Komentáře - Říjen 2023

Stránky: 

Lilium

Autor: Seiyuu      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Velmi dobře napsané zamyšlení nad morálkou. Harry i Snape nečekaně IC, k tomu opravdu překvapivý Brumbál.”

Rub a líc

Autor: Ryiuhi      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Mno. Čekala jsem trochu víc. :D Začátek povídky místy vylučuje sám sebe, neplyne, spíš se tak nějak motá. Vyprávění se sice časem zlepšuje a zhruba od poloviny příběhu se objevují i hodně zajímavé a silné momenty, závěr ale opět zapadnul do bahna průměrnosti. Škoda. Zápletka je poměrně originální a zasloužila by si vytěžit do dna. :) 2/3”

V objetí hada

Autor: Seiyuu      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Poněkud nesourodá, ale celkem originální a čtivá povídka. Mám k ní plno výtek, které se v podstatě dají shrnout do jediné poznámky. Jak u Seiyuu tvrdím pravidelně: škrtala bych. :D Příběh by dle mého působil koherentněji. Celkově docela dobré, takže za spokojenou trojku. :)”

Dotkni se mého srdce

Autor: Medové Prasátko      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Důležité upozornění - všechny předchozí komentáře reagují na nedokončenou povídku do kapitoly 11. Ale ten príběh dospěl. Začátek je... No, přesně takový, jak ho popisují předchozí komentáře. Shrnu ho jako naivní nedospelé PWP (Mimochodem, už jsem někde zmiňovala, že mi ta zkratka hrozně leze na mozek? Evokuje mi "Power Play", což tady trochu platí taky. No nic, zpět k recenzi.) Snape přitahující se k tyči, promiskuitní polovina školy, tai chi... Kdo na tohle nemá nervy, ať přeskočí úvod a čte od cca 11. kapitoly dál. Tam někde se totiž příběh zlomí a začne růst. A dospívat. A neuvěřitelně mu to prospěje. Na konci už čtěte úplně něco jiného. Na můj vkus možná trochu zbytečně epickou, ale čtivou válečnou povídku. Válku jako takovou autorka popisuje v rámci světa HP velmi netradičně - opravdu jako válku. A celkem ji to jde. Hlavní postavy nejsou ani zdaleka ploché. Snape mě baví, Harry mě neirituje, žeru pomalu starnoucího Brumbála. A opravdu, opravdu mě nadchla Ginny a síla její lásky k Harrymu. Což je u Snarry a HP fanfikcí obecně dost rarita. Celou povídkou (dobře, mimo ten smutný začátek) se vinou dva motivy. Tíha odpovědnosti, kterou lze naložit na ramena někomu, kdo o ni nikdy nestál, a pocit viny za nenaplnění vložených očekávání. Druhý motiv se netýká jen ústřední dvojice Severa a Harryho, ale postupně graduje a dostává se i k vedlejším postavám. Tyhle drobnosti mě nutily mít vedlejší postavy opravdu ráda a i to považuji za velké plus.Neotřelý motiv zimní magie je někde v polovině pořád trochu přitažený za vlasy, ke konci se ale vrací znovu a lépe. Celkově se povídka posouvá z opravdu hliupoučkého začátku na poměrně slušný epický vrchol a trochu zvláštní, nicméně funkční konec. Dejte tomu šanci.”

Krvavý polibek

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Povídka mě potěšila. Starší komentáře jsou celkem výstižné, tak nebudu opakovaně rozpytvávat děj a charaktery postav. Oceňuji neobvyklou zápletku. Miluji cynického a zatrpklého Severuse, který nedokáže projevit své city. Žádná krev není dost špatná, aby ho nepostavila na nohy. A kdo by se pitval ve viteálech, které mají asi tolik logiky jako elektromobily v současném světě?”

