Dokonalá pomsta

  • Autor: Frox
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: SS+HP, SS+LM, RL+HP
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 8
  • Shrnutí: Ústřední dvojicí příběhu, který se odehrává v alternativním šestém díle a pokračuje do dílu sedmého, je Severus Snape a Harry Potter v milostném vztahu - tady ještě jako profesor a student, což mnozí neradi vidí, ale v běžném životě se to stává poměrně často, je to přirozené a pokud je to z obou stran dobrovolné, proč ne. Harry už koneckonců není pod zákonem. Severus a Harry spolu prožijí několikaměsíční partnerský vztah - možná hluboký, nicméně naprosto bezperspektivní vzhledem k zuřící válce a Voldemortovi na vrcholu své moci. Severus díky své nátuře a zkušenostem se s nutným rozchodem vyrovnává daleko lépe, i když i on potřebuje na Pottera zapomenout, a proto se pustí do erotického dobrodružství s Luciusem Malfoyem. Harry naproti tomu zůstává sám. Prožil už tolik hrůz, že se distancuje od veškerého okolí, uzavírá se čím dál více do sebe a stává se z něj něco, co by ho dříve ani ve snu nenapadlo... Důkaz, že touha po pomstě může být někdy daleko silnější než smysl pro čest. Obraz toho, jak taky může vypadat taková realizace dokonalé pomsty. A v neposlední řadě zpráva o tom, že naděje sice umírá poslední, ale umírá...
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

finde:
“???”
Extasy:
“Tohle bylo tak zvláštní. Ztotožňuji se s některými komentáři zde, například mi vadilo, že se autorka zabývala výhradně scénami v nichž "se něco děje" a nějaké ty předěly, či postupy, jak k tomu došlo, se zkrátka nekonaly. Navíc to bylo tak nějak na přeskáčku, což mi trvalo minimálně půlku povídky, abych to pochopila. Takže celkově mám problém se stopáží, která by mohla být o třetinu delší, protože si myslím, že právě ty "nudné" věci posouvají děj a dělají ho napínavějším. Extrémní situace mi nevadily, mám je ráda a myslím si, že do fan fiction všeobecně patří. Normálně za tři, o bod víc dávám za skvělý styl psaní a pohrávání si se slovíčky. No, nakonec jsem docela ráda, že to nebylo delší. Takový konec by mě při dlouhé povídce vyloženě naštval.”
Benny:
“Povídka je skvěla.”
Dujko:
“co se stalo Frox ? :/”
belldandy:
“Froxino psaní má své přednosti, o čemž svědčí i dobré hodnocení tohoto příběhu zde na FF deníku. Frox vytvořila neotřelý příběh s množstvím zajímavých scén, z nichž nejsilnější mi připadá samotná scéna pomsty. Frox věděla, proč pojmenovala tuto FF právě po ní. :) Občas jsem měla pocit, že je možná zápletka trochu přehnaná, ale proboha nečtu snad slash právě pro onu přehnanost. :) - Jenže jak to tak někdy na světě nespravedlivě chodí , čtenář si často všímá spíš toho, co mu v textu chybí než toho, co v něm je povedené. A mně připadá, že Froxinou slabinou je vytváření souvislého příběhu. Dokonalá pomsta mi pomohla názorně pochopit k čemu jsou i jiných autorek ty nudné kapitoly, ve kterých se nic až tak zvláštního nestane, protože právě ty mi tady chyběly. Dokonalá pomsta jako by se skládala jen ze samých přelomových okamžiků a všední světa běh v ní tak trochu chybí. A díky tomu, i když racionálně porozumím změnám, které se s postavami dějí, nedokážu je s nimi tak docela prožívat. Přesto poctivě doznávám, že jsem si tenhle příběh užila a místy i hodně užila a ráda bych Frox za něj poděkovala třebaže vím, že si to poděkování už nemůže přečíst. R.I.P. Frox.”
Sectumsempra:
“...”
Fleur Tera:
“Jedna z najzvrátenejších poviedok aké som kedy čítala. Celé je to... divné, písané veľmi zvláštnym štýlom a predsa som to prečítla na jeden hlt so zatajeným dychom a s prstami ku koncu pritisknutými na perách.”
Nerla:
“Já mám s touhle povídkou problém. Ad a) nemám ráda Malfoye jako cituplného slabocha - a takový v knížkách nebyl -, ale jako bezcitného parchanta, a to tady skutečně není. Ad b) mám problém s poslední předepilogovou kapitolou, protože Malfoy nemá být vypatlaný idiot, který nepozná, kdy mu jde o život, a kterému se nezvladatelně bouří hormony dvě hodiny po sexu, a taky je tam krucinál Potter puberťák, který by měl být hormonů plný, takže by role seděly spíš obráceně. Navíc mě hrozně - a tím myslím opravdu hrozně - zklamal ten konec. Nebylo by krásné, kdyby (SPOILER) taky jednou takováhle povídka neskončila hepíkem, ale úplně dokonalým omylem všech zúčastněných, kteří zapříčinili domněle usmiřovací konfrontaci dvou hlavních aktérů, která by skončila smrtí jednoho z nich? No a vlastně jenom šestá kapitola a půlka epilogu mi přišly na pět bodů, ale třeba první půlka povídky pro mě byl horší průměr. Strašně moc nesrovnalostí, nelogičností... jako jo, bylo to lepší než skripta, která jsem měla číst místo toho, ale ne o moc.”
Mrmla:
“stránky blokovány”
mariaa:
“x”
Adelaine:
“Mně se Froxin úderný styl, až zkratkovitý styl velmi líbí. Tady to vytváří atmosféru, od které se nedá odtrhnout a kdy jí to prostě věříte. Hmm... trošku mi nesedl epilog, ne tak, jak to skončilo, možná spíš, že to bylo po tolika letech... nevím. Jinak celkově se mi povídka hodně líbila. Výhrady k ní jsou jen minimální (trochu chování Luciuse v poslední kapitole před doslovem, že sebou nechal až tak smýkat). A název k ní perfektně sedí”
Tina_tt:
“...”
sirina:
“....”
Akkarra:
“Severus a Lucius - jak já zbožňuju tyhle dva pohromadě... Závěr byl perfektní, něco takového jsem nečekala. Určitě se k tomu někdy vrátím. :)”
ZJTrane:
“Krutosť, beznádej, láska, nenávisť.. To sú pocity, ktoré som z tejto poviedky mala. Skvelé ale len pre silné povahy.”
sandymathews:
“moc moc moc krásná povídka s perfektním koncem, dokonalej kompromis mezi happyendem a tragédií, takový krásně zvířecí až je z toho člověk na mrtvici... nádhera”
zmije:
“Tady mě odrovnalo už shrnutí. Vyjádřit názor na šukání šestnáctiletého studenta profesorem slovy "v běžném životě se to stává poměrně často, je to přirozené," ........ no potěš koště.”
assez:
“Ano.”