Mystik

  • Autor: Pecka
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter, Severus Snape, pán Ollivander
  • Rating: rovnako ako pri Krvi
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 26
  • Shrnutí: Pokračovanie poviedky Krev není voda. Čtivá poviedka, rovnako napínavá ako jej predchodkyňa. Nové situácie, zvraty a nečakané situácie, ktoré zabezpečia, že toto dielko prečítate jedným dychom. Jak jen slepí mohou být ti, jenž tvrdí, že nás milují... Copak nevidí, kým jsem? Kým jsem vždy byl? Spatří jen, co si přejí spatřit; pohlédnou na mě a vidí stín - vidí stín a odvracejí se s ústy plnými slov předsudků a obviňujícíma očima. Nedokážou skrze něj prohlédnout, nechtějí... však proč by jen měli? Proč? Znám tu odpověď, vždyť určila můj osud! Nezáří snad měsíc nejjasněji jen v tmavé noci? 1. díl: http://www.ffdenik.cz/index.php?str=viewstory&tale=2329
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

Haluzka:
“Jak miluji předchozí Krev není voda, tak mi je Mystik krajně nesympatický. Všemocného Harryho většinou zvládám ve formě přijemně naivního kluka, kterého svou neuvěřitelnou moc prostě zneužít nenapadne. Tak Mzstik přesně není ten případ. Je to prostě Snapeův syn, se vším všudy. Na druhou stranu povídka možná ne úplně chtěně dokonale rozvinula motiv paralely mezi Harrym a Voldemortem. Celkově slabší 4, kdybych měla škrtnout předchozí díl, tak čisté tři. Možnáb časem hodnocení upravím.”
Pogroma:
“x”
SallomkaP:
“Psala jsem u jedničky, jedno bez druhého nemá smysl číst. Skvělé dílo, za mě nejde říct, co je lepší. Bavila mě Harryho role a scény s Voldíkem, líbil se mi Snape. Skvělý!”
Fleur Tera:
“Poviedka na vysokej úrovni, premyslená, logická. Trošku slabšie než prvý diel, najmä druhá polovica, no aj tak ma čítanie veľmi bavilo. Scény s Voldemortom boli vynikajúce :D”
Rulie:
“přečetla jsem také jedním dechem, ale už mě to nebavilo tak, jako první díl - přiznávám - po rovnávat to s prvním dílem je možná trochu nesmysl, ale lehce se vzdající megalomanský psychotický vrah a epilog - ten si mohl autor odpustit a byla bych šťastnější ..... každopádně povídka je pěkně napsaná, má logický sled událostí a vysvětlení jednotlivých dějů a činů ... je to perfektní uzavření příběhu.”
Cora:
“Souhlasím s belldandy...”
KalamityJane:
“Z prvního dílu jsem byla nadšená, druhý byl tak nějak zklamáním. Už to nebylo ono.”
kattyV:
“Platí toéž co Krev... snad ještě s větší výhradu k epilogu - tu idylickou společnost podmíněnou tím, že zahyne 10 miliard lidí (mudlů samozřejmě) jsem tak docela nerozdýchala. Ale opět, skvěle napsáno.”
Ostravanka:
“q”
Nerla:
“Uf uf, tenhle díl je vydatný. Úžasně kombinuje akci s vnitřním vývojem hrdinů, všechno psané zlehka a zcela uvěřitelně. Nejvěrohodnější popis konce války, který jsem kdy četla (včetně originálu). Z konce mrazí, nějak mi popis nového světa asociuje Minority Report zkombinované s osvícenou diktaturou. Řadím mezi své nejoblíbenější.”
leporelo:
“prva cast tohto pribehu s nazvom "Krev neni voda" ma jednoducho nadchla a nemala som jej co vycitat...ani tu sa neda povedat, ze by som nasla chyby..naopak, pribeh je skvely, komplexny a skutocne inovativne spracovany...vyhrady ak vobec sa to tak da nazvat je mozno prave ta inovativnost...na mna to asi bolo az prilis ine..uz akokeby to nebola FF k HP...koniec koncov ved sam Harry sa na konci uz Harrym skoro ani sam necitil, takze mi to prislo akoby sa to pretavilo do ineho pribehu. Na druhu stranu ten pribeh bol fakt pecka :DDD takze z tych 5 bodov neuberiem ;) nechcem spoilerovat ale neodolam este akemusi dodatku: Harryho strataúnestrata ludskosti bola neskutocne silna cast pribehu, ktoru som citala viac krat po sebe aby som si vychutnala kazdu nuancu autorkynej fantazie a pisatelskeho umenia...bravo ;)”
Licona:
“...”
