Shodit okovy

  • Autor: Enahma
  • Překladatel: Lupina
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: HP, SS,
  • Rating: 13+
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 20
  • Shrnutí: Je to pokračování povídky Šťastné dny v pekle. Po Harryho pohřbu musí pro každého show pokračovat.
  • Klíčová slova: Sevitus

Hodnocení čtenářů:

spaceyfan:
“Dynamika příběhu neslevuje ze svého tempa a já jsem zcela pohlcena dějem. Baví mě Ron jako záporák. A Severus si užije trošičku štěstí, jak mu to jen přeji!”
Rulie:
“Belldandy to popsala docela dobře, v mém případě mi tam strašně vadila postava Rona”
belldandy:
“Harry pod novou identitou nebo spíše přímo jako nová osoba si znovu hledá své místo v Bradavicích. Když se Enahma dostala za onu citlivou úvodní část, v niž se postavy povinně sblíží, náhle příběh začíná být mnohem přijatelnější. Samozřejmě stále je tu mnoho typické Enahminy patetičnosti, přehánění, citově vyhraněných scén, prudkých dějových zvrátů, ale došla jsem k názoru, že tady toho všeho není nijak výrazně víc než je v tomhle žánru tak nějak obvyklé a očekávatelné. Leckteré patatické scény mají svou obdobu i v Aspenině Roku nebo Resonanci. Dokonce bych řekla, že třeba u Pecky je míra patetičnosti alespoň ve srovnání z touhle částí větší. A tak jsem tedy nějak překousla to, že je Harry stále středobodem dění a občas se zdá jakoby ostatní neměly dost svých problémů k řešení. Při tom už není minimálně oficiální celebrita, což to alespoň v kánonu nějak odůvodňovalo. Nebo, že se jeho studijní výsledky zčista jasna nehorázně zvedly. Sice věřím, že přístup učitelů může mít na školní výsledky velký vliv, ale aby z něj byl skoro přes noc nejlepší žák ve škole? Zkrátka přesto, přesto ... Musím doznat, že zvednutí kvality (aspoň v mých očích) mě v druhém díle příjemně zaskočilo a celý příběh mě fakt hodně bavilo číst. Jak se tak říká ... přečteno jedním dechem.”
Onnyinka:
“Krásné rozvíjení rodinné pohody mezi Severusem a Harrym.”
Adelaine:
“Ok, už se mi to napodruhé tak nelíbilo. OOC charaktery chovající se nelogicky. Ale lepší než 1.díl. 2-3”