Světlo pod vodou

  • Autor: Maya
  • Překladatel: Ruwin Heredhether
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Hermiona Grangerová, Ron Weasley, Albus Brumbál, Pansy Parkinsonová, Blaise Zabini, Terry Boot, Remus Lupin, Sirius Black, Narcisa Malfoyová
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 23
  • Shrnutí: Překlad anglické povídky Underwater Light, která je jedním ze základních kamenů slash povídek o páru Harry Potter / Draco Malfoy. Její děj se začíná v Harryho 7. ročníku, kdy se v Bradavicích znovu pořádá turnaj tří kouzelnických škol. Harry je znovu jedním ze tří šampionů. Při druhém úkolu najde u jezerních lidí jako svého zajatce Draca Malfoye namísto Rona, kterého očekává, a netuší proč. Rozhodne se zjistit, proč byl Ohnivým pohárem jako někdo, koho bude těžce postrádat vybrán právě jeho největší školní nepřítel. Příběh jejich zvláštního a pozvolna se rozvíjejícího vztahu se odehrává na pozadí propukající otevřené války s Voldemortem, jehož špeh se skrytou identitou se pohybuje po Bradavicích, unáší studenty a bezostyšně vraždí každého, kdo mu zkříží cestu. Podezřelí jsou všichni a víc než kdy jindy je potřeba, aby přátelé drželi při sobě.
  • Klíčová slova: harry potter, draco malfoy, uderwater light, světlo pod vodou, turnaj tří kouzelnických škol

Hodnocení čtenářů:

Tereza:
“Není to špatné, ale mě se povídka do paměti příliš nevryla. Navíc to neustálé pocitů nahoru, dolu, nahoru, dolu.. jako telenovela.. od sebe, k sobě, od sebe, k sobě. To není úplně můj šálek čaje.”
Makkakonka:
“...”
Temna0Maky:
“...”
Extasy:
“...”
Rulie:
“K tomuhle Drarry se ještě v budoucnu vrátím”
Cora:
“Povídka se mi dost líbila, a to i přes to, že onen důvod viníkových činů celé té detektivní zápletky, mě nepřesvědčil = zklamal. Během čtení mě opakovaně iritoval ten hovorový jazyk, jakým se vyjadřoval aristokratický Draco (ale za to originál pochopitelně nemůže), naopak mi byla sympatická takto vylíčená pospolitost Zmijozelu. A Pansy, ta se autorce vážně povedla, to je výstavní čertík z krabičky :-)”
bwews:
“...”
Ann-17:
“Drarry patří mezi můj oblíbený pár takže jsem si tuhle povídku přečetla. Možná se k ní někdy vrátím, ale jinak byla celkem zajímavá.”
Benny:
“Tuším, že Casiopea mi doporučovala přečíst originál nebo slovenskou verzi překladu.Dále níže čtu výčitky kvůli betareadingu.Tady se zastanu překladatelky, četlo se mi to dobře.Původem toho 'zla' je sám originál.Upřimně to ve mě nic nezanechalo.Jistě říkejte si:Kráva blbá neromantická, potřebuje jen šukačku, aby dala vysokou známku.Zklamu Vás.Co mi vadilo byly postavy-Draco mě bavil do 12té kapitoly, taková správná buznička, starající se jen o vlásky:)O Harrym vlastně nevím..neslaný, nemastný a blbý?Pořád jsem si říkala, že musí přijít zlom a začne mě to bavit.Ale byla to nuda a s každdou kapitolou jsem se modlila za konec.Ostatně mi vadila i jejich nerozhodnost a každy v tom několikrát obrátil.To jiskření mezi nimi mě nebavilo.Třešničkou skončilo i rozuzlení toho, kdo je špeh a může za všechno zlo.Ne s takovým padouchem se nesmířím.Za překlad a občasný úsměv na pár místech za tři.”
Trinyx:
“Potter-Malfoy legendární hádky, romantika, boj, romáčklý Voldy.. Co víc si může člověk přát?”
Licona:
“...”
Memorin:
“..”
delatrix:
“Moc pěkná povídka se mi velmi líbí. Vztah mezi DM a HP je vážně zajímavý.”
SinamLlumi:
“Originál je tady: http://www.scribd.com/doc/69952632/The-Complete-Works-of-Maya Měly by to být strany 204-769. S.L.”
zmije:
“Chtělo by to betareadera, který by text upravil do čitelné češtiny. Taky mi vadil hovorový nespisovný jazyk, který se k Dracovi v téhle povídce nehodí.”
Mrmla:
“1111”
Nerla:
“...”
mariaa:
“Dlouhý, delší a ještě delší!!! Kdyby povídka byla o polovinu kratší váhala bych mezi 3 až 4. Ale protože to bylo nesnesitelně dlouhý (mám ráda dlouhé povídky, ale musí mít děj a né točit se neustále, kolem jedné a té samé věci), myslela jsem, že to snad ani nedočtu. Ze vztahu Harryho a Draca jsem též nebyla zrovna unešená. Maya se určitě nezařadí mezi mé oblíbené autory slash....”
k.y.t.k.a:
“moc pěkný”
Sargo:
“Výtečně, jsem nadšena. Draco byl tak skvěle Dracovitý, že už vždycky budu každého dalšího porovnávat zrovna s tímhle. Byl snad první, u kterého mi vztah - nebo to něco, co se tu vyvíjí - s Harrym připadal věrohodný. Ano, mezi takovýmito dvěma lidmi by to mohlo takhle fungovat, aniž by se museli strašně měnit, aniž by ztratili na zbytcích kánonovitosti. Zkrátka studie na téma "nesnesitelný spratek, do kterého je možné se za určitých okolností zamilovat". I ostatní postavy se mi zamlouvaly velice, byly velmi věrohodné bez pubertálních klišé televizních seriálů. Též mezikolejní život byl dobrý, i když nemívám ráda vyhrocené postoje ve smyslu "řekni z jaké jsi koleje a já ti řeknu do puntíku co jsi zač". Snape, byť se jen párkrát mihnul, mi připadal přesně takový, jaký měl být. Délka povídky mi vůbec nepřišla nepřiměřená (rychlostí by ztratila na věrohodnosti - a navíc se to tak skvěle četlo!), a děj i jeho rozuzlení příjemně originální. Jistě, že by se našlo pár věcí, co mi "vadilo", ale nestojí za řeč (a navíc většina toho bude spíš věc překladu). Na svou délku je to celé příjemně konzistentní (což slepě obdivuji, mně se rozutíkávají děje nejpozději ve třetí kapitole) a je tam maličko logických kopanců. Ta povídka není dechberoucí v takovém tom bolestném smyslu, ale láká číst stále dál a čte se skvěle.”
Fleur Tera:
“áno! a Pansy je tu skvelá :)”
ZJTrane:
“Čítala som slovenský preklad od Jimi, myslela som si, že možno prečítam aj tento, ale nechce sa mi. Príbeh je krásny. Mne sa páči:)”
Akkarra:
“Upřímně - jsem poněkud zklamaná. :/ Je to zbytečně rozvleklé a Draco se 60% svého času chová spíš jako originální postava. Největším zklamáním je celá ta zálěžitost se špehem - ani ne tak jeho identita, jako spíš to zdůvodnění a tím pádem i vše, co tomu předcházelo. Na druhou stranu musím uznat, že si to získalo moji pozornost, že Pansy je tady opravdu neuvěřitelně skvělá a že poslední kapitoly zachraňují, co se dá. Ale i tak - podle komentářů jsem čekala podstatně víc...”
belldandy:
“-”
Velká_koule_chaosu:
“Krásná kapitolovka nad kterou jsem seděla několik dní. Tohle je Zmijozel podle mého a Draco tu byl bezkonkurenční - takového člověka bych řekla, že nejde jinak než milovat. První kapitoly mě moc neuchvátily, ale pak se to rozjelo a stala se z toho jedna z nejlepších kapitolovek, co jsem kdy zatím četla - ba možná i nejlepší. Byly pasáže u kterých se mi zastavovalo srdce, u kterých jsem se přihlouple usmívala, u kterých jsem měla silné nutkání pít kávu, u kterých jsem zadržovala záchvaty smíchu, ... :) Děkuji! Pro TOHLE čtu slash. Opravdu... Děkuji.”
Crystal:
“V prvé chvíli jsem absolutně nechápala, jak je možné, že můžou dát stejné úkoly, ale budiž... Brumby zvládne zařídit všechno. Celkově se mi to ale velmi líbilo.”
Heredhether:
“Co si budeme povídat, tahle bezmála 400 stránková povídka je už spíš román se vším všudy. Žánrem jde o drama/romantiku/dobrodružství/humor/občas fluff, prostě takový koktejl pro zahřátí duše :D Umí dojmout, ale i rozesmát, vystrašit i utěšit. Obvykle v povídkách Pottera nemusím, protože je to prostě jenom takovej hňup, ale tady jsem i jeho měla ráda. Citově nevyzrálej kvůli vyrůstání v přístěnku pod schody, a Malfoy zase kvůli dětství stráveném v přístěnku vystavěném z iluzí... Jeden má krizi v milostném životě, druhej závislost na kafi a nezdravou posedlost vlasy. A do toho jako vždy příšerně všímavá Hermiona, upjatej a neuvěřitelně věrně vypodobněnej Ron a moje nová tajná láska Pansy :D Snad se můj překlad bude líbit, a kdyby ne, tak originál můžu jedině doporučit ;)”