Rebeka:
“:)”
Mrmla:
“...”
Onnyinka:
“odpustit Tomovi, věc která ho od něho odlišuje. Je krásné číst něco, kde je odlišuje něco jiného než LÁSKA.”
belldandy:
“Musím se přiznat, že já bych si celou tu zápletku s mystikem docela ráda ušetřila. Stejně jako v prvním díle miluji ty části, kde je rozvíjen vztah Harryho a Severuse - tedy hlavně jedenáctou, s drobnými výhradami 18. a 24. kapitolu. Velké výhrady mám však proti té politice, co se v této FF provozuje. Snad bych i překousla vševládného spasitele, ale ty úvahy o nutnosti zábranit vymírání čistokrevných rodin. (Moc ráda bych s někým prodiskutovala, proč jsou takové obavy absorudní a nebezpečné) Uff... S takovým politickým programem bych nikoho nevolila :), ale tady se navíc někdo zvolil sám. Já vím, že bych svůj liberální náhled na svět měla při čtení fikce odložit, ale je to těžké, vážně. Pokud jde o Voldyho v Mystikovi, sice mám pocit, že zvrhlí diktátoři jen tak snadno pole nevyklízejí :), ale vlastně jsem si vždy chtěla přečíst něco, co by rozvíjelo myšlenku o tom, jak si Tom a Harry jsou podobní. Tak budiž ...”
ranchan:
“Píši tento komentář zpožděně, už to mám celé přečtěné. Opravdu úžasná povídka, propracovaná, strhující, napínavá.... už mě nanapadá co více napsat jako klady...:) V předchozím díle jsem pořád zcela nechápala ten vztah mezi Severusem a Harrym, ale po tomto dílu jsem to již pochopila. Ten konec se mi velice líbíl...”
Sectumsempra:
“....”
patolozka:
“Úžasná povídka dotažená do konce, strašně jsem se bavila hlavně za začátku a pak to nabralo vážnější rovinu. Trochu jsem se bála, že to skončí tragicky. Ale nejlepší bylo vyřešení Voldemorta - ten byl prostě úžasný!”
kripolik:
“Tuhle povídku jsem našla uloženou v počítači a nebyla jsem si jistá jestli jsem ji už četla. Po pár stránkách mě bylo jasné, že už jsem ji četla protože mi to bylo hodně povědomé. Nepamatovala jsem si ale děj, a tak sem si řekla, že ji přelouskám znovu a byla to opravdu dobrá volba. Povídka je úžasná a nejspíš se k ní ještě někdy vrátím. Sice když jsem ji začínala číst tak jsem si říkala, že tehdy asi nebyla moc dobrá když si ji nepamatuji, ale asi to bylo tím, že jsem ji četla tak 4-5 let zpátky. (Stejné hodnocení přidám i k Mystikovi, protože tyhle dvě povídky beru jako celek a nemyslím si, že by byly nějak kvalitativně rozdílné.)”
te.ss.sa:
“Stejně jako Krev není voda i tahle povídka je skvělá. Občas stejně jako u filmů se mi stává, že další série nejsou až tak dobré, nebo mě tak nazujmou jako prvné série. Tohle ale neni ten případ. Poslední kapitola tomu dala perfektní tečku.”
tina:
“...”
Slythoryn:
“Stejně jako Krev mě to naprosto uchvátilo. I když je konec smutný, takový, který bych rozhodně nechtěla zažít, patří tam. Kdyby to dopadlo jinak, ani by to nebylo ono. Pro svět to dopadlo dobře, ale muselo se za to něco obětovat.”
AiShine:
“Jak název napovídá, pokračování už není zaměřeno na rodinu, ale roli Mystika. Povídka byla úžasná, jen mě trochu zarazil Epilog. Sice vše dobře končí, ale Harryho situace mě trochu rozesmutnila.”
GwenLoguir:
“:)”
ZJTrane:
“Originálne dielko, neverila som, že sa z neho bude dať zmysluplne vykorčuľovať , ale nakoniec to bolo tak premyslené, že som sa milo prekvapila.”
Kate Mathews:
“...”
Aha_Lucia:
“Rovnako ako Krev není voda som toto pokračovanie prečítala jedným dychom. Miestami ma autorka dohnala až k slzám, za čo autorke všetka česť. Krásny príbeh, krásne situácie a výdatný koniec.”