Svazek

  • Autor: Anna Fugazzi
  • Překladatel: LadyF
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy
  • Rating: 18 +
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 22
  • Shrnutí: Originál: Bond / Shrnutí: Další z příběhů typu "Harry a Draco jsou přinuceni být spolu něčím mimo jejich kontrolu a bla bla bla". Protože každá autorka HD musí nejméně jeden napsat.
  • Klíčová slova: drarry

Hodnocení čtenářů:

Tereza:
“Jedna z prvních drarry, co jsem a četla a také jedna z mých nejoblíbenějších, ke které se v průběhu let vždy ráda vracím.”
DenDella:
“Svazek je pro mě dost sympatické dílo, ačkoli jsem v něm neobjevila žádné kouzlo, jako v jiných povídkách. Je promyšlené, dlouhé tak akorát a hodně se mi líbila ta postupnost a vývoj vztahu hlavních postav, stejně jako to, jak to bylo postavené na studentech a kdo komu je nebo není věrný. A je to jediná povídka, kde se mi líbila Pansy. První část skvělá a poutavá, druhá byla skvělá jen v tom rozhodování se ohledně stran a celkově problémy s postavením v kolektivu. Zbytek mi ale přišel trochu zvláštní, celé obnovování svazku a hledání pachatelů bylo dost zmatené a uspěchané včetně přeslazeného konce. Celá záležitost svázání je sice neobvyklá, ale alespoň dává smysl.”
Makkakonka:
“...”
levandulka:
“Jelikož jsem před touto povídkou četla povídku s podobným tématem, moc se mi do ní nechtělo, ale až jsem překousla začátek, tak mě to pohltilo. Je čtívá, vtipná a všechno má v povídce svůj čas. Na povídku budu vzpomínat a můžu jen doporučit!”
ygritte:
“Pěkně zpracované téma nuceného svazku v drarry, a to i přesto, že mám obecně problém s tématem hlubšího vztahu v době studia v Bradavicích. Ne snad, že by mě to jakkoliv pohoršovalo (nedejbože!), ale jsem přesvědčená, že na střední škole studenty (obzvlášť mužského pohlaví) víc zajímá sex než partnerství jako takové. Ale autorka si s tím poradila skvěle. Lepší 4.”
Rulie:
“Nevím, jak se mi povedlo tuto povídku vynechat a dostat se k ní po dlouhé době, ale nějak se povedlo. Povídka je dobře napsaná a solidně se čte - sem tam jsou nelogické skoky nebo posuny v ději, ale na čitelnosti to neubírá.”
Popelka:
“Jedna z prvních Drarry povídek, které jsem četla, a vůbec nejlepší příběh o nuceném svazku. Povinnost každého Drarry fanouška. 4-5, nesoudím přísně, mám pro ni slabost.”
Extasy:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“2015 - Krásná povídka. Uznávám jedna z těch kde logika děje občas trochu pokulhává, ale vše to vynahradí popis pocitů našich dvou hlavních hrdinů a jejich pozvolné změny a zvraty. :) Já si povídku užila. A na mě by mohla být klidně i delší. :) - 2016 - čteno již po několikáté, za mě jedna z nejlepších Drarry!! jen mě trochu mrzí nedořešení války, která se tam tak moc řeší, přesto rozhodně 5*!!”
Nel-ly:
“Tohle je jedna s quilty pleasure, kterou si fanoušek drarry musí přečíst a nemůže ji nemilovat, přestože v druhé polovině se už zbytečně táhne a chvílemi plynulost příběhu vázne.”
KalamityJane:
“Lituju jen, že jsem si tohle nepřečetla už před několika lety. Ačkoliv vynucený svazek miluju ve SNarry, na Drarry je tohle první povídka na tohle téma, co jsem četla, a je to láska na první přečtení. KOnec na mě působil tak nějak neukončeně, jako by se ho už autorka chtěla zbavit, ale všechno ostatní se mi neuvěřitelně líbilo. Oceňuju zejména charaktery postav, hlavních i těch vedlejších, zajímavě pojatí byli zmijozelští.”
jesssnape:
“...”
Benny:
“Už jsem vám říkala jak nesnáším kamkoli se registrovat, abych si mohla přečíst povídku 18+?Ano, udělala jsem to, naštěstí existuji dobré kamarádky, které vám to pošlou.Šla jsem do téhle ff s nadšením.Nucený svazek a drarry?Kdykoli:)Ty zápletky ohledně jejich spojení jsou vždy..zkrátka berte to s nadhledem.Bavilo mě jejich sbližování, které trvalo do 10kapitoly.Pak bylo pár kapitol hodně nudných a víceméně od 16/17kapitoly, možná i dřív, tušíte směr jakým se to ponese.Velké plus(pro mě)bylo jejich chování-krásní nadržení králičci, co do toho buší hlava nehlava.Také začínám v drarryovkách milovat, jak se chová Pansy.Chtěla bych jí, nejen jako kamarádku, která vás uklidní(i tělesně).Porážka Voldemorta byla neotřela a líbila se mi víc než sálodlouhé popisy boje.Známka se pohybuje mezi 4-5, za sebe se přikláním k vyššímu hodnocení.”
bwews:
“Uf, četla jsem už je to déle, tak napíšu co si vybavím. Každopádně mám ráda dlouhé kapitolovky, téhle by však prospělo zredukování textu tak o třetinu ideálně. Jinak mi vývoj příběhu vyhovoval.. nic násilného, postupně vyvíjející vztah; A Harry s Dracem dle mého gusta:). Rozhodně moje oblíbená, přečtu zase, za čas // Přečteno znovu a zvyšuji hodnocení... Ty dvě kapitoly někde ve prostřed jsem vynechala a vůbec, čert to celé vem, pro mě prostě nejlepší Drarry :)”
Akkarra:
“Když pominu to, že už koncepce silně kulhá, tak to mělo být aspoň o takových 7-8 kapitol kratší, takhle je to hrozně roztahané se spoustou hluchých míst - prostě mi to přijde násilně natahované, jenom aby se nahnala délka. Zvažuju i hodnocení 2, ale rozhodla jsem se, že budu hodná.”
Mrmla:
“Souhlasím s Akki.”
Adelaine:
“Momentálně moje nejoblíbenější Drarry. Takhle, abychom si rozuměli, takhle debilní a nevěrohodný způsob nuceného svazku jsem snad ještě nikdy nečetla, nicméně dál to pokračuje velmi dobře, žádný náhlý přerod vztahu, názorů, ničeho. Mně prostě strašně baví se rozhodovat mezi tím, co je správné, v co věřím, co po mně chce okolí a co chci já. A tady mi to přijde velice pěkně zpracované. Ke konci občas logika taky pokulhává a epilog je násilně přecpaný, ale prostě celkově je to pěkně napsané dílo, skvěle přeložené, a kdyby nebylo těch logických ohromných děr, byla by to 5”
kripolik:
“...”
Tintinka:
“Moc hezký příběh, ke kterému se někdy ráda vrátím :-)”
te.ss.sa:
“??”
belldandy:
“9/10. Nu, drrary o nuceném manželství. Tedy o páru, na který si nepotrpím - s ohraným tématem k tomu. Jenže ... líbí se mi to. Vedle Redeem me je to v tuto chvíli asi má nejoblíbenější drarry. (Uznávám, že jich znám málo.) Čím to tedy je? Zkrátka, někdo to umí nadávkovat, okořenit, neodklonit úplně od věrohodnosti a přesto dodat potřebné drama, dodat ono kýžené něco ... Vývoj vztahu byl pěkně nadávkovaný a působil dostatečně věrohodně. (Že bych si už na to drarry zvykala :) ?), promíšené to bylo lehkým humorem, ( pravda pořád dokola založeném na principu - vezmeme něco zcela soukromého a uděláme z toho věc veřejnou.) a na závěr to potřebně gradovalo. Dospělí tu s výjimkou Luciuse Malfoye zaujímají podružnou roli (Mám pocit, že Brumbál tu dostal stěží větu a Snape odhadem dvacet:) ), o to významnější postavení připadlo Harrryho a Dracovým spolužákům. Nakonec to snad ani tolik není o nuceném svazku, ale povedlo se z toho udělat příběh o životních volbách. SPOILER! Druhou část, kde svůj vztah Draco a Harry (dost neúspěšně) tají, mám raději než tu první. Rozdílné smýšlení a pozice v nepřátelských táborech zde nejsou nepodstatným problémem. Nakonec je to klíčová věc. A Draco je, přes snahu se tomu vyhnout, pod tlakem vyhrocených okolností, nucen volit mezi dvěma stranami - mezi postavením a (řekněme) láskou :), loajalitou k těm „správným“ věcem, které se ode mě očekávají, a prostou loajalitou k někomu, kdo je mi blízký. A toto volbu udělá tak přesvědčivě nerad, že jsem mu to vážně uvěřila. :)”