Komentáře - Červenec 2023

Stránky: 

Homesickness

Autor: Quinn_Taeyoung      Jazyk: AJ

bedrníka:

“I tahle povídka pojazykové stránce trochu drhne, ale aspoň jakž takž dodržuje souslednost časů. Ken tu působí jako anděl strážný či cosi takového, což se k němu hodí, taková bytost z jiného světa.”

Not exactly a good place

Autor: artful_yearning      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nápad je nosný, dialogy adekvátně mimoběžné, ale provedení značně pokulhává po jazykové stránce. (Je to inzerováno jako slash i gen, ale není to ani pre-slash.)”

Zabij, nebo budeš zabit!

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“TBE”

Vyvrženci pekla

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“TBE”

In whisky veritas

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“TBE”

Albus ex machina

Autor: ygritte      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tleskám. Takovou prvotinu bych si někdy přála napsat. V současné době asi nejlepší Drarry, které jsem četla. Bavilo mě to. Zápletka je jednoduchá a funguje naprosto skvěle. Sexualni scény mě baví. Vedlejších postav je přesně akorát, aby dej nepůsobil vytržený z kontextu ani prehlceně. Prostě příjemná jednohubka. Za mě 4-5, možná ještě hodnocení zvednu, ale ted prostě pětku dat nemůžu, i když úplně nejsem schopná říct proč. Možná je to na mě na pětku jenom moc velká odpočinkovka. A nemůžu si pomoct, ale musím ocenit i názvy Kapitol.”

With Eyes Wide Open - S očima doširoka otevřenýma

Autor: suitesamba      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Tahle povídka mi skvěle sedla. Ačkoli se věnuje tématu "nuceného" manželství, zápletka je poměrně uvěřitelná, záhada Malfoyových se příjemně vine celým dějem a ačkoli bych čekala zajímavější rozuzlení, tak mi poměrně plytký vrchol vlastně vůbec nevadí. Holt máme tu čest s rozmazlenou smetánkou, která má pocit, že všechno bude přesně posle jejich přání. Čte se to dobře, děj odsýpá. Pokud bych měla něco vytknout, tak je to až přílišná idiličnost ve vztahu ústředního páru. Ať mi nikdo netvrdí, že by si za te rok alespoň párkrát nevjeli do vlasů... Za mě velmi silná čtyřka.”

Quid Pro Quo

Autor: Aucta Sinistra      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Mám tuhle povídku ráda, vracím se k ní opakovaně. Ačkoli musím souhlasit s mnoha výtkami v komentářích (závěr je slabší, Snape OOC a tak dále), povídka se mi čte dobře, je příjemně oddechová a prostě zbožňuji dospělého Harryho. Atraktivní a vyspělý. Konečně. :D Vzájemná dynamika jejich interakcí z první poloviny povídky je prostě skvělá a je vlastně trochu škoda, že se autorka rozhodla přidat víc děje. Někdy i méně je více a mně by vlastně docela stačilo ukončit povídku rovnou po... No vy víte. A souhlasím i s tím, že Severusuv problém byl možná zbytečně vyhrocený. A i přes to všechno zůstávám u hodnocení slabší čtyři. .:)”

Nikdy jsem...

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Oddechovka bez hluboké myšlenky, zato příjemně odpočinková a decentně pubertální. Prostě velmi příjemná jednorázovka.”

Když prší

Autor: Kasp      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Úvodem: moje nízké hodnocení neznamená, že je povídka špatná. Jenom to absolutně není čtení pro mě. Pokud máte rádi slaďáky, těžkou romantiku a náladu citlivé poctění bez hlubší myšlenky, tohle bude minimálně za čtyři. Mně ani jedno z předešlého nic neříká, bohužel. Chvíli jsem uvažovala o trojce, ale ne, nejde to. Tematicky i náladou to jde úplně mimo mě, jazyk mi neseděl, náznaky sexu mě absolutně neoslovily. Nevadí, čeká to na jiné čtenáře.”

If You Are Prepared II: The Boy Cannot Know

Autor: Cybele      Jazyk: AJ

Haluzka:

“Tady naprosto souhlasím s Casiopeou. Až na ty Harryho ruce, ty mě nijak zvlášť neiritují. :D Příběh se pomalu rozjíždí, postavy jsou uvěřitelné. ICH forma mě už nijak nerusi - buď ji autorka zvládá podat lépe nebo jsem si prostě zvyklá. Nejspíš oboje. A hovory v posteli? Já vám nevím, ale takhle to v reálu funguje normálně, ne? Nebo běžně ne a jenom já jsem divná? :D”

If You Are Prepared III: Come What May

Autor: Cybele      Jazyk: AJ

Haluzka:

“Patřím mezi ty čtenáře, které nejvíc zaujala právě poslední část série. Že má špatný konec? Má. Však je také velká většina příběhu právě o smíření se s nevyhnutelným. Právě proto nejspíš závěr nedrtí čtenáře tolik, jak by mohl. Hrdinové nehledají naději, ačkoli se jí místy nevyhnou - což je dokonale lidské. Hledají přijetí, zapomnění, klid. Plynutí nijak idilického, ale přesto naplňujícího vztahu dvou unavených můžu balancuje na hraně lásky, nenávisti, absence volby a čisté obsese. To vše protkané smířením se s tím, že právě takhle je to správně - pro ně dva. Voldemortova cesta za nesmrtelností, která se lehce promítá i do předchozích dvou částí, nám přinese rámec i vrchol celého příběhu. A dává smysl. Osobně mi autorčina verze přijde skvělá. A zbožňuji Harryho sobecké "hrdinství". Postavy IYAP možná nejsou stoprocentně kanonické, ale jsou neuvěřitelné lidské. A musím podotknout, že včetně postav vedlejších. Jediné, co mě mrzí je, že autorka postupně opustila D/S/M rovinu sexuálního vztahu mezi Harrym a Severusem. Asi jí to přišlo pro ně dva už trochu moc. Za mě osobně škoda, do jejich "terapeutického" vztahu/nevztahu by mi to sedělo. A navíc to mám prostě ráda. :)”

If You Are Prepared I: The Truth about Harry

Autor: Cybele      Jazyk: AJ

Haluzka:

“Tady nemohu jinak, než naprostou souhlasit s bellandy.”

Jeden večer na ministerstvu

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: ČJ

finde:

“paráda”

Napsat si minulost

Autor: avioleta      Jazyk: ČJ

finde:

“paráda”

Vsázet s Pansy se (ne)vyplácí

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Nijak zvlášť nenadchne, ale rozhodně neurazí.”

Napsat si minulost

Autor: avioleta      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Obsahuje SPOILER. Nenadchlo, ale asi ani neurazilo. Začátek vypadal velmi slibně. Dopisování s Princem bylo sice kusé, zato příjemně pubertálně obscénní. Harryho i Snapova opatrnost ohledně informací a možné změny časové linie byla velmi osvěžující. A pak se prostě něco stalo, veškerá opatrnost šla stranou, ale vyzrazené informace z minulosti/budoucnosti ústí jen a jen ve Snapeovu záchranu bez jakýchkoli vedlejších efektů. Snape je v nové časové linii s faktem, že si užíval sexting s nenáviděným Potterem úplně v pohodě, i když by mi k němu daleko víc seděla ukřivděná nenávist. Nebo tak něco. Obecně ovšem dost nemusím cestování časem, pokud není dopilované k dokonalosti. Celkově 2-3, trojka za opravdu krásný a slibný rozjezd.”

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Ze začátku se povídka tváří jako skvělá komedie (Ford Anglina!), postupně se ale vyprávění přelévá do temné romance s překvapivě dobrým koncem. Velké plus za humor, další velké plus za opravdu pozvolný přechod mezi žánry. Snapea žeru. Skoky mezi polohou 'sadistický bastard' a 'citlivý a emapatický muž" dávají smysl, byť toho druhého potkàme po málu (a je to dobře). Snapeova příčetnost visí na vlásku a vy dokonale chápete proč. Harry je v závěru dostatečně uvědomělý, aby mu po tom všem neskočil kolem krku (ó ano!) a přitom celou povídku zůstává příjemně kanonicky naivní, zbrklý a tak trochu trdlo. Poslední, co vypíchnu, je cestování časem. Cestování časem většinou nemusím. Z hlavy vím přesně o dvou povídkách, kde mě bavilo. Tohle je ta druhá. Po prvním čtení pět, časem možná hodnocení upravím.”

Skrze zdi

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Je to vážně napínavé. Jsem naštvaná, když musím přestat číst. Chci vědět, co se stane v příští větě, na další stránce, v následující kapitole, jak to sakra skončí? Nemám čas na jídlo ani na spánek, nekomunikuji s lidmi. Je to známka kvalitního… díla?”

Shodit okovy

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Dynamika příběhu neslevuje ze svého tempa a já jsem zcela pohlcena dějem. Baví mě Ron jako záporák. A Severus si užije trošičku štěstí, jak mu to jen přeji!”

Šťastné dny v pekle

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Trilogie od Enahmy mě velmi potěšila. Překvapil vyzrálý jazyk, kvalitní překlad, propracovaný děj. Všechny díly skládačky do sebe perfektně zapadají a jeden bez druhého nemohou existovat. Proto je i 1. díl důležitý a pro mě naprosto uvěřitelný.”

Bolestná povinnost

Autor: Amorette      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Výborná oddychovka, milé napsaná, rozkošně snapeovská.”

Jeden večer na ministerstvu

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Skvělá oddechová jednorázovka. Přímo esence toho, jak má taková jednorázovka vypadat - nesnaží se do kratkého textu nacpat hlubokou myšlenku, rozvoj hlavní postavz, šest vedlejších charakterů a velkou bitvu. Prostě si jen plyne na základě naprosto banální zápletky. A to dokonale uvěřitelně, protože jestli jste někdy zažili opravdu dobrou party... no nic. Za mě neoodiskutovatelná pětka.”

Mystik

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Jak miluji předchozí Krev není voda, tak mi je Mystik krajně nesympatický. Všemocného Harryho většinou zvládám ve formě přijemně naivního kluka, kterého svou neuvěřitelnou moc prostě zneužít nenapadne. Tak Mzstik přesně není ten případ. Je to prostě Snapeův syn, se vším všudy. Na druhou stranu povídka možná ne úplně chtěně dokonale rozvinula motiv paralely mezi Harrym a Voldemortem. Celkově slabší 4, kdybych měla škrtnout předchozí díl, tak čisté tři. Možnáb časem hodnocení upravím.”

Krev není voda

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Parádní povídka, jedna z mých oblíbených. Je jiná, velmi netradiční a nádherně kanonická v popisu Snapea (minimálně ho vnímám zjevně velmi podobně, jako autorka). Žádné sladké plácání po ramenou a uklidňující slova shovívavého Snapea-mentora. Navazující Mystik mě už tolik neoslovil a chápu, že ani Krev není voda nebude čtení pro každého. Příběh není veselý, vztahy jsou hodně vyhrocené, postavy zoufalé. Celek ale funguje skvěle.”

Stránky: