Evansovy děti

  • Autor: ???
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 24
  • Shrnutí: V životě Harryho Pottera se udála změna, která ho přiměje ukončit kariéru chytače.Jenže jak teď má sehnat práci bez OVCÍ a bystrozorského výcviku, o kterém se v devatenácti netušil, že jej opoušťí navždy.Dá se to vyprávět i jinak:Severus Snape má s Harry Potterem nevyřízený účet.
  • Klíčová slova: snarry, děti

Hodnocení čtenářů:

jajafilm:
“Líbí se mi, jak je zde podána postava Snapea. Severus je zde tak nějak svým nevraživým já, což je pro Snarry povídky poměrně ojedinělé. Ráda se k této povídce znovu vrátím.”
Sarkan:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“Nápad originální a povídku jsem dočetla, ale musela jsem dokonce i sem tam přeskakovat, protože to bylo pořád to samé dokola a tudíž dost nuda!”
Rulie:
“Asi nejsem cílová skupina pro tuto povídku, ze začátku fajn, ale pak mi ty hádky přišly nudné a celkově bych asi 5- 6 kapitol úplně vyhodila. Nicméně nápad to byl pěkný a dočetla jsem to. Nebudu se k tomu vracet.”
Extasy:
“Povídku jsem četla s přestávkami na spaní tři dny. Chytla mě, chtěla jsem vědět, jak se to celé bude vyvíjet... Přiznám se, že jsem nic složitějšího, snad jen krom Tolkiena nečetla. Za to dávám bod navíc. Nicméně, moje romantická dušička nedostala co chtěla, ač to ze začátku vypadalo, že by mohla, aspoň trochu. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale takhle komplikovaný nemůže být ani Snape. Globálně vzato to možná působilo realisticky, nicméně zkuste se s někým bavit tímto způsobem. Někdy jsem zkrátka měla pocit, že se mě autor snaží přemírou složitých souvětí a komplikovaných rozhovorů zmást. Když to shrnu, do poloviny povídky jsem měla naději a respektovala složitý sloh, od druhé poloviny se to už nikam nehnulo... tedy až na ten SPOILER nerozbalený kondom KONEC SPOILERU což mi přišlo poněkud plytké, na to, co od celého příběhu čtenář očekává. Prostě a jednoduše, co se týče Snarry, mám ráda propracovaný děj, to jo, ale tohle zdlouhavé mrskání se, už znovu číst nechci. Dávám za čtyři, protože to muselo stát autora mnoho úsilí, protože se něco takového ve ff neobjevuje moc často a protože je to po stránce češtinářské opravdu propracované... A teď si jdu spravit chuť něčím hodně sladkým a dojemným.”
Abigail Laukur:
“*****”
Fleur Tera:
“Začiatok bol skvelý a skutočne ma poviedka vtiahla do deja. Približne do desiatej kapitoly som ju hltala bez problémov. No potom, tak okolo 15-16 kapitoly ma to začalo nudiť, scenár sa stále opakoval dookola, nezmyselná hádka - žhavý sex - nič sa nevyriešilo, chodíme okolo seba po špičkách.. a vtedy mi aj jazyk prestal dávať zmysel a začala ma jeho nejasnosť štvať. Dočítala som len kvôli tak dobrému začiatku”
shadow:
“Kousek jsem si přečetla. Autorka má hodně zajímavý styl psaní, ale dál v četbě pokračovat nebudu.”
mariaa:
“3-4”
Sargo:
“Podivuhodný počin! Který by měl mnohem víc čtenářů (a právem, a spokojených), kdyby se v souvislosti s ním neobjevovalo tolik slovo "děti" - ať už v názvu, nebo popisku :-) Od autorky už jsem 100% něco četla, ten sloh je v nejlepším smyslu slova specifiký, kdybyste někdo věděl co, dejte vědět :-) Být cílová skupina, dávám pětku bez váhání, takhle jen má vlastní úlitba tomu, že jsem to celou tu dlouhou noc vlastně četla úplně nedobrovolně, ehm. :-D Rozhodně stoj za to hodit očko. Buď zaujme, nebo ne.”
Cora:
“Tahle povídka je pro mě tak trochu zjevení. Osobně nečtu snarry proto, abych si ústřední postavy (jednotlivě i jako pár) jakýmkoliv způsobem idealizovala; čtu je NAVZDORY tomu. A u Evansových dětí jsem si v tomto ohledu přišla na své, protože zde oslovení „lásko“ či popis slzy ronícího Snapea skutečně nehrozí. Všechno je tu komplikované – charaktery postav, motivy jednání, vzájemný vztah… a to mě baví a splňuje vše podstatné, co od příběhu čekám a chci. Děkuji autorce, jsem nadšená.”
Lucie:
“...”
Akkarra:
“Za začátku jsem byla nadšená - dokonalý Snape, neutěšená atmosféra sklepení, slibný příběh, dokonce i Potter se mi tu zamlouval. Jenomže to začalo být velmi brzy stereotypní. Zdeptat Pottera, ojet Pottera, ucmudit lektvar, zdeptat Pottera, ojet Pottera, ucmudit lektvar... Takže ve finále mě to už spíš nudí. Sloh se mi opravdu líbil, je poměrně osobitý, ale naneštěstí v okamžiku, kdy mě začal nudit obsah a mé soustředění polevilo, se stal z hlediska přehlednosti a sledovatelnosti hodně náročným. V současné chvíli nejsem schopná to dočíst. Je to tak 3, 5. A já se k té 4 zatím donutit nedokážu, přestože povídka je kurevsky vysoko nad průměrem.”
KalamityJane:
“Nad hodnocením není potřeba přemýšlet, a kdyby to bylo možné, dám klidně desítku. Proč? Tahle povídka je naprosto ojedinělý úkaz na české ff HP scéně. Chtěla bych vyzvednout dokonalou práci s jazykem po stylistické i pravopisné stránce, to jak si autorka (autor?) hraje se slovy, doslova s nimi mazlí, neskutečně obdivuji. Číst tenhle počin je naprosto dokonalý zážitek lahodící mým češtinářským smyslům. V příběhu je spousta míst, ve kterých mi naskakovala husí kůže jen z popisů, a obdiv k českému jazyku, který je proklamován v úvodní poznámce, čiší z celého díla. Samotná zápletka není tak neotřelá - dát dohromady dva protiklady. To je něco, na čem Snarry stojí. Co ovšem už neotřelé je, je fakt, že a zde jsou to skutečné protiklady. Jako čtenář jsem měla v určitých bodech problém uvěřit, že by někdy mohli ti dva skončit spolu (a šťastně - což není moc relevantní očekávání. Oni spolu nepotřebují být šťastní, oni jen potřebují nebýt sami). Asi tak od 21. kapitoly jsem ale nevycházela z úžasu. Závěr a celé rozuzlení má hlavu i patu a dává celé povídce o stupeň vyšší smysl (a takové by závěry být měly). Nevím, jestli si tohle někdy přečtu znovu, jsem přece jen ten typ prahnoucí po romantice, každopádně vím, že tahle povídka patří k nejlepšímu, co jsem v českém prostředí kdy četla. Doufám, že se dočkáme dalších příběhů.”
Avisavis:
“Temný Snape, vytrvalý ale nejistý Harry a jejich vzájemné potýkání. Vztah postupuje malými krůčky, psychologicky je věrohodný. Je to pro náročného čtenáře, rozhodně žádné "lehké čtení na dovolenou". Fantastická čeština, téměř básnický jazyk, bohatá slovní zásoba, s něčím takovým se ve fanfikci běžně nepotkáte.”
jesssnape:
“4 dám, ačkoli si nemyslím, že bych si povídku ještě někdy přečetla...”
Adelaine:
“To, co jsem přečetla, se mi zatím hodně moc líbí. Jsem ráda, že se do podobného subjektu v Čechách někdo pustil. A jsem neuvěřitelně zvědavá, jak se s tím autorka popere dál. Skvělá práce.//Dočteno: Povídka je vysoce nadprůměrná, rozhodně Snape zůstává Snapem až do konce, což jsem takhle silně nikdy neviděla a jsem z toho nadšená a gratuluji autorce, že se svého přesvědčení udržela. Nicméně asi jsem moc romantická a troška romantiky mi chyběla a chvílemi mi to přišlo až přespříliš překombinované a začalo nudit. No, proto dávám 4, ač si to povídka nezaslouží - trvám na tom, že ta povídka je povedená a vysoce nad průměrem.”
belldandy:
“V rámci českého fandomu moc zajímavá věc. Mám pocit, že tu nikdo další snarry příběh nepoložil tak výrazně na d/s prvcích a já oceňuji, že do toho autorka šla. Tak trochu totiž riskuje tradiční řeči o tom, že Snape je nevěrohodně zlý nebo že mezi těmi dvěma panuje nezdravý vztah a že autorce nebo čtenářkám jde jen o ukájení ... Co já vím čeho? To asi vědí ti, co takhle přemýšlí. :) - Snape je tu v mých očích prostě jen sám sebou a díky tomu tenhle příběh můžu brát vážně. Miluje-li, i když vypadá, že vlastně vůbec nechce, to je dle mého ta pravá romantika. S veškerou úctou k autorům s něžnějším přístupem věci, nejraději mám, když se snarry píše nějak takhle. I když tomu nemusí každý věřit, pro mě je tohle srdcová záležitost. :)”
Mrmla:
“---”
Benny:
“Po první kapitole mi v hlavě vyvstalo hodně otázek.Proč se Harry chová tak odevzdaně.Proč se Severus chová jako Severus(dle mého cítění Snapea)A ona to je vlastně romantika přesně pro mě.Žádná citová omáčka, prostě jen bušit a deptat Pottera, dokud se nezhroutí.|| Mé nadšení ff polevilo, což je mi líto.Mám problém s Harrym a jeho chování k dítěti.Na jedné straně je to neotřelý pohled na Potterovu citovou výchovu.Tady je problém na mé straně, já si toho zjizvence idealizuji a vím to.Severus.U něj v podstatě nemůžu nic výraznějšího vyčítat.Snad jen mi přijde nelogické vysvětlení, proč souložil s Potterem.Pak nastala v jedné části ff doba, kdy si hodně ubližovali(psychicky)a tam jsem si říkala, jestli to skončí happyendem, nebudu tomu věřit.|| Nechci se k tomu už víc vykecávat.Nezklamalo, ale bylo to dlouhé, psychologické a jindy bych to asi docenila líp.Na druhou stranu je to na čs vody neotřelé a propracované.Vracet se k tomu asi už nebudu, ale známka je odpovídající a snad spravedlivá.”