Komentáře - Květen 2023

Prckové

Autor: Amireen      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Povídka, jež nutí k zamyšlení. Zápory: Příběhu lze vyčíst spoustu nedostatků. Některé situace a jednání osob jsou pouze načrtnuty, některé zápletky nejsou dotaženy do uspokojivého konce. Finále je nejednoznačné a žádalo by si podrobnější zpracování. Chybí epilog. Na druhou stranu by možná tento dovětek mnohým čtenářům nevyhovoval. A možná výše řečené nejsou nedostatky povídky, ale její klady. Nechť si proto každý sám domyslí svůj nejvíce vyhovující konec. Klady: Líbí se mi, jak jsou v tomto příběhu rozdány karty, a jak se jednotliví aktéři chovají. Přesně podle mého gusta. Kdyby byla takto pojata původní verze HP, stala bych se určitě fanouškem kánonu a nepotřebovala bych číst fanfikce. Z tohoto úhlu pohledu vypadá kouzelnický svět dospěleji a postava Harryho sympatičtěji. Lucius a Severus se pro mě, i přes jejich nedostatky, stávají přitažlivými hrdiny a ryšavci symbolem tuposti. Citronové bonbóny zanechávají v ústech velmi kyselou pachuť, kterou je třeba spláchnout několika prcky kvalitní whisky. Doporučuji praktikovat během čtení Prcků. V neposlední řadě chválím správné skloňování vlastních jmen, které se ve většině HP fanfikcí nedrží české gramatiky. Škoda, že se autorka po osmé kapitole nadobro odmlčela. Z jejího pera mohlo jistojistě vzniknout ještě nejedno zajímavé dílo.”

Vnímavá zahrada

Autor: RaeWhit      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Velmi půvabný herbář, v němž je ukryt magický svět zahrady a nepřeberné množství barevného kvítí. Stejně jako v životě se i v zahradě opakuje cyklus zrození, rozkvětu a umírání. Severus a Harry se v tomto světě ukazují jako dva zdatní zahradníci. Člověk by nevěřil, že se dá slash napsat tak poetickým způsobem.”

Vřelost sněhové bouře

Autor: Neekaia      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkně vybudovaná atmosféra souznění a ujišťování se, že jsou tu jeden pro druhého.”

Spojeni

Autor: POPO      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Harry promine, ale tato povídka je především o Severusovi. Kostra příběhu je sice poněkud kostrbatá, ale Severusův charakter je zde vystižen naprosto geniálně. Sarkasmus a ironie z něho odkapávají jako nejlahodnější elixír a myšlenkové pochody přesně odrážejí stav jeho zmrzačené duše. Odvážná výprava do historie rodu Princeů velmi sympaticky nastiňuje jeden z možných důvodů zrodu Severusovy povahy, jeho psychologický vývoj a postoj k okolnímu světu. Jeho věčná uštěpačnost, škodolibost a vzteklost jsou vlastnosti k pomilování. Atmosféru příběhu podtrhují skoro až básnické obraty, časté hlavně během milostných scén. Škoda, že toho POPO nenapsala víc. Za rozbor Severusovy osobnosti nemohu dát nic jiného než nejvyšší ohodnocení.”

Cambiare Podentes: Madurare

Autor: Jordan Grant      Jazyk: AJ

spaceyfan:

“Povídka je opravdu velmi dlouhá, ale není pravda, že by se děj v jednotlivých kapitolách neposouval. Délka příběhu je naopak jeho kladem. Pravda, Severus je oproti standardu atypický, neobjevují se u něho výbuchy vzteku a obvyklá lstivost a panovačnost, ale je to dáno tím, že velmi brzy zjišťuje, že se, chudák, zamiloval. A láska, jak víme, dělá z lidí blázny. Proto je možné uvěřit v Severusovu proměnu, proto je k Harrymu tak vstřícný, trpělivý a nesobecký. Harry se opravdu často chová jako nedospělý fakan, ale i on projde během příběhu neuvěřitelným vývojem. Musí čelit událostem, které od základu změní jeho život. Vyrovnává se postupně se znásilněním a doživotním otroctvím. A co je nejdůležitější. Musí se seznámit se sexem a s mnoha způsoby milování mezi dvěma muži. Každá kapitola tak přináší nějaký vývoj. Uskutečnění porážky Voldemorta se jeví trochu infantilní a málo uvěřitelné, ale Temný pán hraje v tomto příběhu jen nepatrnou roli. Hlavním tématem je sex, fyzické milování a poznávání více forem pohlavního styku. A také vztah dvou jedinců, od počáteční nevraživosti, přes přátelství a spolupráci až k vzájemné lásce. A o tom to je. Z tohoto pohledu se nejedná vůbec o dlouhý a nudný příběh.”

Necromancer From The Beginning

Autor: treegirl5      Jazyk: AJ

jajafilm:

“ak by vypadal Solo Leveling, kdyby se vynechaly všechny ty věci se systémem a Architektem. Jin-Woo má stále možnost jako lovec růst a sílit. Jin-Chul je do nekromanta a přítele zamilovaný, ale Jin-Woo je v romantice dost natvrdlej, nebo možná asexual. Pěkné, doufám, že povídka bude pokračovat.”