Komentáře - Prosinec 2023

Milovat tě je nevděčná věc (ale někdo to dělat musí)

Autor: Aradia      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Zářný příklad toho, jak může špatný překlad zabít dobrou povídku.”

Sanctuary

Autor: Dawnwind      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zápletka není moc uvěřitelná: to je ale náhoda, že uneseného Doylea vězní zrovna nedaleko domu jeho tety a strýce, které skoro třicet let neviděl. Navíc ten útěk v ukradeném autě, kterému pochopitelně dojde benzín... nakonec to působí jako některá z těch slabších profíkovských epizod. Postavy tety a strýce jsou sympatické (až moc), vztah mezi kluky taková samozřejmost na pozadí, i když se autorka snaží tam dodat trcohu angstu skrze Bodieho provinilost, že Doylea nemohl tak dlouho najít. Mno, vracet se k tomu nebudu.”

Adventní jednohubky 2023 - Bazén

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Prefektské koupelny je třeba přesně takto vytěžovat. :D”

Friend or foe

Autor: Spotofpaint      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light je zde Kira. L se ho snaží všemožnými i nezákonnými prostředky přimět k přiznání. Zároveň však slavný detektiv k mladšímu muži cítí silné přátelské pouto. Touží po lidském kontaktu a sociálních vazbách. Jeho podezřelý je však rozporuplný, až jedné noci L dojde. Že se na to dívá špatně. Co když je Kira a Light dvě osobnosti v jednom balení? Pro obyčejné přátelství je schopný detektiv riskovat svůj život i pustit na svobodu masového vraha. Nicméně nehodlá se jen tak vzdát, aby jak odstranil Kiru, tak si zachoval svého kamaráda, vymyslí plán. Pokud člověk hledá chytré plány, manipulace a soupeření L a Lighta, tohle je povídka přesně pro něj – není to až tak geniální, ale je to to nejlepší, co jsem zatím v tomto fandomu ve FF četla.”

Leave the Light On

Autor: Ne Quittez Pas      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light a L poslu zde moc geniálně nesoupeří a Light zde více pomůže vyšetřování prostě tím, že je ve středu dění a Mikami i Misa jsou do něj zamilovaní. Zajímavým prvkem je zde Sayu, která se zde zdá vážně chytrá. Jinak jo, pěkná povídka.”

Adventní jednohubky 2023 - Trubice

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dokonale vypointované. =)”

Druhá šanca: Šanca pre dvoch

Autor: etherian      Jazyk: SJ

spaceyfan:

“Přečetla jsem Druhé šance HP 1, 2, 3 i Denník HP a příběh mně nepřijde tak infantilní, jak se na první pohled zdá. Samozřejmě, všechno je tu příliš idylické. Severus je naprosto OOC a Harry je trochu vývojově opožděn, ale při zanedbávání péče u Dursleyových se není čemu divit. Ve 2. dílu je děj docela neotřelý, i když mnohým se může zdát málo dramatický. Jde tu především o vývoj Snapeovy osobnosti a jeho vztahu k vlastnímu synovi i dalším postavám. Na konci příběhu není po nevrlém netopýrovi ze sklepení ani památky. Jazyk je čtivý a poměrně vyspělý. K pochopení všech nuancí by určitě pomohl kvalitní český překlad, neboť slovenský překlad zoufale postrádá betu a při čtení povídky velké množství chyb docela ruší. Oslovení „dítě“ je poslední věcí, která by mě na povídce iritovala. Škoda, že zůstal nedokončen překlad 3. dílu. Všechny Šance kromě 3. dílu je možné přečíst na tomto webu: https://m.fanfiction.net/u/2756219/ Prvních šest kapitol 3. dílu na Dobbyho stránkách: https://dobby7.webnode.sk/druha-sanca-harryho-pottera-iii/”

Death Note Redemption

Autor: doughnut_mind_if_I_do      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Námětově hodně podobné s Again for you, na rozdíl od české povídky je tato zatím nedokončená. Zajímavé je také fakt, že zde Light skutečně zpituje svědomí a trápí ho vraždění, které v minulém životě provedl. Také se zde přímo nestává shinigamim.”

Again for you

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Povídka má mnoho pravopisných a gramatických chyb. Také mi sem tam vadilo, jednání postav. Ne, že by jednaly nelogicky, nebo že by byly moc OOC. Jen ty jejich plány se nazdají tak promyšlené a speciálně Light si několikrát impulzivně naběhne na problém, bez toho, aby o situaci lépe popřemýšlel, takže to vypadá, že není tak chytrý. Přesto, jsou to spíše neduhy nezkušenosti autorky a zároveň je povídka z roku 2014, takže předpokládám, že autorka se za tu dobu stačila posunout. Tak jako tak je to čtivá FF se zajímavým námětem.”

Take Two

Autor: CardcaptorGhost      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Light byl obviněn a odsouzen za Kirovi zločiny k trestu smrti. Jenomže byl nevinný, král shinigami ho posílá zpět v čase, aby Kiru vypátral. L Lighta stále podezírá, navíc zažívá ve snech náhledy do jeho předešlé časové osy, kdy je vidět, jak po trestu smrti se jeho rodina rozpadá. Yagami své vyšetřování spojí síly s Naomi, také má problém, že je stále dafakto mrtví, takže občas při spánku nedýchá několik hodin a podobně. Taková dobrá depka, škoda, že to není dokončené.”

Death Note

Autor: orphan_account      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Další povídka na téma "Light není Kira", tentokrát i tak vlastní zápisník i když do něj nepíše. Kirou je jako obvykle Mikami, jenž Yagamiho miluje a považuje ho za Boha. Light je zároveň poloviční shinigami a před svým otcem, L a ostatními skrývá, co všechno o případu ví. Docela dobrá povídka, ale postupně se z toho vytrácelo ta detektivní hra na kočku a myš, bylo to víc fantasy a akční. Konec mi tolik nesedl.”

Memento Mori

Autor: Nilahxapiel      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Těsně před tím, než Light stihne L zabít a odstranit tak jeho poslední překážku v dosáhnutí očisty a zrodu nového světa, je na procházce znásilněn. Tato zkušenost ho srazí na kolena. Uvědomí si, jak je nicotný a nikdy se nemůže stát Bohem. Je traumatizován a touží po smrti. Rozhodne se tedy přiznat ke svým zločinům, ale L mu nevěří. Proč by se Kira přiznávala? Detektiv tak obět sebe i Lighta uzavře do izolace a snaží se přijít na to, proč se jeho přítel přiznal k tomu být masovým vrahem. Když nakonec Ryuzaki odhalí pravdu, co se Lightovi stalo a že projednou mluvil pravdu, rozhodne se si svého geniálního zločince ponechat. Jedná se o jednu z určitě lepších FF, co jsem na tento fandom četla. Je to však dost depresivní. Nevadilo by mi, kdyby povídka ještě chvilku pokračovala. Docela by mě zajímal život a řešení dalších společných vyšetřování… třeba i reakce ostatních lidí (nejen Watariho, Neara, Melloa a Matta) na to, že světoznámý detektiv žije se zločincem a spolu řeší případy.”

Adventní jednohubky 2023 - Šok

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Tradičně výtečně vypointovaný drabblík, s prima atmosférou a Dracem, který si rozkoušeně kouše ret. Jo a taky tam šmíruje Harry. :D”