Komentáře - Listopad 2015

Stránky: 

Harry Potter a metody racionality

Autor: Less Wrong      Jazyk: ČJ

Salome:

“Protože jsem četla už před časem a teď jsem ve fázi, že bavíce se nad jinými povídkami, které jsou ovšem nesrovnatelné, čekám, až se opět nastřádají kapitoly, nebudu zanechávat důkladnější komentář. Tak jen krátce: Geniální dílo, kde si vychutnávám nejen každou větu, myšlenku, a i hlavní zápletku. Misogynního na tom nic nevidím. Harry je sympatický právě tím, jak se i přes vysokou intelegenci dokáže mýlit - inteligence a moudrost není totéž, a díky autorovi i za to. Rozhodně ji považuji za nejlepší fanficiton vůbec.// Tak jsem se pustila do druhého čtení, jelikož je povídka konečně dopsaná. A jsem okouzlená snad ještě více než předtím. Málokdy se vidí kombinace inteligence, vzdělanosti, moudrosti, etiky, napětí, humoru, schopnosti dojmout a vytříbeného psaní, kde mě těší každá věta. Vlastně bych nevěřila, že se něco takového dá napsat. Ovšem varuji, není pro každého, vyžaduje nejen vyšší level znalostí angličtiny (bohužel není dopřeložená), ale i určitou (nikoli malou) míru inteligence./A malá poznámka k překladatelce: Velmi, - opravdu velmi!- si vážím její schopnosti překládat něco tak složitého. Překládá navíc literárně výborně, dokáže vystihnout smysl i opravdu těžkých vět. Ovšem velmi mě mrzí, že přes nabídku pomoci s českým pravopisem, s nímž poněkud zápasí (a nikdo nemůžu umět všechno), kazí překlad hrubkami nad míru mé tolerance. Nikomu ovšem nic nebrání číst si originál./ Miluji Less Wronga./Konečně přečteno, a jsem ještě okouzlenější než dřív. Teprve na konci sepne i to, to se mohlo zpočátku jevit jako chyba, vše perfektně klapne. Líbilo se mi, jak autor mění charakter postupně od humoru někam jinam, na konci už po humoru není ani stopy, zbyde jen husí kůže. Chtělo by to pokračování, autor pro ně nechal vodítek více než dost...”

Hranolky u diktátora

Autor: Pir8fancier      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Počkala jsem si na přečtení až bude překlad kompletní a já nevím ... bylo to dobré, ale nelíbilo se mi že Harry moták ... prostě ne .... můj komentář po prvním přečtení, ale abych pravdu řekla musím se k této kapitolovce pořád vracet, takže měním své bodové hodnocení ze 3 na 5”

Karmínový remienok

Autor: gravidy      Jazyk: SJ

lymmet:

“no... nelíbilo se mi to.”

Vítězství?

Autor: Veritas      Jazyk: ČJ

Rulie:

“líbilo se mi to”

Karmínový remienok

Autor: gravidy      Jazyk: SJ

Salome:

“Nelíbilo se mi to. Ono se to ani líbit nemělo. Ovšem je to výborně napsané, výborně přeložené. Výborné po všech stránkách. Jen se mi to nelíbilo. A opět mám problém s bodováním. Je to naprosto super? Svým způsobem ano. Vrátím se k tomu někdy? Nejspíš ne. Možná bych měla dát pětku, protože je to opravdu dobré. Jenže se mi to nelíbilo.”

Choosing Loyalties

Autor: ntamara      Jazyk: AJ

lia:

“některá momenty byli úžasné, jiné méně a některé mi nepasovali. Ale jako celek dobré”

Karmínový remienok

Autor: gravidy      Jazyk: SJ

Lucie:

“No vlastně to není můj šálek kávy, tyhle temné věci moc ráda nemám. A přesto... nemohu povídku vyhnat z hlavy. Rozhodně není tuctová. Dávám čtyřku za originalitu příběhu i kvalitu překladu. Je to dobré, ale vracet se k tomu nebudu. Je to příliš....prostě příliš.”

Hrdinný smrtijed

Autor: SarkaS      Jazyk: ČJ

Salome:

“Tak jsem po dvou týdnech konečně dočetla a přiznám se, že jsem trochu rozpačitá. Celou dobu jsem vnímala naprosto nadšené ohlasy, nicméně já a povídka jsme se trochu míjely. Možná pro ten pomalý rozjezd - v podstatě až na poslední tři kapitoly jsem necítila žádné napětí. Mně ale pocitovky obvykle nevadí, snad, že mi zde i ty pocity připadaly zcela nepřekvapivé – a jelikož se nic jiného dlouho neděje, tak přes relativně slušné řemeslné zvládnutí (až na ty pravopisné chyby, kterých bylo v některých kapitolách příliš) mě to nudilo. Vůbec to není špatný příběh, patří rozhodně k nadprůměru, jen to nestrhne. Z formálního hlediska mě rušilo hlavně nepříjemné členění do odstavců, kde za přímou řečí postavy A následují úvahy postavy B, takže jsem se musela několikrát vracet, abych zjistila, kdo co vlastně řekl. Jsou tam docela pěkné momenty, ale i trapné, třeba líčení chování Harryho syna, které ukazuje, že autorka živé dítě zřejmě neviděla. Všechny ty momentky, povedené i ty méně, jen zakrývají, že autorka nemá o čem psát, tedy když pomineme jednoduchou a předvídatelnou hlavní zápletku. Dokonce i tam, kde byla akce, bylo potencionální napětí zabito tím, že vše šlo příliš rychle (až na velké finále). Autorka nedovolila fanynkám Dracouška se bát déle než dvě sekundy. Promarněná příležitost. Nicméně chápu, proč je ta povídka tak oblíbená, a mně se nejde začíst – netrpím akutní ani chronickou zamilovaností do Draca. Aspoň vím, kde je chyba – je ve mně. Těm, kdo Draca milují, tedy lze doporučit, rozhodně patří k tomu dobrému, co bylo napsáno. K tomu, co se mi líbilo, patří pěkně popsané milostné jiskření, ale i drsné vyvrcholení příběhu, kde jsou skvěle zachycené Dracovy pocity. Oceňuji i perfektně zvolené latinské citáty. Nejvíc se mi asi líbila druhá část 16. kapitoly, nebudu ale spoilovat. Závěrečná scéna byly už zase příliš patetická a epilog kýčovitý (to bych snad ani nevyčítala - nekýčovitých epilogů je opravdu nepatrně). Takže - je to červená knihovna, ale ta lepší červená knihovna, bez růžové polevy, jen s jejími kapkami. Kdo to nečetl a váhá, může si udělat test: Věta: „Otočil se právě v tu správnou chvíli, aby přistihl oříšky v medu visící na jeho pozadí.“ vám připadá a) boží, b) dojímavá, c) kýčovitá, d) směšná, e) gramaticky nesprávná? Pokud jste zvolili a) nebo b), tahle povídka je pro vás. Na druhou stranu, už jen pro to,že jsem to dokázala dočíst a místy mě to i bavilo, dávám nakonec tři.”

Snarry My Obsession

Autor: Extasy      Jazyk: fanvid

jesssnape:

“to je parádní!”

Hrdinný smrtijed

Autor: SarkaS      Jazyk: ČJ

Rulie:

“No ... romantika jak z červené knihovny - dnes, ale na to nebyl den 3 -4”

Snarry My Obsession

Autor: Extasy      Jazyk: fanvid

KalamityJane:

“Fakt pěkné”

Snarry My Obsession

Autor: Extasy      Jazyk: fanvid

Akkarra:

“Pěkné.”

Thor & Loki | Running Up That Hill

Autor: gabygal7      Jazyk: fanvid

Akkarra:

“:)”

Thor & Loki | Running Up That Hill

Autor: gabygal7      Jazyk: fanvid

Lanevra:

“:-)”

Thor & Loki | Running Up That Hill

Autor: gabygal7      Jazyk: fanvid

DestielAngel:

“Perfektné ♥”

9 CRIMES - Fanvid

Autor: xxsweetmaxie      Jazyk: AJ

DestielAngel:

“...”

Fúzatý, starý čert rohatý!

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

DestielAngel:

“No to je moc :D”

Zadusme se pocity

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“viz DestielAngel”

Poškození pod kontrolou

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

DestielAngel:

“-”

...and to all a good night / Merry Christmas, Git!

Autor: someoldcat (acatnamedeaster)      Jazyk: fanart

DestielAngel:

“...”

Zadusme se pocity

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

DestielAngel:

“Taka oddychovka, nič prevratneho :)”

Vždy si to bol ty

Autor: Sonka      Jazyk: SJ

DestielAngel:

“Moc pekna poviedka. Plna lasky, nehy a velmi dobre opisane pocity postav. Vela akcie. Celkovo som po dočitani mala dobry, prijemny pocit a usmev na perach.”

s e c r e t [•]vampire!Draco•Harry[•]

Autor: SciFiNerd92      Jazyk: fanvid

Rulie:

“boží”

<3!

Autor: ghot      Jazyk: fanart

Mr. Robot:

“Nice!”

Severus Snape

Autor: sikuriina      Jazyk: fanart

DestielAngel:

“-”

Stránky: