Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

  • Autor: Dayspring
  • Překladatel: LadyF
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter / Draco Malfoy
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 44
  • Shrnutí: Proč by měl Draco Malfoy čekat, až svět zachrání Harry Potter? Plný nespokojenosti s rodinou předurčeností vezme záležitosti do vlastních rukou.
  • Klíčová slova: drarry, elf, Mpreg

Hodnocení čtenářů:

Rulie:
“Ke konci byl Draco až přehnaně mocný, ale povídku jsem přečetla s chuti”
DenDella:
“Tohle mě tedy neokouzlilo. Musela jsem se celkem přemáhat, abych to dočetla až do konce. Mpreg mi většinou nevadí, ale tady byl pojatý tak mudlovsky, že mi spíše překážel. Nucený svazek zde byl nějak moc vítaný, a to pak postrádá smysl toho nuceného sbližování. Hlavní myšlenka a plán zahrnující znásilnění mi ale přišel fascinující – jak snadné je využít omezenosti druhých. Když ale přišla část s elfy, chytala jsem se za hlavu. Cože?! Elfí říše? S elfy mocnějšími než Voldy? A Draco s 90 % elfí krve? A navíc jenom tak náhodou i vládce počasí? Ne – tak to vám nežeru. Jako celek je to ale slušně napsané a zase naprostá tragédie to není. Závidím těm, kteří se v tom vyžívají a v hloubi duše jim i rozumím. Má to přeci jen něco do sebe. Horší 3*.”
kripolik:
“Má nejoblíbenější povídka na pár Harry/Draco. Už jsem ji četla 3x a určitě si ji přečtu ještě několikrát.”
Makkakonka:
“...”
ygritte:
“-”
Ebibis:
“...”
JajinkaJajka:
“Povídka mě moc nezaujala, což je asi taky tím, že nemám moc v lásce Drarry, ale hlavně mi vadila ta zápletka a postava Draca. Jinak se to četlo celkem dobře, ale vracet se k tomu určitě nebudu.”
Nel-ly:
“Moje první opravdu dlouhé drarry a první povídka, kdy jsem přistoupila na mpreg a nevadilo mi to. Opět několik vážně geniálních nápadů, i když chvílemi to drhne a fuffoidní je to možná až moc, ale no bože...”
Renée:
“Nádherná povídka... moc mi přirostla k srdci... velmi doporučuji =)”
lymmet:
“Dobře napsané, dobře přeložené, ale vůbec mě to neoslovilo. Přečetla jsem začátek, konec a pak se jaksi prokousala prostředkem...”
KalamityJane:
“Na doporučení se odhodlám, až bude chvilka. :-)”
bwews:
“Jsou Drarry povídky, které mám raději.. Nějak zvlášť mě to nebavilo, přečteno do půlky, dočítat se mi to nechce. Přitom napsané je to docela dobře, ale prostě mi to asi nesedlo.”
modrooczka:
“...”
jesssnape:
“3 - 4”
Kayra:
“Moc se mi líbí styl psaní, narozdíl od většiny ff tu nejsou skoro žádné gramatické a překladatelské chyby, nicméně je to poněkud přeplácané. Do chvíle, než Draco zjistí, že je vlastně elf, je všechno v klidu, vcelku uvěřitelné, ale s elfama je toho na jednu krátkou povídku hodně. Kromě tohoto by nebylo na škodu vyladit charaktery, Draco je příliš vychcaný, Harry tradičně příliš pitomý a náladový. I přes chyby se ale občas k SDM vracím.”
Amarelis.Flow:
“krásná povídka, hodně nápaditá”
Benny:
“Citace Rona Weasleyho:"Ale kdo mohl tušit, že tvůj hřebec je vlastně klisna v převleku".Památná to věta!:D A zde merlinžel všechna sranda končí.Ten příběh je šílená houpačka-nahoru a dolů ohledně udržení čtenářovi pozornosti.Kdysi jsem jí odložila kolem 15té kapitoly.Vadil mi přechcaný Malfoy a blbeček Potter.Sice se to s vývojem v ději zlepšilo, ale nebylo to to:"Waw, baví mne charaktery a děj"To opravdu ne.Navíc těhotný Draco a do toho problém s původem?!Autor opět naložil hlavnímu hrdinovi na bedra víc problémů a schopností než bylo nutné.Epilog..v pondělí k zubaři.”
Adelaine:
“Povídku jsem četla už dýl, takže asi není úplně kosher ji hodnotit, ale nechce se mi ji číst znovu. Vím, že mě docela i bavila, přišla mi relativně uvěřitelná, ale odvařená jsem z ní nebyla.”
Casiopea:
“Mé úplně první Drarry a také první MPreg, který jsem dokázal přijmout a dokonce uznala, že tam skvěle sedí. Ta povídka je místy naprosto šílená a šokující, ale vždycky následuje dokonalé zdůvodnění. Zkrátka balancuje přesně na hraně. Málokdy se mi stane, že bych u čtení vykřikovala "Wow!" Tady neustále. Kdyby nebylo toho drobet kostrbatého začátku (brutalitu neodmítám, spíš provedení), dala bych i pětku. Miluju dílka, ve kterých se svět HP obohacuje o další mytologické a magické teorie.”
Tintinka:
“Tahle povídka možná není špatně napsaná a má dobré momenty, ale mně se od začátku nelíbila - nápad "donutím někoho mě znásilnit" mi prostě přijde odporný a ani ten zbytek už to nezachrání...”
Mrmla:
“...”
belldandy:
“V rámci Mpreg je to jeden ze snesitelnějších kousků. :) Jeden z mála případů, kdy těhotentví má i nějaký potenciál vytvářet zápletku, ale když jsem ji začínala číst, doufala jsem, že tahle povídka dokáže změnit můj vztah k drarry a to se nepovedlo... (Povedlo se to až u Redeem me:) ) Asi bych to měla ještě zkusit - znovu, protože teď se změněným vztahem k drarry by mi to možná přišlo mnohem lepší. Každopádně bylo to krásně ujeté. :)”
Velká_koule_chaosu:
“...”
te.ss.sa:
“Jedna z mála povídek kde Drarry je lepší než Snarry. :D ráda si jí občas přečtu znovu”
Fleur Tera:
“mňa to dosť sklamalo.. podľa tých skvelých hodnotení a nadšených komentárov som čakala, že ma to bude viac baviť... do polovice sa to celkom dalo, no potom od Dracovho nového pôvodu ma to začalo štvať.. no na druhú stranu - čo všetko ff už Potterovi pripísala... takže aj Draco má nárok na niečo extra...dočítala som, no nebavilo ma to a vracať sa nebudem.. kvalitná trojka/slabá štvorka”
Peth Kurayami:
“Povídka skrývá jak zamyšlení, napětí tak i spoustu humoru. Autorka je geniální a ačkoli bych občas uvítala trochu rozepsané erotické scény, k ukojení mé úchylnosti , musím udělit maximální hodnocení za to, že ačkoli beru antibiotika a ležim polomrtvá v posteli musím číst dál a dál!”
patolozka:
“Vychytralý Draco, starostlivý Harry a úžasná povídka s velmi zajímavým závěrem...”
Dorea:
“jeden z nejlepších HP Mpreg co jsem četla”
mariaa:
“Všemocný Draco Malfoy - nee, to opravdu není pro mě. Za povídku 4, ale bod dolů za Draca...”
Victoria:
“Tuhle povídku miluju, nedám na ní dopustit =]]”
Crystal:
“Místy velmi ulítlé, ale je to skvělá povídka :)”
AiShine:
“Dokonalá povídka! Jsou pasáže, které bych si mohla stále donekonečna pročítat...”
sigam:
“K přečtení.”
beruska:
“Nadhera, doporucuji”
MandalanUmen:
“...................”
finde:
“jedna z mýc nejoblbenějších”
Cvrcinka:
“wooow...”
Jacomo:
“Je to hezký příběh. Dojemný, kouzelný, ulítlý. A vespod má něco společného s Kamenem manželství. Nejprve mě to propojení s elfy rušilo, ale ta likvidace Voldemorta pomocí živlů byla přímo monumentální. A navíc ve Stonehenge! Wow. Viděla bych to tak na 3, 5 hvězdičky, ale aby nezapadlo v průměru (kam to rozhodně nepatří), přidávám :-)”
Mysty15:
“Nemám co dodati. Přestože tohle dílko mělo své chyby a mísila se v nich obvyklá klišé, získalo si to moje srdce. Vrátila jsem se zase na začátek, kvůli tomuhle - podobným povídkám - jsem si tolik zamilovala tenhle pár.”
ZJTrane:
“Skvelá poviedka nádherný preklad. Za to všetko ďakujem. Už asi nepoviem, že nemám rada pár Harry a Draco, v tejto poviedke boli spolu neskutočne dobrí.”
Akkarra:
“Nádherně ujetá povídka. Nejvíc mě pobavila Brumbálova zmínka o "železné pěsti" královny. :)”
Pansy:
“Nádherná povídka... moc mi přirostla k srdci... velmi doporučuji =)”
Caterina:
“Jedna z mých velmi oblýbených povídek. Moc hezky napsaná a moc hezky přeložená.”
Istar Halabába:
“Chtěla jsem si přečíst něco, kde by se mi líbil Draco. To se mi splnilo a místy jsem byla opravdu hodně mile překvapená. Sice jsem některé části jen tak přelétla a epilog jsem nezvládla vůbec, ale celkově se mi povídka dost líbila.”
Nade:
“Skvělé. Partnerský vztah mezi Harrym a Dracem je vyrovnaný. Draco se mi tu strašně líbí. Skutečný Zmijozel, který přesně ví co chce a jde za tím, i když pak překvapí sám sebe. Už jsem to četla několikrát a zase se k tomu vrátím.”
Bilkis:
“Draco je v téhle povídce prostě úžasný... Musím říct, že tohle byla povídka, kterou jsem se vrátila k tomuto páru a absolutně toho nelituji. Objevila jsem v ní to, co mi po dlouhou dobu u H/D slashe chybělo...”
darken:
“Prostě takhle to vypadá, když se Draco Malfoy rozhodne zachránit sám sebe a do jeho úžasného plánu se mu vloudí pár chybiček, se kterými nepočítal...”
Ivet:
“Tuhle povídku mám opravdu ráda. Je plná všeho, po čem toužíte. Bylo mi skoro až líto, když byl překlad konečně hotov, ale od té doby jsem ji celou četla nejméně ještě dvakrát. Nelituji, opravdu doporučuji pro všechny milovníky H/D slashe. ;)”
Mandragora:
“Ujetá povídka plná dějových zvratů i citů. Draco správně pochopil, že co neudělá sám, nemá.”
Samy:
“Tahle povídka má od všeho trochu - je ujetá, dojemná, humorná, dramatická, místy až magická. Použiju část svého komentáře přímo k povídce: mám při čtení téhle povídky pocit, že Harry je Harry (poslušně přijímá svůj osud a pořád si vesele pěstuje svůj zachráncovský komplex) a Draco je Draco (hledí jen na své pohodlí a přežití, nepřestává být otravný a je vždy připraven kohokoliv urazit). Navzdory tomu mezi nimi opravdu klíčí cosi důvěrného a Dracovo prohlášení: "obávám se, že bez Harryho bych byl zase jako předtím, jaký jsem ve skutečnosti uvnitř" je toho důkazem. Zvlášť musím pochválit překlad, protože ten je opravdu fajnšmekrově fantastický. Určitě to stojí za přečtení.”
Lilithka:
“Plné napětí, děje a zvratů. Místy plné citů, jinde zase důležitých rozhovorů. Vyvážený příběh.”