Komentáře k povídkám autora/autorky: D.J. Orlovský

Stránky: 

Absolutní důvěra

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Memorin:

“Úsměvné, přesto je tam to ale... Hodnocení spíše 2, 5...”

Absolutní důvěra

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

sandymathews:

“ale jo, je to sranda :)”

Absolutní důvěra

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

kami:

“Čítala som to viackrát, ale...”

Absolutní důvěra

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“...”

Absolutní důvěra

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Zdá se mi to trochu nemastné, neslané... Na dobu, kdy to bylo napsané, si dovedu představit, že to tehdy bylo "revoluční" a šokující, z dnešního pohledu už je to vlastně trochu nuda, protože podobných fanfikcí zabývajících se momentem přistižení jsou tuny, a hodně z nich je lepších. A koneckonců povídka navzdory názvu vlastně ani nevysvětluje Brumbálovu důvěru v Severuse Snapea - to, že s někým provádím podobné věci, z něj implicitně nedělá důvěryhodného člověka :)”

Dobrá rada nad zlato

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Já mám s podobnými povídkami problém v tom, že se do nich nedokážu vžít. Vždyť tohle se přece nemůže stát... nějak is nedovedu představit, že by se někdo dokázal vzrušit před svým nejobávanějším profesorem.”

Dobrá rada nad zlato

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

delatrix:

“Bože, že ten Nevill má v každém příběhu strašné štěstí.”

Nebezpečné sliby

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Crystal:

“Vskutku zajímavé pojetí pár Lily/Sev... Silnější dvě hvězdičky.”

Nebezpečné sliby

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

kami:

“Nemyslím si, že takto by to fungovalo, nehovoriac o tom, že pri páre Snape/Potterová bude vždy dáka chyba.”

Nebezpečné sliby

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Salome:

“Tohle je nesporně zajímavá povídka. Mám ale dojem, že autor podřídil potřebě "zajímavosti" logiku charakterů i příběhu. Že hlavním cílem bylo ukázat" "já to umím jinak", že autor si spletl kvalitu a čtenářovo překvapení. Rozhodně je povídka napsána nadprůměrným jazykem, počet hrubek je v toleranci přirozené chybovosti. Oceňuji také vcelku ještě uvěřitelné "společné dílo" hlavních aktérů , i když mě vždy pokusy - nacpu celou knihu do jedné povídky - přišly vždy trochu směšné; trochu drhnout musí tohle z podstaty věci. Myslím, že podstatu věci vyjádřila v komentářích pod povídkou Mystick, byť ona to považuje za klad: "Snape byl hulvát a Lily mrcha, to se mi líbí :))". Mně se právě tohle nelíbí: Lily rozhodně nepovažuji za mrchu, a ani touha po pomstě by z ní mrchu neudělala. Neprosnout lvici, ano. Zlou, vulgární kurvu - ne, rozhodně ne. Severus má spoustu špatných vlastností, ale není hulvát, a co víc - není hlupák.A Severus se tady hloupě choval – muselo mu být jasné, že si musí připravit věrohodné vysvětlení, pokud ji má získat. Třeba za pomoci Brumála, který by jí lehce vysvětlil, proč nesmí utéct, aby udržel Severuse jako špeha.To, že ho autorka líčí jako idiota, mi vadí na to všem nejvíc. I když snad ještě horší je vulgární, až psychopatická Lily. Možná se mýlím, ale mám dojem, že kanonickou Lily oceňovali zejména za její schopnost najít v každém dobro. Nikdo ji nepopisoval jako psychopatku, která necítí smutek, jen nenávist. Scéna s Karkarovem nebyla nevěrohodná nejen z pohledu psychologie Lily, ale i toho, že by Severus neměl dům zabezpečený natolik, aby se tam mohl Karkarov dostat. Velmi se mi ale líbila práce autora s detaily - schopnost málem vyjádřit hodně. Takže abych to shrnula: způsob napsání se mi líbil (až na zbytečně vulgárně psanou závěrečnou scénu, která to celé hodně shodila), nelíbilo se mi pojetí postav, které bylo nejen povrchní (to je ale vzhledem k délce omluvitelné), ale hodně nekanonické.”

Otrokyně

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

DenDella:

“Tak z této povídky si na zadek nesednu. Někde hluboko by se možná našlo něco k ocenění, ale takhle nevím. Nemuselo to být tak roztahané. Hlavně ale je to příběh s kouzelnickými postavami, které použijí kouzlo asi tak třikrát za celou dobu. Jako HP fikce ne, možná by to lépe uspělo na jiných stránkách.”

