postavě přisšusnika jiného pohlaví? Až nakonec jsem díky všem těm otázkám, co mi otevřela v hlavě, dospělala k názoru, že ta povídka je prostě geniální. :)”
Mrmla:
“Pěkné”
mariaa:
“...”
Akkarra:
“Na celý komentář by mi stačila dvě slova, ale tím bych všechno prozradila. Takže můžu jen říct, že Gandalf je neskutečný pakůň! :D Pro vlastní pobavení všechny okolo nechá, aby se v tom plácali. :D”