Přívětivá je tma

Autor: Kasp      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Já tak nějak nevím - a to se mi nestává často. Líbil se mi námět. Líbily se mi postavy. Byť jsou Harry i Draco pojati trochu netradičně, sedí mi do kánonu, do povídky i do vkusu. Ale něco mi vadí a trochu se bojím, že je to zbytečně prudké ohánění se slovem "láska". Asi jsem moc stará, abych byla ochotná za lásku považovat cit, který někdo vykřeše z ničeho během pár dní. Nejspíš bych ocenila trochu víc času, který spolu ti dva straví, nebo větší přesah. Ve finále mě vlastně docela mrzí, že dávám povídce jenom trojku.”

Asfodel

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Opět musím volit mezi 3-4, jak už mám u Seiyuu zvykem. :) Oproti jiným povídkám vnímám výrazný posun ve stylistice i plynulosti vyprávění, povídka ale není stejně originální, jako některé její jiné povídky. Kdyby nějak takhle plynulo "Přiveď ho"... Mňam! :) Celkově jde o dobrou povídku. Není tak drastická jako podobně laděné "Ashes of Armagedon". Obsahuje poměrně málo sexu - otázku množství řešila sama autorka v komentářích a dodatcích a já jsem jí za její rozhodnutí sexuální scény seškrtat na jednu jedinou neskonale vděčná. Tady to opravdu sedělo skvěle, včetně následného Severova přístupu.”

Protihodnota

Autor: Seiyuu      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Povídka mi tu chyběla do sbírky, ale z tvorby autorky ji považuji za jednu ze slabších kusů. Přečíst se to dalo. Bohužel je ale povídka nesoudržná, jako by vlastně autorka úplně nevěděla, co vlastně chce přesně napsat. Výrazně by jí (povídce) prospělo rozdělení na dvě samostatné jednorázovky.”

Manželství odsouzené ke zkáze

Autor: Steppenwoelfin      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“První polovina nemá chybu.”

Neplač, nemám to rád

Autor: Severka Plamenná      Jazyk: ČJ

spaceyfan:

“Líbil se mi jazyk, humor a Šebaštian. :-)”

Skryté cesty

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“Na komentář Corry, se kterým se vnitřně ztotožňuji, navážu citací autorky: "Navíc jsem si časem uvědomila, že jsem ten příběh zavedla do slepé uličky, ze které bych viděla jeden jediný možný návrat - vymazat všechny kapitoly od čísla 25 nahoru a úplně je předělat." Neuvěřitelně ráda bych si přečetla ten úplně nový konec příběhu. Do osudné pětadvacítky to totiž byla pecka. :) A to zmiňuji jako člověk, který AU moc nemusí a naopak zbożňuje kanonické postavy. Teď mám bohužel jen obrovské dilema ohledně hodnocení. Příběh osciluje někde mezi pětkou a trojkou podle toho, kterou část zrovna čtěte. MOŽNÝ SPOILER Nenadchlo mě už cestování po Evropě. Cestování časem mě vyloženě znechutilo a jen nadupaná první část a vědomí, že bude brzy konec, mě donutily povídku dočíst. Přitom samotný závěr po návratu do Bradavic mi přišel poměrně fajn. Na celém středověkém intermezzu mě vlastně zaujal jen Harry souložící s Morganou a fakt, že dokázal započít i efektivně ukončit (nejspíš?) jednu dlouho kouzelnickou pokrevní linii. P.S.: Plátová zbroj se v Evropě objevuje poprvé ve čtrnáctém století. Zatraceně, lidi. Když už máte potřebu rýpat se v hluboké historii, alespoň si načtěte základní reálie. Třeba co se nosilo, když s tím chcete pracovat. Prosím. Moc prosím. Celkově bojuji mezi trojkou a čtyřkou. Zatím za tři a uvidím časem.”

Přiveď ho

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Haluzka:

“A mně se to líbilo dost. Originální zápletka. Spousta opravdu nápaditých momentů a interakcí mezi postavami. Dějové zvraty - a tím mám na mysli, že šlo o jednu z mála povídek, která vás navádí jedním směrem, aby vzápětí ukázala, že pravda je někde jinde. Čímž se dostáváme k největším kladům povídky. I když to tak ze začátku vypadá, Voldemort tu není idiot. Není to téměř slintající bezduchá mašina na nesmysluplné náhodné vraždění čehokoli, ale opravdu inteligentní a kupodivu místy i charismatický padouch. Zvrácený psychopat. To bezpochyby. Ale tady jsem opravdu věřila, že ví, co a proč dělá. Harry je, nezlobte se na mne, IC blb se spoustou štěstí, hroší kůží a naivní vírou v to krásné na světě. Naběhne si na vidle, pak se snaží všemožně zachraňovat situaci, aby ji za něj vyřešilo štěstí, Snape a Brumbál. Zamilovala jsem si Voldemorta, jeho interakce s Harrym i Brumbala. Mňamózní. Vypíchnout musím i originální, čtivý a ne zcela přeslazený epilog. Bohužel, pak je tu i spousta záporů. Snape, ku příkladu. Hlavně ze začátku. Chyby gramatické, stylistické i logické. Místy ne úplně dobře plynoucí vyprávění. Některé momenty by šlo úplně vypustit, jiné si zasloužily víc rozvést. Přitom s kvalitní editací by z toho mohla být perla české fanfikce. Sečteno, podtrženo: naprosto chápu, že tohle dílko někdo po pár prvních kapitolách odloží a už se k němu nevrátí. Přitom právě ten kouzelný aha moment, kdy si čtenář uvědomí, že nečte úplný brak, ale to úplně nelogické chování postav dává ve skutečnosti docela smysl... Ten vážně stojí za to. Za mě v současném stavu 3-4. A budu se modlit, že se třeba někdy dočkáme editované verze (ach já naivní).”

Open your eyes, take a look behind the curtain (do you like what you see?)

Autor: Hannitah      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Tým BAU se setkají s upírem, zachrání je neznámý lovec. Řeknou si, že se budou muset o nadpřirozenu dozvědět víc, aby to uměli rozpoznat od svého normálního případu. Kontaktuji Winchestry, jako své konzultanty, ti však mají svých starostí dost. Oproti ostatním povídkám, tady je zajímavé, že k setkání bratrů s týmem FBI dojde na základě toho, že je BAU sama vyhledá s prosbou o školení. Také je v této povídce pachatelem tulpa, což též není moc časté.”

Go Home, Omega

Autor: goobzoop      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Aaron je bigotní alfa, když je do týmu pozván Reid genialita omega, nesouhlasí s tím a k novému členu se chová dost hrozně. Pote mu však u případu, kdy předstírají, že jsou par, Spencer ukáže jak moc se mýlí.”

Like Strings of Fire

Autor: happymango      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Inspirováno The Colours of the World. Pohledy na Roye Mustanga od ostatních postav. Tato povídka mě nadchla, hlavně protože mam rada dílo, ze kterého vychází, ale které bohužel možná nebude nikdy dokončené.”

The magical solution

Autor: Naire      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Pravda pošle Edwarda do světa HP. Tam má za úkol najít kameny mudrců a pomoci mu se od brány osvobodit. Svoboda duše dávno zemřelého kouzelníka před bránou, není však nic jednoduchého. Hodně se mi líbila ta úvaha změny principů brány. Docela pěkná povídka. Jediný problém je trochu ten, že začátek se soustředí na věci kolem HP na problém s Voldemortem... a pak udělá tahle FF otočku o devadesát stupňů a svět HP je vlastně více vedlejší a Ed by mohl spadnout do jakéhokoliv jiného univerza a vyšlo by to nastejno.”

The False Mahdi

Autor: Mawlz      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Předchozí povídka byla dramatičtější a přišla mi propracovanější, ale ani tohle není špatné. Harah se v knize nevěnuje ani Herbert, tak si zaslouží trochu rozboru pochyb - a Stilgar taky. Jejich vztah je i zde pěkně vylíčený, plus moc pěkná scéna s Chani a kávovým servisem (hodně evokuje tu zamilovanou scénu ze Spasitele.)”

Stránky: