Sňatek z rozumu

  • Autor: Diana Williams
  • Překladatel: Adelaine
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 11
  • Shrnutí: Někdy manželství z rozumu stojí za mnohem víc. / Originální název: A Convenient Marriage / Varování: zmínka o Mpreg, mírně AU.
  • Klíčová slova: Snarry, Dohodnutý sňatek

Hodnocení čtenářů:

l.enik.c:
“Na povídku o dohodnutém sňatku to není nejhorší, ale ocenila bych klidně o jednu dvě kapitoly více, ze kterých by bylo jasně zřejmé, proč se ti dva do sebe mohli zamilovat. Hodně mi to připomělo povídku With Eyes Wide Open, která je ovšem o nějaký ten level výš, hlavně uvěřitelnější (což je nejspíš dáno tou délkou). Charaktery postav mě nějak zvlášť neoslnily, pohybují se někde na hranici OOC, a že by zrovna Sirius byl hlavní "dohazovač" moc nevěřím, protože si nejsem vědoma, že by bylo dostatečně popsáno, proč je Snape o tolik přijatelnější než Malfoy. Když tak nad tím přemýšlím, vlastně to u mě zklouzává až k 2, ale to už by asi nebylo spravedlivě v porovnání s jinými povídkami, jelikož to není úplná blbost. A epilog tu byl opravdu spíš ke škodě.”
jajafilm:
“Lucius jako hlavní záporek je fajn. Tak nějak to zapadá do řady těch povídek o sňatku. Váhám mezi trojkou a čtyřkou.”
ZdenickaZ:
“Moje oblíbené manželské téma a opět trochu OOC postavy, hlavně tedy Severus, ale jinak pěkné. DW je moje oblíbená autorka hlavně díky této povídce.”
JajinkaJajka:
“Moje oblíbená povídka, i když bych k ní pár výtek určitě měla, ale celkově se to četlo moc dobře, byla to zábava. Líbil se mi ten jiný svět a taky, jak byl vykreslen Harry. Romantika mi nevadila, i když epilog mě až tak neoslovil, ale byla jsem každopádně spokojená,”
Cora:
“To nejhorší na začátek, ať to mám za sebou – epilog vzít a zahodit, pěkně prosím! Jinak moc příjemný relax mě čekal. Nedostatky bych vyšťourala, ale nechce se mi, no. A musím vypíchnout scénu s navátým a majetnickým Severusem. O Snapeově nadlidské sebekontrole mám dost vysoké mínění odjakživa, takže se mi jako zanícené Snarrystce hodně líbí představa, že je to právě pan Potter, kdo ty železné mantinely jako jediný zvládne pochroumat i nevědomky. A když všechny ty potlačované touhy navíc zkatalyzuje alkohol v kombinaci s žárlivostí… ou jéé, tam to muselo vypadat :-). 3-4.”
Extasy:
“Líbilo se mi to. Jako oddechovka, místo čím dál častějších nezajímavých večerních programů v televizi to bylo plně uspokojivé.”
Renée:
“...”
Amarilli:
“Yes, to som čítala :D :D :D Dialóg, v ktorom sa Harry pýta Snapa, či prišiel obťažovať svojho záhradníka, sa mi vkradol do pamäte :D :D Má to svoje muchy, OOC, ale (čert to ber) nie je to až také dlhé, aby som sa z toho zbláznila :D A keď vynechám epilóg, tak sa aspoň zasmejem :D”
shadow:
“Asi nadhodnocuji, ale až na ten epilog povídka z ranku těch, u kterých člověk vypne a baví se až do konce. Slabší 4.”
lia:
“:)”
KalamityJane:
“Stručně a jasně. :-) 3-4”
jesssnape:
“...”
Rulie:
“:D :D”
l.terka:
“:)”
Pansy:
“Na můj vkus až moc rychlé, ale buiž, přečetla jsem povídku během jednoho dopoledne. Má něco do sebe, sice mnohdy až moc přeslazené, ale i tak je to pěkné, ráda se k povídce někdy vrátím. :)”
Fleur Tera:
“príliš rýchle, mierne nelogické a pre mňa určite bez epilógu”
Lucie:
“Příjemné, dobře napsané, kvalitně přeložené, milé. Epilog až příliš sladký, ale přesto se k povídce ráda vracím, Má prostě něco do sebe.”
Benny:
“Povídka mě bavila, konec přeslazený.Přesto za 4.”
Tintinka:
“Mně se to líbilo - možná i z nostalgických důvodů, jedna z prvních slash povídek, které jsem četla, tak na mě tehdy hodně zapůsobila a teď jsem si ji ráda připomněla...”
Lanevra:
“Přiměřeně dlouhá povídka na klasické téma obsahující klasické zápletky, klasické scény s přijatelnými charaktery (Jako třeba na Nezáměrně tvůj to rozhodně nemá a to je téma podobné), takže dávám průměrnou známku.”
AnneMaria:
““...””
Akkarra:
“Slabší trojka. Dokonce jsem zvažovala i dvojku, ale... Ale předstírám, že epilog jsem nečetla. :)”
styna1:
“super oddechovka”
Adelaine:
“Je to sladký, nepropracovaný, uspěchaná zápletka, ale přesto mi přijde, že to má něco do sebe. Taková lepší trojka.”
delatrix:
“mmm”
Sargo:
“Dost slabá trojka. Všechno tak nějak plyne... zaznělo tu slovo "odfláknuté", ano, to sedí. A konec moc přeslazený. // Mozna kdyby byl obratnejsi preklad, byla by ta trojka uprimnejsi. :-)”
te.ss.sa:
“Začátek dobrý, prostředek taky dobrý ovšem poslední kapitola + Epilog to tak trochu zkazili”
Mrmla:
“...”
Nerla:
“Ačkoliv oceňuji, že se na začátku nechová Potter jako dvanáctiletý mentálně retardovaný spratek, jak to v tomhle typu příběhů bývá, vývoj vztahu i konec jsou tak nehorázně odfláknuté, že není možné hodnotit výše. // Četlo se to dobře a nebylo to přehnaně dlouhé. Klasickým problémem shledávám zasazení akčního děje těsně před konec celé povídky, což vždycky naruší kompozici a pracně budovaný styl, jenže je to hodně častý nešvar, takže to mnozí snad ani nevnímají. Snape byl hodně OOC, ale líbilo se mi, že si koupil půdu a postavil dům - to se moc často v povídkách nevídá. Ten epilog - uáá! (SPOILER) Opravdu jsem se snažila uvěřit, že do konečného smíření všech zúčastněných uplynula delší doba, ale pokud mužští kouzelníci nejsou těhotní místo devíti měsíců jeden týden, bylo to... nepravděpodobné. Jo a ta duha a jednorožci na konci fakt chyběli. Ale přečíst se to dalo relativně bezbolestně, takže - asi fajn.”
Sectumsempra:
“ten konec to trosku zkazil... // cetlo se to vyborne, melo to spad, ale... epilog byl prisernej - vazne chybela jen duha a jednorozci - a taky me tak nejak nebavila predposledni kapitola (SPOILER: zneskodneni zaporaka mi na me pusobilo divne)”
Gartepka:
“:)”
kripolik:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“Povídka hezká, příjemná, dobře napsaná, ale ten konec mi jaksi nesedl. Snad až věty: „Co jsi tentokrát udělal, že jsi ho rozrušil?“ - „Díval jsem se na něj.“, to jaksi zachránily - mě tedy strašně pobavily, no ale tak já měla vždy ujetej humor. :D Noo... Trošku lepší průměr. Ovšem čekala jsem od toho více. 3-4*”
mariaa:
“Něco mezi 3 - 4...”
Heredhether:
“To už je let, co jsem tuhle povídku četla! Byl to úplně první slash, co jsem kdy přelouskala, a pak jsem se k němu ještě několikrát vrátila. Hlášky "Dneska přede mnou nezavřete své srdce ani svou ložnici." nebo "Tobě se líbí, když do tebe někdo tak šťouchá?" už u mě zlidověly :D”
belldandy:
“Jsem asi špatný čtenář pro tenhle typ příběhů. :) Přijde mi, že skoro každý jiný způsob než zrovna nucený sňatek je lepší metodou, jak spárovat tyhle dva. Asi si každý autor musí aspoň jednou zkusit napsat tuhle záležitost. Ale pokud jde o mě, když už to (tedy okolnostmi vynucený sňatek) musí být, pořád platí, že nejzajímavější byla tahle zápletka v podání Josephine Darcy (Kámen manželství) a Enahmy (Můj pátek). Zbytek těchto příběhů mi připadá jako mlácení prázdné slámy ... Mínusy: Pro začátek zklamání z opakovaného klišé, pokud jde o psychologii postav - nemůžu se smířit s tím, jak nepřirozeně snadno všichni takový stav akceptují, překážky jsou příliš snadno překonány, vývoj vztahu mi přijde docela uspěchaný a ten konec je maličko přeslazený. A taky: I když v teoretické rovině nemám vůbec nic proti m-preg, stejně mě dosud žádný autor nedokázal opravdu přesvědčit, abych si ho užila. Ale dobrá někde mezi pátou a devátou kapitolou to mělo něco do sebe (hlavně ta osmá kapitola, samozřejmě :) ). Být do tohohle fanda, asi bych dokázala mluvit o lepší trojce. Nebo být to česká fikce, taky se budu dívat shovívavěji. Ale tohle je zavedená autorka a já čekám to nejlepší. A na nic lepšího než průměr to tentokrát nevidím. Sorry. :) PS: Nicméně zjišťuji, že ty hlášky, co utkvěly Heredhether, zůstaly viset i v mé hlavě. :)”