Komentáře - Leden 2017

Stránky: 

Sleeping Beauty

Autor: chouette-e      Jazyk: fanart

Rulie:

“Autorka dala pod povídku O zmijozelské Růžence odkaz na fanart přesně k tématu - nemohla jsme se přestat smát.”

To walk beneath the stars

Autor: lobstergirl      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Vlastně to nemá zápletku. Vlastně je to jedno Barduil klišé na druhým – korunováno tím úplně největším: Bard+Thranduil+ten jeho king-size stan+sex. Ale zatraceně, tohle bylo dokonalý. Povedlo se tam nacpat erotiku, romantiku, dokonce i trochu politiku. Milostná scéna je prostě top (lol): žádná hrouda biologických popisů tělesných pochodů, ale nefalšovaná sexy jízda. (Klidně bych byla jedním z těch nebohých strážných, co hlídají vchod do stanu, zatímco se vevnitř dějou VĚCI) Trochu mě to akorát vyděsilo tím, kolik scén a myšlenek bylo úplně stejných, jako v tom, na čem právě pracuju já. Ale jak jsem řekla, jsou to Barduil klišé, takže asi nemá smysl se tím trápit. Bonus body uděluju za to, že autorka zjevně učinila nemalou oběť a zevrubně si nastudovala Bardovu fyziologii :D Tak to by bylo, a jdu na další díly.”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nymphilia1:

“Pobaví :DDDDD”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Vůbec nevím, co si o tom myslet. Hromada věcí byla neskutečně iritujících, přehnaných, chytala jsem se za hlavu a toužila vraždit. Zároveň ale nešlo přestat číst. Hlavní dvojici je do značné míry třeba brát jako dva psychicky narušené jedince, kteří měli to štěstí, že se našli :-D Když tak nad tím uvažuju, posunout je právě tímhle směrem byl asi jediný způsob, aby spolu fungovali. I když bolestínských, minulost zpytujících kapitol, mohlo být o pár méně. A vůbec celá povídka byla postavená směrem "jak to pozměnit, aby to fungovalo" - což chápu velmi, taky mě bavilo psát realističtější varianty :-) Velmi vydařené byly doprovodné povídky nesouvisející s dějem HZS (za ty je bod nahoru).”

Benefits

Autor: Schemingreader      Jazyk: AJ

finde:

“Vše, co napsala Benny a co ji znechutilo, je pravda. Přesto mě některé situace pobavily.”

Pain stay the same

Autor: Morituri      Jazyk: ČJ

Vai:

“Originální nápad a povídka se mi velmi líbila. Teď doufám, že bude i druhá část dopsána v brzké době :)”

Vnímavá zahrada

Autor: RaeWhit      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Príbeh ma hneď na začiatku zaujal a naprosto som si zamilovala Winnie. Je to jedna z originálnych postáv, na ktoré nikdy nezabudnem, pretože s ľahkosťou zapadla do sveta a stala sa bez najmenších pochýb jeho súčasťou. Poviedka je veľmi jemná a plynie, bod navyše dávam za preklad, ktorý musel dať neskutočnú prácu a niekedy sa ešte určite vrátim.”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Řekla bych, že je to velmi zajímavý pohled na svět HP. Začátek - pátý ročník vlastně ani nemusíme brát jako AU. Protože takto to klidně mohlo být, pokud bychom děj vnímali jinýma očima, než očima Harryho. Pohled je opravdu značně jiný, ačkoli mu snadno uvěříte, pokud se smíříte s daleko drsnějším Brumbálem a Poberty (ne, autorka je opravdu nemá ráda). Mnohé skutečnosti z kánonu ve světle tohoto pohledu vlastně dávají větší smysl. Líbily se mi intrikující obrazy, vztah Severuse k okolí mi ve světle daných skutečností přišel logický. Některé věci se mi zdály trochu "přes" a mám pocit, že nebyly pro děj ani vývoj postavy nutné (Severus běžně vydrží neskutečné mučení, Severus hrající na piano a malující úžasné kresby..., Hermiona konzistentně zralá a chápající), některé části jsem si ale opavdu užívala - Severus, který se ujme výcviku zlatého tria - jeho poněkud neortoxní, ale účinné metody, způsob, jak vyřeší problém zabití Brumbála, jak se zbaví znamení zla, soužití se zlatým triem během pátrání po viteálech. Na mne trochu moc sexu (ne, že bych proti němu něco měla, ale souhlasím s názorem, že má mít smysl pro vývoj děje a postav. Tady do čtyřicáté kapitoly jediný polibek a pak detailní popisy v každé kapitole, ale budiž. Naštěstí stále doplněno bohatým dějem.) Poslední dvě kapitoly snad až příliš romantické, ale co bychom pro Severuse, který toho musel tolik vydržet, neudělali, že?¨ V každém případě, opravdu stojí za přečtení. I překlad byl kvalitní, i když některé výrazy mi trochu vadily (tulící se Severus např. - opravdu se to k charakteru postavy nehodilo. Ale nedokážu posoudit, nakolik to vyplývalo z originálu), ae byly to právě jen tyto jednotlivosti, které mne trochu rušily, jinak opravdu dobré.”

Na sever

Autor: kailin      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Líbilo moc. Velmi mile milé :-)”

Jen řekni pravdu

Autor: Tyra Hawking      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Pekné, hoci príbeh nie je ničím výnimočný, veľmi sa mi páčil štýl, akým bol podaný.”

Skrze zdi

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

luciana:

“Túto poviedku radím medzi moje najobľúbenejšie. Je fakt dobre napísaná samozrejme charaktery postáv boli nastavené dobre podľa canonu, ikeď sa potom postavy ďalej vyvíjali podľa daných okolností a to musím uznať, že veľmi vierohodne. Veľmi dobre napísané, pútavo, záživne, v kuse sa čosi dialo.”

Druhá šanca Harryho Pottera: Denník Harryho Pottera

Autor: etherian      Jazyk: SJ

belldandy:

“Překlad Druhé šance od Dobby má jednu velkou výhodu, totiž tu, že má i pokračování. Právě tohle pokračování mi sice nepřišlo moc zásadní - jde prostě o Potterův deník, ve kterém "vysvětluje" svůj čin -, ovšem celá série je podstatně delší.”

Pain stay the same

Autor: Morituri      Jazyk: ČJ

Niké Anastásia Willows:

“Úžasná povídka.”

Druhá šance Harryho Pottera - Deník Harryho Pottera

Autor: etherian      Jazyk: SJ

Niké Anastásia Willows:

“Úžasné a smutné.”

Plášť odvahy

Autor: WendyNat      Jazyk: SJ

luciana:

“Podľa mňa, výborná poviedka. Skvelá originálna zápletka. Táto poviedka má všetko čo by mala mať, trochu správneho napätia, vtipu, sarkazmu, tajomna, akcie. Už som ju viackrát čítala.”

Horší než smrt

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

luciana:

“Veľmi dobrá poviedka. Zápletka je zaujímavá, pre mňa nie až tak otrepaná. A dej mal po čase nejaký spád, čo slúži k dobru, keďže čitateľ zo začiatku mal pocit, že všetko je v poriadku. Dobre sa to číta. A sarkazmus u Snape nechýbal.”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

luciana:

“Je to veľmi kvalitne napísané. Story je dlhšieho typu. Má zaujímavý pohľad na Snapovú osobnosť, príčiny jeho správania sa. Občas vykreslený ako totálne u týrané indivíduum, ktoré bolo na môj vkus až moc masochistické. Samozrejme zápletka je typická ale musím uznať, že spracovanie má fakt niečo do seba. Nie je to úplne niečo originálne ale zároveň je to stále pútavé.”

Na sever

Autor: kailin      Jazyk: ČJ

luciana:

“Je to povídka s pokojnejším priebehom deja. Možno na taký oddych, relax alebo na zamyslenie sa. Príjemná postupná zmena citov, ktorá dáva logiku a je konečne aj uveriteľná za daného obdobia. Čítala som ju už dávnejšie ale patrí medzi moje obľúbené.”

Na pokraji

Autor: andie      Jazyk: ČJ

luciana:

“Myslím si, že povídka bola excelentne stavaná čo sa tíka psychológie. Prostredie je fakt dosť desivé/odporné a dej je tragický.Taktiež štýl s čítaním medzi riadkami nie pre ľahké žalúdky. Asi to tak ako to skončilo, muselo byť. POZOR SPOILER: votre santé, bola ako taká čerešnička na torte- teda v preklade z francúzštiny znamená niečo ako posledný hlt/prípitok. Spojitosť Draka s Francúzskom a otráveným vínom tam je.”

Dedukce nebo urážka?

Autor: Hanetka      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Pěkné.”

Dotek

Autor: Kasp      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“111”

Vnímavá zahrada

Autor: RaeWhit      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“--”

Tajemství je ve vyprávění

Autor: Sakuri      Jazyk: ČJ

Vai:

“velice pěkné”

A budeš můj

Autor: Spirit      Jazyk: ČJ

Nymphilia1:

“Přeslazené...”

Dracovo přiznání

Autor: Céilidh Clemens      Jazyk: ČJ

Nymphilia1:

“Pobavilo :D”

Stránky: