Komentáře - Květen 2016

Stránky: 

V nesprávném čase

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Cestovanie časom skrátka milujem :)”

Krvavé proroctvo

Autor: Sonka      Jazyk: SJ

Mr. Robot:

“Na prvú poviedku od autorky, výborné, začiatok slabší, ale stred a záver absolútne famózny! Vďaka tejto poviedke som si zamilovala Pottera s Tomom, resp. Voldemortom :) A navyše veľmi originálny nápad reinkarnácie :)”

Symfonie

Autor: Lyra Vronska      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Někdo tímto dílkem bude jistě nadšen. Já ne. Postavy jsou pojaté tak, že mají s předlohou shodná pouze jména a rozvláčné tempo a bolestínský děj, který tak trochu postrádá logiku, tomu na atraktivitě v mých očích nepřidaly. Přesto to není špatná povídka, jen není pro mě.”

Symfonie

Autor: Lyra Vronska      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Bohužel nezaujalo.”

Alone On the Water

Autor: MadLori      Jazyk: AJ

belldandy:

“Přečten překlad do ČJ od JW na Johnlock Collective.”

Alone On The Water

Autor: MadLori      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Alone On The Wather má v zahraničním Sherlock fandomu pověst vstupní povídky do johnlocku, potažmo si lze představit, že to je dobrá povídka pro vstup do slashového světa jako takového. Ten rámec přátelství je v ní jen stěží nenápadně a zcela lehce překročen. Vznikl už v rané johlock éře po vydání první série a dokázal si vubudovat jisté kultovní postavení. / Už to tak vypadá, že každý fandom musí mít svou osudovou death story. A tak zhruba tím, čím je v HP fandomu (pro snarry) If You Are Prepared, čím je v Supernatural fandomu (pro destiel) Twist And Shout, tím je pro johnlock Alone On The Wather. Četla jsem je právě v tomto pořadí a bohužel musím říct, mělo to sestupnou tendenci. Zatímco If You Are Prepared bylo propracovanou dlouhou love story, která postupně vzniká, rozvijí se a jen shodou okolností (a taky samozřejmě vzhledem k logice zápletky) skončí špatně, zatímco Twist and Shout měl stále ještě nějakou zápletku mimo závěrečný srdceryvný konec, Alone On The Wather je krátká a taky na city velmi zpříma útočící povídka. Tak nějak jsem na tohle asi už otrlá a také mi to přijde příliš okatě manipulativní. Přemyšlím, že zkrátka nejsem cílová skupina, nejsem ta dívka, co právě začíná číst johnlock a slash a kterou první setkání s takvou vizí dojme, že pak bude vzpomínat na AOTW po zbytek své čtenářské fanfikční dráhy. Tak trochu ... bohužel, ale tohle už mi nestačí.”

The Road Less Traveled

Autor: verityburns      Jazyk: ČJ

belldandy:

“4/5 Jedna z těch, na kterých se hodí s johnlockem začínat. Vstupní zápletka klasická a vyhovující. Jak jinak Sherlocka do vztahu uvrtat, než tím, že sám sebe přesvědčí, že je to nutný a logický krok pro jeho zájmy? Neskutečně mě teda štvalo, že Sherlock tu jezdí k případům, jimž se během děje této povídky v podstatě (ne viditelně) nevěnuje. Takové chování by muselo být každému zatraceně nápadné. Nevyhovovalo mi ani, že na to jdou kluci stylem - pusa , pohlazení a pak třeba uvidíme. Tak buď o sex mám zájem nebo ne. Tohle něco mezi musí přeci průměrného chlapa hrozně štvát. Asi tak ve své půlce mě povídka díky těmto věcem hrozně iritovala, ale ... závěr to spravil. Opravdu jsem ocenila, že byl Sherlock hhcopný se zachovat lstivě a zároveń logicky ještě během počátku milostné krize, když Johnovi štípnul z kapsy jeho telefon. Šla jsem s příběhem během citové krize, když Sherlock na tu svou snahu být lstivý a racionální nakonec dojel. I když, jen tak mezi námi, mě by seděl Sherlock, který se toho racionálního nadhledu nevzdá nikdy. Míra, ve které ho tady autorka přiměla nakonec svůj postoj přehodnotit, mi pro něj nepřišla případná. :P Přesto spokojenost, chápu překladatelku, proč si zrovna na téhle povídce zakládá. Z druhé strany doufám, že se někde (prostě někde) ta moje nej johnlock povídka ještě schovává.”

Just like muggles

Autor: AnastasiaMantihora      Jazyk: fanart

Rulie:

“:-*”

Just like muggles

Autor: AnastasiaMantihora      Jazyk: fanart

Mr. Robot:

“Absolútne TOP!”

Green eyed monster

Autor: AnastasiaMantihora      Jazyk: fanart

Mr. Robot:

“Som veľký fanúšik Anastasie a toto sa jej veľmi podarilo.”

Harry Potter 5 a půl

Autor: Magnas      Jazyk: ČJ

Hanetka1:

“Jedna z nejlepších povídek, jaké jsem kdy četla. Je třeba vzít v úvahu, kdy to autorka psala - tehdy ještě nebyl na světě ani oficiální šestý díl, a tak je tohle "pokračování" vlastně odnoží původního příběhu JKR. A výbornou. Skvělý, napínavý příběh i zápletka, a vynikající, bohatá a kultivovaná čeština bez chyb - to se v oblasti fanfiction málokdy vidí.”

