Komentáře k povídkám autora/autorky: D.J. Orlovský

Hnusák Haldir

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Mandragora:

“Vykouzlí to úsměv, ale stále tam zůstává něco vážnějšího.”

Hnusák Haldir

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Samy:

“Zapomeňte na potřeštěné elfy. Tuhle povídku bych nazvala tvrdou realitou. S ničím a s nikým se nemazlí, musíte ji přijmout tak jak je, stejně jako Erestor přijme Haldira takového jaký je. A není to vůbec špatné.”

Hnusák Haldir

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tuhle povídku zbožňuju. I když má hodně vážný podtón, stejně se u ní musím místy usmívat. :)”

Hnusák Haldir

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Benny:

“Konečně povídka z LOTR, která mne neznechutila.Hnusák Haldir?Odmítám o něm i tak smýšlet”

Hnusák Haldir

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

shadow:

“Výborné. Opět povídka, kde bych se ráda o postavách dozvěděla mnohem víc. 4/5”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Estel

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dlouhá a krásná povídka, nebo spíš román o Haldirovi a Aragornovi. Ani jeden mi v knihách, natož ve filmech nepřirostl k srdci, takže je to jen díky D. J. skvělému psaní, že jsem ji přečetla a nenudila se u ní.”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Estel

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

angie77:

“Nádherný a propracovaný příběh. Slash příliš nevyhledávám a představa souložících elfů mě dost děsila... ale tahle povídka je mnohem víc než slash.”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Estel

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

belldandy:

“To je tak, je tu pár věcí, se kterými musím bojovat a za které autor vážně nemůže. Já mám stále problém spojit si tu elfí vznešenost s něčím tak lidským (nebo dokonce živočišným) jako je sex. Z jedné strany mi něco tak oduševnělého prostě nepřipadá vzrušující a z té druhé je pro mě stále těžké přistoupit na takové ohýbání a přepisování originálu. Je mi ještě stále zatěžko představit si, že elfové (potažmo další postavy z Pána prstenů) vedli také nějaký normální život. Vsadím se, že nejen Tolkienovy postavy, ale ani Tolkien sám nikdy neklel. :) Nu, doufala jsem, v důvěře v D.J. jméno, že tahle fanfikce by mohla být tou, která mé vidění změní. A to se bohužel nestalo. / Nicméně doznávám, že i tak to nebylo špatné počtení. Docela mě tady bavilo, jak se to celé opíralo o vyfabulované rozdíly mezi elfí a lidskou kulturou. Asi proto, že jsem slashistka, jsem dokázala pobrat celé to pojetí homosexuality jak přirozené součástí elfí civilizace. Mám dojem, že s tím v podtextu pracovali i jiné elfí slashové povídky, které jsem četla, ale teprve zde to bylo autorem nějak zřetelně popsáno. Asi nejsložitější pro mě bylo přistoupit na onen milostný trojúhelník v závěru a pak také na literární pasáže z "Příběhu Aragorna a Arwen". Tolkienův styl je zrovna v tohle dodatku příliš "vysoký", aby mohl přirozeně zapadnout do zbytku textu. Přesto mám dojem, že v rámci vážně míněné české slashové LOTR fanfiction má tahle věc vážnou konkurenci jen v díle Mats Christiany. Na tu čtyřku mi to stačí ... / PS: Co mají všichni zrovna na těch elfech? Já bych si, přiznávám, daleko raději četla o lidech, trpaslících a zejména ... o hobitech. :)”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Válka

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“V prostřední části románu o Haldirovi a Aragornovi se často vracíme do Haldirovy minulosti a k jeho rozvernému vztahu s Glorfindelem. Pěkné, ale já už se těším na třetí díl. :-)”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Válka

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Ostravanka:

“q”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Věk lidí

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Poslední část románu o Haldirovi a Aragornovi je moje nejolíbenější. Haldir tu trpí (ve flashbacích) a uzdravuje se a Aragorn na něj čeká. Velká romantika. :-) Krásně napsaná, samozřejmě.”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Věk lidí

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Ostravanka:

“q”

Za trochu lásky šel bych světa kraj: Věk lidí

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

terkacarodejka:

“aragorna zeru a tohle mu udelat...no na druhou stranu proc ne :] trosku jsem se klepala 4/5”