Vychytralý plán

  • Autor: StarryGazer
  • Překladatel: Casiopea
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter
  • Rating: 13 +
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 35
  • Shrnutí: překlad: Casiopea / Po ukončení pátého ročníku se Harry rozhodne, že potřebuje někoho, kdo by ho cvičil a pomohl mu tak přežít probíhající válku proti Voldemortovi. Kdo by se na to hodil lépe, než bývalý Smrtijed a sadista každým coulem profesor Snape? Severus Snape se nezdržuje doufáním, on chce válku prostě přežít. Jeho jediným plánem je zachránit Pottera jednou provždy – když už nic jiného, tak před jeho vlastní hloupostí. Nachází však vlastní vykoupení. A oni oba se naučí trošičku smát a udržet si naději. Povídka je již, bohužel, dostupná pouze v angličtině.
  • Klíčová slova: snarry , preslash

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Občas zábavná, občas hodně melodramatická oddychovka pro všechny, kteří mají rádi sarkastického Snapea (zezačátku) a supersenzitivního Pottera. Že by parodie na červenou knihovnu? Chci být hodně shovívavá, protože mě potěšil kultivovaný jazyk a výborný překlad, jenž má na svědomí Casiopea. Škoda, že nebylo přeloženo pokračování Harry Potter and the Obligatory Sequel, které je dostupné v angličtině zde: https://www.fanfiction.net/s/2323114/1/Harry-Potter-and-the-Obligatory-Sequel”
l.terka:
“:)”
mariaa:
“...”
Sectumsempra:
“Skvely zacatek, posledni kapitoly to ovsem naprosto zabily. Skoda.”
Akkarra:
“Tohle beru jako AU! - je to totiž jediné aspoň vzdáleně přijatelné vysvětlení pro zdejší psychologii postav... A to potom můžu říct, že když nic jiného aspoň to byla svým způsobem sranda. A samozřejmě předstírám, že klasicky zmatlaný závěr jsem nečetla.”
Benny:
“Víceméně souhlasím s Adelaine.Do kapitoly s omámeným Harrym to byl sice střelený příběh, ale docela slušný..ovšem poté si autorka přihla také a povídka byla pubertálně nevyrovnaná.Čistě za příběh:2, pro pěkný překlad:za 3.”
speisy:
“Tak trochu zmatené. Chvíli dobré, chvíli hrozné. Pubertální Harry mě tam mnohdy velmi odpuzoval. Severus se zrovna taky nevyvedl všude. Nu což, jsou i horší.”
Sargo:
“Překlad skvělý, za ten víc než bod nahoru; povídka nevyrovnaná, to už je život. :-)”
Mrmla:
“Začátek dobrý, konec hrozný.”
Lanevra:
“První kapitola pobavila. :-D”
Fleur Tera:
“Pre mnňa je tá poviedka strašným sklamaním. Ten úžasný začiatok ma tak nadchol a rozosmial, že som sa tešíla čo bude ďalej, ale zvrhlo sa to na takú hlúposť, ktorú by som inak ani len nedočítala. Bod za pekný preklad.”
Adelaine:
“Sakra, tak takhle nevyrovnanou povídku jsem snad ještě nečetla. Začátek vtipnej, měl smysl, Snape krásně štěkal, výtečný! Za 4. Pak se střídaly jakoby dvě povídky. Jednou to podle mě psala autorka opilá, což bylo bláznivý a vtipný; zbytek asi střízlivěla a snažila se tomu dát nějaký příběh, což bylo taky dobrý. Oboje tak 3/4, ale tím, že to bylo dohromady, tak za 2. No a pak někdy od poloviny jsem měla pocit, že autorku asi vyměnili, protože to bylo něco úplně jinýho. Snažila se tam dát zápletku, příběh zašmodrchat a k tomu to chvílema odlehčovat... až by teda hodnocení šlo snad do mínusových hodnot (mimojiné tam bylo i to, co nemám ráda - vybírání oblečení a "nedám si zmrzlinu, abych neztloustl". A pak ta scéna, kdy jsem měla pocit, že se všichni chovají jako 13ti leté puberťačky snažící se udělat dojem na své oblíbené profesory, kteří se akce vesele účastní...). Asi bych celkově dala nulu nebo jedničku, jenže za ten perfektní začátek a za množství skvělých Snapeových komentářů (ve chvílích, když měl mozek), to nejde.”
belldandy:
“Uvidíme ...”