Nezapomenutelná minulost

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

kripolik:

“Ano bylo to blboučké, ale krásně. Po přečtení mi na tváři zůstal takový ten přiblblý úsměv a hrozně mě mrzelo, že už to nepokračuje. Škoda, že je to tak useklé, ještě na další 2-3 kapitoly tam potenciál vidím.”

Symfonie

Autor: Lyra Vronska      Jazyk: ČJ

kripolik:

“ff se mi celkem líbila. Příběh byl dobrý i když poměrně klasický a ničím moc zvláštní. Zda se mi, že na slohu by mohla autorka trochu zapracovat, ale číst se to dalo bez problémů.”

V nesprávném čase

Autor: Cosmic      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Povídka se mi velmi líbila, ale jak už bylo psáno, strašně urychlený a utnutý konec. Navíc jsem ten "vznikající" vztah autorce moc nevěřila.”

Boy Who Lived

Autor: Megii of Mysteri OusStranger      Jazyk: AJ

Garfielda:

“Neobvyklý pár Harry/Merope. Ale povídka patří spíše do kategorie "Harry adoptuje Toma" a je z pohledu vztahu Harry/Tom taky zajímavější. Jeden z možných scénářů, jak by to dopadlo, kdyby Tom vyrůstal v láskyplném prostředí, ale stále s jistou mírou poruchy osobnosti. Meropa je trochu OOC, když uvážím, z jakých pochází rodinných poměrů a jak se chová v této povídce její syn. Ale za přečtení to stojí.”

Nejkrásnější vzpomínka

Autor: Ferry      Jazyk: ČJ

Rulie:

“myslím, že všechno bylo řečeno už níže”

Peanut Butter-Pumpkin Wedding Cake

Autor: Sparseparsley      Jazyk: AJ

belldandy:

“Tak jako AU, prostě AU, ale jinak zabavná a povedný příběh ve stylu "Komedie plné omylů", v SUpernatural fandomu docela klasika. Sourozenec nebo snoubenec? Někdy se to těžko pozná. Takže pokud nesnášíte AU, odčtěte si jeden až dva body (nebo to raději vůbec nečtěte), ale jinak to vlastně vůbec nebylo špatné. / PS: Název je "Peanut Butter-Pumpkin Wedding Cake". Doufám, že mi to někdo opraví,”

The Best Years of Our Lives, My Ass

Autor: ireallyhatecornnuts (CharleyFoxtrot)      Jazyk: AJ

belldandy:

“Tak nějak jsem na začátku měla strach, že AU z vyšší střední mi prostě nesedne, ale ... ono to není není , ale zcela poczivý canon divergent a sedlo mi to nakonec dokonale. Víte, žádná originalita, nic světoborného, co změní historii fanfiction, ale docela poctivé to, co to má být. A přišel ve chvíli, kdy jsem divných příběhů, u kterých si nejste jistí, co si o nich myslet, měla po krk a tenhle, ten jsem vážně potřebovala. Jop.”

Named

Autor: RC_McLachlan      Jazyk: AJ

belldandy:

“Zatraceně, tohle se vážně špatně hodnotí. Je to fakt divné, jako .. fakt divné. Jak napsal jakýsi komentátor na Good reads, je to divné a k neuvěření i na poměry SPN. A taky vtipné. Je to teda evidentně psané už po čtvrté sérii (a během vysílání páté), ve které se andělé poprvé objevili, tak se toho ještě o nich a o nebi moc nevědělo, ale i tak ... furt je to prostě divné. Ježíš Kristus umřel, Castiel mu jde na pohřeb, v nebi hledají jeho nástupce. (A kdo myslíte, že by se na to hodil?) Víte, mohl by to být nesmysl ... a on je, ale je to takový ... velmi, velmi milý nesmysl. Takový ten nesmysl, co má svůj humor a půvab. Takže ... body za pobavení a za možnost divit se. :P”

The Story of You and Me

Autor: the_diggler      Jazyk: AJ

belldandy:

“Pozor SPOILER! Tehle typ zápletky "džin vám splní ve snu před tím než z vás vysaje všechnu životní energii" vaše nejniternější přání, jsou svého druhu v rámci Supernatural docela klišé. KONEC SPOILERU! Sorry, tohle byl sice spoiler, ale podle mého to bylo stejně celou dobu průhledně jasné. Musím doznat, že tahle verze mě ale docela dostala. Teda, jak málo rozumím, stejně jsem měla podezření, že ten Castielův příběh nedává moc smysl, ale ... pocitově mě to prostě rozmázlo, teda hlavně ten konec po jejich "vystřízlivění". Takže palec nahoru.”

The Monster Inside

Autor: MarmeLady_Orange      Jazyk: AJ

belldandy:

“3/4 Dean je démon, znásilní Castiela a čekají spolu miminko, možná budoucího Boha. Je to ekvivalent béčkového a dodávám nijak extra vydařeného hororu, ale vem mě čert vlastně mě to bavilo. :P Nesnáším ty krátké kapitoly a děj je přehnaný v mnoha smyslech toho slova. Ovšem ten správný náboj to pro mě mělo.”

Osmkrát

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: ČJ

Rulie:

“myslím, že jedna z nejlepších povídek pro pár Severus/Sirius ...... vau ....”

Všechnovid

Autor: Perfica      Jazyk: ČJ

Rulie:

“:D poslední kapitola byla třešničkou na dortu :D ....”

Samotář v Selsey

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

Rulie:

“totálně sladké, romantické a Harry a Draco mají opravdu nadprůměrně nadané děti v mnoha směrech.”

Ministerské vyhnanství

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Začínají mě bavit povídky psané dopisy. A tahle nemá chybu. :D L.”

Stránky: