Komentáře - Srpen 2023

Stránky: 

“Former Headmaster,” oil (and occasionally mixed media) on canvas, 2010

Autor: nocturn      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Dialog s Minervou by mohl být propracovanější, taky to "zamilování se" do Lupina je takové z čista jasna, ale to courání mezi portréty, chlastání medoviny a podobně se mi líbí.”

Porada učitelského sboru

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

finde:

“paráda”

Obranné mechanismy

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zejména si užívám důraz na Severusovi fascinaci Siriusovou krásou, to se Tofiam hodně povedlo. První kapitola je školní, druhá kapitola z období Fénixova řádu a pěkně se spolu doplňují.”

The uncertainty of touch

Autor: Anagrrl      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Zase jedna z těch rarepair povídek, které se zaměřují na zločin-proti-wraithskosti zvaný Michael. Z jeho POV po prodělané "léčbě", takže chudák neví, co se s ním děje / stalo a mylně si vykládá své původní instinkty jako nějakou formu náklonnosti... :( A z nějakého důvodu je v tomhle páru Sheppard vždycky strašněj a necitlivej čůrák. :D”

Lettered - v dopisech

Autor: Pir8fancier      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“TBE”

Stydlivý Severus Snape se sbližuje se svalnatým Siriem (Slash se samými S)

Autor: Lord Roderik Galant      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Skvělé. Suverénní slash. Samá S se spoustou sexu. SPOILER: Slušná snídaně - sama slanečky snáším steži. Svědomité studium stopnuto svlečenými sodomisty. Sny se stávají skutečností. Slastné, sic stále se soužím - schází sadismus. Smutné.”

Dva tisíce obrátek

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tak. I po druhém čtení pořád dobré. :) Za mě zcela excelentně provedené cestování časem na principu kanonického paradoxu. Tohle opravdu oceňuji, protože málo která fanfikce umí podat cestu časem uvěřitelně a logicky. Tleskám. Osobně se mi líbily i dvě hlavní postavy. Že je tu Harry vykreslený jako sobecké tele? Jenže on je často sobecké tele i v kánonu. Třeba celá "záchrana" Siriuse z pátého dílu mi s touhle povidkou dokonale koresponduje. I Severus se mi líbí. Je na poměry povídek celkem netradiční, sice poměrně mírný, ale místy i bezohledný (ty hodinky!), nepřístupný (sex až po dlouhé, dlouhé době) a hlavně na mě působil neuvěřitelně unaveně. A kdo si někdy prošel opravdu extrémní únavou (tak alespoň rok se bez výjimky nevyspat víc jak pár hodin, z toho maximálně hodinu v kuse nebo tak něco) ví, že potom prostě berete všechno, co vás alespoň trochu zahřeje u srdíčka. Třeba i šíleného Pottera. ;)”

V jednom pokoji za jediný den

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Fu. Pokaždé, když tuhle povídku čtu, běhá mi mráz po zádech. A ano. Je sice zvrácená (v tom nelichotivém slova smyslu), ale mně přijde dokonale uvěřitelná. Což bolí o to víc. Velmi nerozhodné 4-5, tohle by si spíš zasloužilo vlastní kategorii.”

Něco k napsání

Autor: Cybele      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“OH. My. Kink. My, správným směrem posunutí úchylové, můžeme jen slintat. A vzdychat. :) Za mě šest z pěti.”

Jak to děti často dělávají

Autor: Lux      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Já nevím. Vážně existuje někdo, kdo žije na kolejích a je přesvědčený, že onanie není cítit (jakože páchne/smrdí/voní... To je fuk.)? A takových "drobností" je tam moc. Kašlu na nepravděpodobnou zápletku, mě tak rozčilují úplně jiné věci. :D A kontroverzní věk hrdiny to naopak trochu spravuje. Ach jo.”

Potio felis

Autor: Pale-Slytherin      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Amen, jak praví bellandy. Souhlasím do posledního písmenka, doplním, že se jedná o lehkou (ale dobře napsanou) odpočinkovku, u které nelze hledat realističnost a hodnotím za tři, aby se moje a bellandino 3/4 krásně vyrovnalo. :)”

The Polyjuice Party

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tolik, tolik promarněného potenciálu! Prvotní námět je geniální. Mohlo z toho být úžasné pwp, skvělá detektivka, cokoli. A ono je to krátké romantické nic. :( Já vlastně nemůžu říct, že by to bylo špatně napsané. Není. Ale všechen ten promarněný potenciál mě hluboce ranil. Proto zcela subjektivní za tři.”

31 příchutí

Autor: Diana Williams      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“V komentářích už bylo řečeno všechno, co řečeno být mohlo. :) Krásně zvrácené pwp.”

Under Lock and Key

Autor: TheTransfiguredCanary      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Moc se mi nelíbilo objevení Jamese, ale jinak v celku zajímavé pojetí.”

Poprvé je nejhorší

Autor: Diana Williams      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tak na úvod: Parodie. Je to parodie. :) A je to tak zatraceně skvěle napsaná parodie, že svádí k tomu být braná vážně. Mně se líbil i ten opovrhovaný začátek - je rozkošně absurdní. :) Celkově velmi vydařený lék na lepší náladu.”

Nejlepší nepřátelé

Autor: AlineDaryen      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Na tohle jsem už moc stará. :D Superslaďárna s emo Malfoyem by mě asi nenadchla ani patnáct let dozadu a teď už jsem prostě úplně mimo cílovou skupinu. :)”

Red Hills

Autor: Akame Sora      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tahle povídka se mi nehodnotí lehce. Má skvělou myšlenku, několik neuvěřitelně silných pasáží, výborně vykreslenou spoustu postav... A zasloužila by si ještě jednou provést betaread a proškrtat (hlavně druhou polovinu) Z kamene vybrousit šperk. :) Zvlášť ke konci se to místy táhlo, řešení mi přišlo trochu moc na sílu, ale celkově... Ten Snape! Bože, jenom za toho bych nejradeji vysekla pětku. "Buď jednou hodný netopýr..." Harryho nemá rád a nezmění se to. Děti úplně nemusí, ale tady mi dávalo smysl, že stejně učí. Je pořád protivný, nepřístupný, pragmatický... A scéně, kdy se opravdu vyděsil z Harryho moci, musím zatleskat. Taky neuvěřitelně oceňuji Rona a Hermionu i jejich postupné sblížení. I to mi tady dávalo smysl, i když v kánonu jejich pár úplně nesnáším. Hermiona je pořád premoudřelé tele, které konečně pomalu objevuje nevyhody vlastní neschopnosti chvíli držet klapačku. Ale Ron... Pořád ho vidíme jako nenajedeného nadšence do famfrpalu ("Taky jsem pro koleje"), ale když o něco jde, ukazuje překvapivé schopnosti, znalosti a rozhodnost. Asi ani v kánonu už nikdy tolik nepřipomínal šachového mistra z prvního dílu. A pak je tu Harry. Někdo si v komentářích stěžuje, že je tu moc hloupý. No, jenže on není. On je akademický ignorant - zcela podle kánonu, nutno podotknout. Ale rozhodně není hloupý. Výslech na ministerstvu? "Rozdělte tu otázku! Nemůže odpovědět!" Ano, prosím! Trochu mě mrzí, že povídka má potenciál stát se opravdovou perlou, jen chybí ten poslední krůček. Je tam toho prostě zbytečně moc a zanikají v tom její největší klady - práce s charaktery a pozvolný vývoj vztahů (nejen Harryho a Draca, ale i Harryho a Snapea, Hermiona a Rona, Rona a Draca...). Za to bych dala klidně šest z pěti bodů. Zatím se přikláním ke čtyřce a počkám na další čtení. :)”

Death of Today

Autor: Epic Solemnity      Jazyk: AJ

Rulie:

“Vždycky po přečtení řeknu, že už se k tomu nevrátím, ale vždycky to udělám.”

Crimson Ink

Autor: Blackkitten23      Jazyk: AJ

Rulie:

“Nečekaně dobré”

Devil's Triad

Autor: ViciousVixen178      Jazyk: AJ

Rulie:

“Temnější, ale dobré”

To Love and Protect

Autor: MusicMelis      Jazyk: AJ

Rulie:

“Zajímavá povídka s pro mě netradičním párem. Má zajímavé momenty - jako že Lily najde způsob jak přežít útok Voldemorta, ale Harry se to doví až mnohem později, prvky Severitusu. Velmi snadno se to četlo.”

A New Chance

Autor: MusicMelis      Jazyk: AJ

Rulie:

“Velmi zajímavé pojetí cestování časem. Ač nebere v potaz paradox (protože magie), ale povídka je pěkně zpracována a velmi dobře se čte.”

Trusting His Instincts

Autor: phoenixgirl26      Jazyk: AJ

Rulie:

“Nenáročné čtení. Pro mě neobvyklý pár, ale nějak mi to do této povídky sedí.”

Dance Me to the End of Love

Autor: duplicitywrites      Jazyk: AJ

Rulie:

“Takové nenáročné čtení”

Porada učitelského sboru

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“K téhle milé blbince se vracím pořád dokola a zatím se mi neomrzela. :)”

Stránky: