Esprite

  • Autor: Estriel
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 19
  • Shrnutí: neuvedeno
  • Klíčová slova: romantické , drarry

Hodnocení čtenářů:

Luczaida:
“Takové oddechové čtení. Konec dost uspěchaný a hodně nedokonalostí, ale jak sama autorka řekla.. prvotina.”
Temna0Maky:
“:)”
Nel-ly:
“Estriel byla jedna z těch, kdo mi ukázal kouzelné vody slashe a doplnil představu, kterou jsem měla vždy - drarry je kánon, tak :D Hezké, moc hezké... škoda toho konce.”
LiviaCullen:
“Nádherné ale práve kvoli tomu koncu musím dať len 4.. Inak to nemá chybu.”
KalamityJane:
“Tohle čtení jsem si vážně užila, povídka plná napětí, které visí ve vzduchu, kdykoliv se k sobě Harry s Dracem přiblíží. Konec byl takový rychlý a epilog rozpačitý, to je jediný důvod, proč nedám plné hodnocení.”
jesssnape:
“...”
Silvia.Feroceta:
“První slash který jsem kdy četla. A rok vzniku mohu potvrdit. Tenkrát jsem byla na Potterovských povídkách závislá a četla jsem snad vše co se objevilo, takže bych si i troufla říct, že to byl opravdu první český slash.”
bwews:
“Já věděla, proč se do Esprite moc nehrnu.. Mám raději, když je všechno napsané tak nějak mezi řádky. 2-3”
belldandy:
“Takže takhle: Já na rozdíl od Sinam, jsem člověk důvěřivý. A já proto věřím, datu vzniku, které Estriel uvádí. Stejně jako věřím Veronice, která kdysi na Nápoji lásky ve svém článku "Co je to vlastně slash" napsala: "Prvním českou slash fanfiction byl zřejmě LOTR slash Dvě srdce od MatsChristiany ... Ve zveřejnění na internetu ho předstihl Esprite (HP/DM) od Estriel v létě 2003 na prvním HP fanu, známém dnes jako První fan, předchůdci potterharry.fanfiction.netu. Esprite ovšem také vznikl už v létě-podzimu 2002 a taktéž koloval nejdříve v opisech. Inspirací Estriel byl anglický slash." Z toho plyne, že "Esprite" by měl být vůbec první publikovou českou slashovou povídkou. A jako takový (tedy jako první českou slashovou povídku), jsem ho před dvěma lety četla a říkala si, že, na prvního zástupce svého druhu, to není vůbec špatné. // Doznávám, že nejsem velký ctitel Estrielina díla. Na to stojí Estriel tak nějak příliš mimo realitu. Nicméně (až na nějaké ty nejasnosti a idealizace v popisu sexuální scény, kterých si je sama Estriel dobře vědomá, nemám proti tomuto textu vážnějších námitek. Ano, konec je "vzatý trochu hopem", ale co už... Pro ty, kteří si rádi užijí Estrielin romantický a textově vytříbený styl, to je určitě zážitek. I po těch letech...”
Akkarra:
“No, hádám, že tohle bude asi jedna z prvních povídek, které Estriel napsala. A je to hodně vidět. Ale ten konec je naprosto perfektní!”
Lucie:
“...”
Benny:
“Nevím, opravdu nevím..při první kapitole mne jímalo zděšení-klavír a celkově ta představa "hrozného tajemství".A tloukla jsem hlavou do stolu, protože i přes tohle úděsné období Drarry nejsem na romantiku.Ovšem příběh je slušný, učelově pro romantické duše, kterým vyhovuje, když se každý problém vyřeší v zárodku.U konce jsem skutečně neplakala, ale zase na průměr je tahle povídka moc dobrá.Za čtyři, ale číst jí znova nebudu.”
Mrmla:
“..”
SinamLlumi:
“Haha, ten rok 2002 bych teda chtěla vidět. Estriel nám buď chce tvrdit, že předběhla svou dobu mílovým krokem pana da Vinciho, nebo si trošánek vymýšlí, nejsa příliš zdatným historikem HP FF. ;) Co řeknu dál platí prakticky pro vše, co jsem od této autorky kdy četla, ale nikdo po mně nemůže chtít, abych citovala každou jednu větu. Nuže: Ona ta inspirace zahraniční tvorbou by měla mít své meze a ne že se budu spoléhat "však on to nikdo nečetl a nepozná" a půjčovat si náměty i pohledné věty, jako by se nechumelilo. Nebo možná to Estriel ani nedělá schválně, co já vím, ale každopádně takový ten dojem "tohle je mi fest povědomé", případně "tohle už jsem *stoprocentně* někde četla" mám z celého průřezu dílem této autorky. :( Z tohoto důvodu, i poslední dvanáctiletá nanynka, která si _svépomocí_ smolí svou Anastázii Mary Sue, je pro mě větším spisovatelem. :( PS: Ani jinak se mi to nelíbí. Bohužel. S.L.”
Nerla:
“...”
Sargo:
“Vytecne napsana povidka, zejmena prvni polovina - smiri vas s pojmem "poeticky" a taky "romanticky" a je to idealni slash pro odpurce slashe :-) Skoda toho nevydareneho konce, upne jako by ho dopisoval nekdo jiny. Ale presto je vytecna, byt hlavne stylem a dojmy, ktere umi vyvolat.”
ZJTrane:
“Nebyť toho konca dám plný počet bodov. Až do poslednej kapitoly je poviedka úplne krásna. Má dobrú atmosféru, ale koniec je podľa mňa príliš useknutý, akoby sa už autorka chcela toho príbehu zbaviť, alebo akoby stoj čo stoj chcela takýto koniec. Mne tam nesedel.”
Crystal:
“Pro mě je to povídky, která MÁ své chyby, ale i přesto je krásná a výjimečná.”
Victoria:
“Vehnala mi slzy do očí. Není dokonalá, je... vyjímečná. Nejde o příběh, jde o pocit, který ve mně zanechala”
Kate Mathews:
“...”
Marion Daé:
“je nádherná, dokonalá, nepřehnaná..fascinující, uklidňující..dechberoucí, srdceryvná..ačkoli to tak nevypadá, došly mi slova..”
Mysty15:
“Asi kvůli nostalgii. Možná ale proto, jak stále vidím to piáno, jak cítím tu zubní pastu v astronomické věži. I po tolika letech...”
Čtenářka:
“Esprite bylo první. Pro mě a snad první česká fanfiction vůbec. Jako taková má pro mě určitou cenu, občas se k ní dokonce vracím... ale na druhou stranu musím uznat, že to není nic zvláštního. Poměrně konvenční povídka o vztahu Harryho a Draca. Navíc mě později překvapilo, že Estriel se inspirovala v anglických povídkách nejenom co se výstavby děje týče, ale že si vypůjčila dokonce i celé věty. Přesto hodnotím čtyřmi body - byla první, byla dobrá.”
Nade:
“Úžasné, romantické, chvílemi i vtipné a naprosto dokonalé. Brečím.”
Ice:
“Esprite možná není dokonalá povídka, ale u mě bude mít navždy zvláštní místo, protože mě přivedla ke slashi. Zamilovala jsem se po prvním přečtení. Smála jsem se s ní, plakala a nikdy předtím jsem si nemyslela, že by na mě psané slovo mohlo tolik zapůsobit. Doporučuji všem, kdo mají rádi pěkný slash plný romantiky, který se ale nevzdává kánonu a má svou vlastní zápletku. U písně Centrefolds taky nedokáži udržet suché oko. Díky, Estriel!”
Bilkis:
“Úžasná záležitost s krásně popsanými charaktery... Ačkoliv dávám už přednost jiným párům, musím říct, že tahle povídka mě vždycky rozechvěje... Hlavně její konec, který je jedním z nejlepších, ačkoliv taky nejsmutnějších, konců, které jsem kdy měla možnost číst.”
Ivet:
“Miluji a brečím. Teď jsem uviděla název a zase mám slzy v očích. Nehledě na to, že nemůžu poslouchat píseň Centrefolds od Placeba bez proudu slz. Tahle povídka je dokonalost sama, zcela mě uchvátila a po jejím přečtení se něco v mém srdci dostalo na správné místo. I určitá část v jedné z posledních kapitol mě utvrdila, že polibek na čelo je víc než polibek na rty a tak to pro mě bude navždy díky tomuto skvostu. Děkuji, Estriel.”
Pyriel:
“První slash, který jsem kdy četla - a kdo tenhle příběh četl, tak potvrdí, že jsem měla štěstí, že jsem začínala s takovou mistrovskou povídkou :-) Naprostá romantika. I když dneska už mám v merku spíše jiné páry, tak nemůžu dát míň než 5 hvězdiček, i kdyby jen ze sentimentu (i když Blaise Zabiniová mě hooodně pobavila :-D)”