Panna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

SaraPolanska:

“Asi by to tak nějak mohlo být. Negativní emoce, které jsem nasála od Severuse z této povídky, ve mě momentálně převažují... Není to špatně napsané, jen mi tam vadí pár drobností, jinak by byla 3.”

Panna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Aha_Lucia:

“och to bolo.. hrozné! Nie to, ako to bolo napísané, ale čo to bolo.. v zmysle smutne zvrátené.”

Panna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

kami:

“Tento pohľad na Snapea je vo FF atypický a odvážny, ale nič pre mňa. Asi by som to potrebovala mať rozvinuté v dlhšej poviedke. (A rozhodne som na tom nevidela nič vtipného.)”

Panna

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Proč ve všech povídkách vlastní Snape buďto půlku nemovitostí v Británii, nebo nic kromě jedné zašedlé košile a rozvrzaného nábytku? Já vím, že to bylo označené jako PWP, ale přesto mi tam chybělo něco, co by z toho dělalo víc než jenom PWP... nenašla jsem. Styl a sloh výtečný, ale pro mě jen další horší průměr.”

Poslední přání

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Salome:

“Nelogické, kýčovité, sladkobolné. Jazyk vcelku pěkný, pravopisné chyby v přirozené chybovosti. A ne, není to problém pairingu, ostatně slovo pairing nenávidím skoro stejně jako snamionkářka.”

Poslední přání

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Nel-ly:

“hm... chudinka Snejpí, tyhle povídky mu docela ubližují”

Snape na druhou

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

kami:

“Mohla to byť naozaj dobrá poviedka. Vyzerá tak, lenže... na mňa akosi nezapôsobila. Čo je čudné, keďže sexu tam bolo dosť... Jeden bod za starého Snapea (asi nie som romantický typ) a druhý bod za tých pár vtipných hlášok. Obzvlášť tých Poppyných.”

Snape na druhou

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Ta povídka musela být psaná natřikrát, rozdíly mezi těmi třemi částmi jsou propastné. Začátek je rozpačitý, jako by povídka vlastně ještě nevěděla, kterým směrem by se měla ubírat. Následuje další třetina, což je čisté PWP a logiko, jdi se bodnout, přičemž to ale zbytek povídky neumožňuje vnímat dostatečně s nadhledem, případně jako parodii. Tady mi pro začátek vadí, jak hrozně nevoldemortovsky se Voldemort chová. Přiznává svoje selhání před svými smrtijedy, navíc, ehm, "Voldemort se zasmál, plácnul Luciuse přes zadek a zmizel ve tmě," - o tom mluvím, a taky o "stál ve dveřích a jen se díval, jak Voldemort obšťastňuje Severusova macka". A taky, já nevím, jsem jediná, kdo tohle nevydýchal a málem spadl ze židle, když si přečetl očividně RedDwarfovskou repliku v jinak dost vážné scéně: „A ostatní? Igor? Rosier? Wilkes? Co je s nimi?“ - „ Jsou mrtví, Severusi. Všichni jsou mrtví. " Naopak jsem se zamilovala do repliky "Voldemort se přesunul k nim na postel a slízával Luciusovy koncentrované dětičky ze Severusova mlaďoučkého těla", to je naprostá bomba, i když zase jako pěst na oko. No dobře, tohle se dá vnímat jako parodie, jenže pak přijde poslední třetina a Potter, sladká láska, deprese, pokusy o sebevraždy a vraždy, pokusy o nějakou zápletku a naprosto podivný konec. Ne, mně tahle povídka vážně nefunguje.”

Vánoce podle Snapea

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Aha_Lucia:

“no, hlavné je, že bol Snape spokojný”

Vánoce podle Snapea

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“taký priehľadný...”

Za odměnu Azkaban

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Memorin:

“Nějaké části mi přišly slabší. Jiné zse opravdu dobré. Celkový dojem a hodnocení hodě dobrá 2”

Zrádce

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Tak jsem opět mimo oproti ostatním, ale tohle mi opravdu nic neříká. Povídku jsem četla 2krát a pokaždé mi přišla ... směšná(?). 2* za začátek.”

Zrcadlo Paralax

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

kami:

“Toto nebolo tak úplne ono (čomu sa sama čudujem).”

Zvíře a zvíře

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

delatrix:

“Není to nijak působivé a nijak extra se mi to ani nelíbí. Zajímavé je na tom leda nápad toho páru a toho, že ani jeden z nich u není člověk.”

Stránky: