Poslední nepřítel

  • Autor: Casiopea
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová - Weasleyová; Harry Potter, Ron Weasley
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 27
  • Shrnutí: Nevědí si s ním rady. Bojí se ho zabít, ale bojí se ho i pustit. Severus Snape nikdy nikam nezapadal. A už vůbec ne do spaseného světa plného nadějí. A není jediný, kdo se po skončení války ocitá v podivném vzduchoprázdnu, ve kterém schopnost přežít už není k ničemu. Hermiona Weasleyová pochopila jako první, že je třeba najít si nový cíl. Tím jejím se stal on. Poválečný příběh, lehce ponurý, o hledání smyslu života, hojení válečných zranění a samozřejmě o lásce.
  • Klíčová slova: Psychologické, romantické, dobrodružné, snamione, po válce

Hodnocení čtenářů:

Luci.e.n:
“Naprosto jedinečná povídka. Propracované charaktery, dechberoucí rozhovory a scény...”
modrooczka:
“Povídku jsem četla jedním dechem jak byla čtivě napsaná. Suprový děj i zápletky. Hlavně myšlenka, že i když zlo je poraženo tak stejnak převládají noční můry z minulosti, kterými vítězové trpí. V některých pasážích jsem se i suprově pobavila, Snapea prostě nezklame. :D”
jesssnape:
“...”
kattyV:
“Velmi povedená povídka s, podle mne, přesvědčivým vývojem vztahu hlavních postav. Autorka píše obecně velmi čtivě. romantické scény se střídají s humorem a napětím. Zatím nikdo neocenil originální řešení ohledně Harryho ohrožení (jak to jen naznačit a nespoilerovat), tak tedy, ceňji i tento moment.”
Velká_koule_chaosu:
“První snamione která se mi opravdu líbila, vtáhla do děje a už nepustila. I když musím přiznat, že velký vliv na mé zaujetí touto povídku mělo slashové pokračování Poslední přítel.”
Fleur Tera:
“veľmi chytľavé, prečítala som to jedným dychom :)”
KalamityJane:
“Mám ji rozečtenou podruhé, co říct, Casiopea je zkrátka zárukou originálních kvalitních perfektně vyvážených příběhů.”
Lucie:
“Moc pěkné, jedna z opravdu dobrých povídek od českých autorek. A že jich česká FF scéna zase až tolik nemá. EDIT: Četla jsem už podruhé a zvýšila hodnocení na 5, zvláště v kombinaci s navazující povídkou Poslední přítel a bonusem A večeři dej nepříteli, je to podle mně prostě výborné. Moc pěkný jazyk.”
Amarilli:
“Ďalšia úžasná poviedka od osvedčenej autorky, ktorá ma nikdy nesklame.”
mayla:
“o, áno :) veľmi pekné..mna naopak záverečné časti potešili, dali celej poviedke ešte ďalší význam.”
Sectumsempra:
“libilo se mi to, moc!:) a proc ze nedavam plne hodnoceni? akcni scena ke konci byla trosku jako pest na oko a take cast epilogu mi moc nesedla...”
Blajzloch:
“Casiopea umí psát, umí vyprávět a hlavě umí Severuse. Věřila jsem jí ho do posledního písmenka! Taky se mi tu moc líbil její Harry. Dávám 5 a jdu se vrhnout na Posledního přítele.”
Licona:
“...”
Nerla:
“Váhám mezi čtyřkou a pětkou. Povídka je nádherná a doopravdy skvěle napsaná (no dobře, taky nemám moc ráda pasáže psané v první osobě), charaktery jsou přiměřeně přiměřené a přiměřeně nepřiměřené, navíc je tu úžasně vykreslené manželství Hermiony s Ronem a líbí se mi Harryho charakter. Nemám ale zase tolik ráda, když někdo pár kapitol před koncem zasadí do ryze pocitové povídky děj, aby se to bum prásk někam hnulo. Navíc... zrovna dějové pasáže mě dost nechaly chladnou. Takže za čtyři, ale nadšená jsem a nadšená zůstanu.”
Rebeka:
“jojo, tohle jo, tohle muzu :)”
jm:
“Kvalitní povídka. Jenom tedy z hlediska profesionálních zásad psychologa se Hermiona chová děsně!”
mariaa:
“:)”
Keiko.kei:
“Senzační! V téhle povídce se mi líbili úplně všichni. Jak Ron, tak Harry a přijde mi, že ve většině povídek se prostě alespoň z někoho pokouší udělat úplného idiota. Rozchod Hermiony a Rona, byl přesně to, co bych od něj očekávala. A taky je to zářný příklad, že i bez sexu může být ta povídka senzační...”
Adelaine:
“Přiznávám předem, že hlavně díky přiliš nadšeným komentářům jsem asi negativně zaujatá. Aneb čekala jsem víc, mea culpa. Takže, mně se zrovna ta ich forma svým způsobem líbila. Líbilo se mi, že tam Hermiona úplně nekriticky Snapea zbožňuje, miluje, uctívá a velebí, a ten přechod pak k třetí osobě tuhle rovinu do značné míry potlačil. To se mi líbilo. Styl psaní je rozhodně precizní, líbivý, není to můj šálek čaje, ale je dobrý, jen mě docela štvaly překvapivě často se vyskytující kupa příliš krátkých vět. Úplně mi čtení zadrhly. Severus mi přišel mírně nekonzistentní a Hermiona si to u mě rozlila už na začátku svým absolutně neprofesionálním přístupem, který podle mě zvláště pro ni vůbec není typický. Ale abych furt nekritizovala, ta povídka je dobrá, má hezké postupné sbližování postav, bez logických skoků, přiměřeně romantická, události na sebe navazovaly a měly hlavu a patu, přiměřeně vysvětlená. Co jsem četla ze snamionek, tak jedna z těch lepších.”
Chavelierka:
“Casiopea se mi osvědčila, jako kvalitní autorka a tak to mu bylo i u Posledního nepřítele. Dobrých a čtivých snamionek ubývá, takže jsem vděčná, že je ještě někdo dokáže napsat stylem, který vás přimrazí k židli a donutí dýchat společně s hrdiny. Perfektní dílko, mohu jen doporučit”
Mrmla:
“Pěkné.”
niktoska:
“Vždy sa k nej rada vrátim. Severus je tu presne taký akého si ho ja predstavujem”
Lanevra:
“...”
angie77:
“Velice pěkné a poměrně netypické snamione se Severusem, který se chová jako Severus :-)”
GwenLoguir:
“Nevedela som sa od toho odtrhnúť a zase raz pri čítaní odsunula všetko na druhú koľaj... Primerane sladké, aj zábavné, s toľkým napätím, že to moje srdce zvládalo len tak tak... (v tomto jednom smere mohľa poľaviť) inak, fakt výborná práca!”
Akkarra:
“Rozhodně to má něco do sebe, na snamioku je to dokonce mimořádně povedené. :) Mě osobně neseděla ta část psaná v první osobě - ich forma je v FF docela kumšt a i když se s ní autorka nepoprala nejhůř, nebylo to ono. Obsahově velice slušné - boj Severuse a Hermiony byl vážně docela zábavný a velice milým překvapením se ukázal být Potter. Na druhou stranu mi tady zase pár věcí nedávalo tak úplně smysl... Váhám mezi 3 a 4, ale čistě subjektivně se kloním spíš k té trojce. :)”
Slythoryn:
“Povídka je to opravdu nápaditá, ale z mě neznámého důvodu mě přestala asi u dvacáté kapitoly bavit, takže jsem se k ní pak vrátila až později”
Sargo:
“Skvěle napsaná povídka, díky které zase měsíc nesáhnu na klávesnici díky pocitům méněcennosti.”