Komentáře - Duben 2010

Stránky: 

Dovolená aneb Bradavice dobývají svět

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Z deníku Rubeuse Hagrida: Letadlo bylo supr. Oříšky byly supr. Letušky jsou supr. Lupin se posral. To hovoří za vše. :)”

Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

Autor: Dayspring      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Skvelá poviedka nádherný preklad. Za to všetko ďakujem. Už asi nepoviem, že nemám rada pár Harry a Draco, v tejto poviedke boli spolu neskutočne dobrí.”

Dovolená aneb Bradavice dobývají svět

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Geniálna paródia, Sara Polanská patrí k najlepšie píšucim autorkám paródií. Mala by povinne uvádzať upozornenie pri čítaní nejesť a nepiť hrozí smrť pridusením.”

Dovolená aneb Bradavice dobývají svět

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Rebelka:

“Asi bych dala i pět hvězdiček, kdyby tam těch chyb nebylo tolik. Že to ale člověku protáhne bránici...”

The Way of the World

Autor: McKay      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Jedna ze dvou povídek od McKay, ke kterým jsem se vracela, zejména k některým pasážím. Snape, kterého na Lupinově pornu nejvíc fascinuje, že Mudlové taky mají pohyblivé obrázky, nebo terapeutické upalování simíků - Pobertů jsou moc roztomilé scény. :-)”

Hunter's Moon

Autor: Majolique      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Snape jako student nic moc, zbytek ujde.”

On The Last Day of Our World

Autor: Sansa      Jazyk: AJ

Ivet:

“85 tisíc slov za jeden večer, přečtené pomocí Google překladače. Rozhodně toho nelituji. :)”

Dragon Tamer

Autor: charlottesometimes      Jazyk: AJ

Severka S. Rogueová:

“Psycho, Charlieho jsem obrečela u.u Těm, co mají rády krutost, se povídka bude líbit. Citlivým nedoporučuji. Konec jako v RL.”

Family night

Autor: Celebony      Jazyk: AJ

zmije:

“Remus Lupin úplně mimo svou kůži mi tady skutečně vůbec nevadí, Snape se chová jako Snape a jako bonus se s Harrym ani netouží vyspat.”

New World Order

Autor: World      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Taky už máte dost povídek, kde je Harry neprávem v Azkabanu, všichni se k němu obrátí zády a on se poté, co vyleze ven, vrhne do boje s Voldemortem a nakonec všem velkomyslně odpustí? Tak konečně povídka, kde se rozhodne pomstít, byť se nepřidá k Voldymu. Nicméně nejen, že to není dokončené, ale upřímně, ani moc dobře napsané, jsou tam díry jak v ementálu a ne všechno se dá svést na umělecký záměr. Ale za tu snahu tři hvězdičky.”

Curse of the Banshees

Autor: Sheyda      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry je neprávem obviněn z masové vraždy a skončí v Azkabanu. Po roce se dostane ven a nejen, že vyjde najevo jeho nevina, ale zabije i Voldemorta. A teď se tedy musí vypořádat s tím, že se k němu obrátil zády celý kouzelnický svět včetně těch nejbližších, a to jak on, tak ostatní. Jenže zatímco Harry touží po jediném - aby mu všichni dali pokoj, tak ostatní touží po jeho odpouštění a snaží se zase rozhodovat za něj. Scény, kdy pociťuje a vzpomíná na zradu přátel, jsou velice silné. Ale někdy je Harryho chování poněkud nevyrovnané. Jednu chvíli je zocelený a odhodlaný už se nikdy k nikomu citově nevázat, hned nato podléhá manipulaci a citovému vydírání obchodníků na Příčné. Autor si vymyslel zajímavou historii pro bánší - vyhledávají lidi se zlomeným srdcem a některé z nich změní na bánší. A Harry je slibný cíl. Škoda, že to asi nemá naději na dokončení, i když - někdy je to lepší. Protože pokud by měl Harry nakonec všem odpustit - ne, to bych v tomto případě nesnesla. Už to je div, že se nedal na stranu temna, byť ne přímo k Voldemortovi. Mohl si udělat "vlastní stranu" a všem se pomstít. A koťátka jsou kouzelná :-)”

On The Last Day of Our World

Autor: Sansa      Jazyk: AJ

Pyriel:

“To je přímo sci-fi zahájení - jediní dva lidé v jinak naprosto prázdném světě. Dost jsem přeskakovala, prostě mě ten vztah nedokázal zaujmout, ale byla jsem rozhodně zvědavá na zápletku, co a proč se stalo. Ale vysvětlení, když se vrátili, mi přišlo skoro pitomé. Už to vypadalo sotva na dvě hvězdičky, ale to, co se stalo po jejich návratu, ve mě vyvolalo přímo vlny vzteku, fakt. No a pak jsem brečela jak želva. Takže za ty silné emoce dávám tři. Kdo máte rádi pár HP/DM, můžete ještě přidat ;)”

Poznání

Autor: Wishweaver      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Harry se po Turnaji vrátí k Dursleyovým, jenom aby zjistil, že zmizeli. Nejdříve zpanikaří, ale nakonec se na léto hezky usadí a zařídí si fajn život s novou identitou. A mezitím po něm pátrá Brumbál i Voldemort. Moc zajímavě jsou popsaná kouzla, jež stojí za Harryho ochranou (nevytvořil je jenom Brumbál, jak je v kánonu, ale mnoho dalších kouzelníků) a která mají nečekaný vedlejší efekt. A objeví se opravdu výborná OFC postava, vlastně celá OFC rodinka :-) Kdysi to začala překládat Baceba na Havraplátku, ale byly přeloženy jenom dvě kapitoly (z 35 existujících). Originál na http://www.fanfiction.net/s/1260679/1/Realizations”

Realizations

Autor: Wishweaver      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry se po Turnaji vrátí k Dursleyovým, jenom aby zjistil, že zmizeli. Nejdříve zpanikaří, ale nakonec se na léto hezky usadí a zařídí si fajn život s novou identitou. A mezitím po něm pátrá Brumbál i Voldemort. Moc zajímavě jsou popsaná kouzla, jež stojí za Harryho ochranou (nevytvořil je jenom Brumbál, jak je v kánonu, ale mnoho dalších kouzelníků) a která mají nečekaný vedlejší efekt. A objeví se opravdu výborná OFC postava, vlastně celá OFC rodinka :-) Kdysi dokonce začali tento příběh překládat pod jménem Poznání, ale po asi dvou kapitolách to vyšumělo, škoda. Stejně jako je škoda, že povídka není dokončená. Ale kdoví, třeba se ještě někdy dočkáme? Na yahoo je dokonce další kapitola.”

Redemption

Autor: krtshadow      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry (před HP5), díky Voldemortově intrice, skončí v Azkabanu a nikdo nevěří v jeho nevinu. Teprve po šesti letech vyjde pravda najevo. Ovšem když si pro Harryho Albus s ostatními přijdou, je z něj živoucí mrtvola. Podaří se ho vrátit do světa příčetných? A pokud ano, na čí stranu se přidá. Dá se taková zrada vůbec odpustit? Ale jak jinak se dá žít? Kouzlo, které použili Black a Lupin, je sice dost absurdní (taky si vysloužilo zmínku v parodii od Fangalla Marie), ale jinak se povídka zabývá vinou a odpuštěním. Možná je dost zarážející Harryho stav i síla, ale nakonec se ukáže, že to má logické vysvětlení. A scéna Harry versus Popletal je kouzelná :-) Trochu slabší čtyři hvězdičky.”

Ďalšia dobrá šlamastika

Autor: Lilyseyes      Jazyk: SJ

zmije:

“Příjemná oddychovka.”

Červené jablko

Autor: Jo31891      Jazyk: ČJ

Rastamama:

“Moc hezká povídka a velmi dobrý překlad. Ron je tu neobyčejný a v týhle povídce jsem si ho zamilovala. Nebylo by naškodu, kdyby překladatelka také přeložila další povídky, které se k tomuto příběhu vztahují.;)”

Červené jablko

Autor: Jo31891      Jazyk: ČJ

Lilithka:

“Dobrý nápad, ale patrně si už zítra nevzpomenu...”

Makoto

Autor: NoriTenshi      Jazyk: SJ

Lilithka:

“Začetla jsem se a musím příběh pochválit. Skvělý nápad je napsaný svižně a utnutý ve správnou chvíli, aby to nebylo moc a zároveň málo. Jediné, co mi bylo trochu líto, byl předvídatelný konec.”

The Last Vanteera

Autor: Tinkering      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jak se zdá, Brumbál se řídí zásadou - co tě nezabije, to tě posílí. Proto Harry prochází tolika testy a utrpením, včetně Durseyových. Ale nakonec, když ho Brumbál uvrhne do klece, vystaví týrání a ponižování, bez možnosti magie, překročí, zdá se, Harry bod zlomu. Skloní se a bude žebrat o jeho odpuštění, nebo se k němu obrátí zády, tak jako to před padesáti lety udělal Brumbálův tajný učeň? Ta povídka není dokončená, ale je dovedená dost daleko, aby stálo za to si ji přečíst, pokud máte rádi toto téma. Ovšem na dokončení nečekejte (i když myslím, že je jasné, jen bohužel přijdeme o další ukázku Harryho tvůrčích schopností, naštěstí si užijeme trochu s Dursleyovými). Takže je to definitivní. Vzhledem k tomu, že jedna z autorek zcela opustila FF, je tato povídka opuštěna. Byla přidána poslední "kapitola", která obsahuje omluvu a naznačení toho, co mělo být dál.”

The Subtleties of Loneliness

Autor: Keelywolfe      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Druhý nejstarší Snupin v historii – z října 2000. Krátká jednorázovka, z níž, kdyby Lupin nebyl takový idiot, mohlo být i docela pěkné PWP. :) S.L.”

Hunter's Moon

Autor: Majolique      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Jen mě tak napadlo pro zajímavost přidat úplně první Snupin povídku, která kdy byla zveřejněná. Samozřejmě dnes už taková jednorázovka nepůsobí jako nic objevného, ale přečíst se pořád ještě dá. :) S.L.”

The Way of the World

Autor: McKay      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Opravdu mě překvapilo když jsem na Deníku tuhle povídku nenašla, protože co se páru SS/RL týče, je to naprostá klasika. Povídka se čte velice příjemně a některé části, jako třeba Snapeovo seznamování se s internetem nebo návštěva kadeřníka jsou prostě k nezaplacení. :) Zasloužené 4 body, i když konec není podle mého gusta. S.L.”

Catch Me If You Can

Autor: r_grayjoy      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Black obdrží nečekaný, ale o to zajímavější předvánoční dárek. :) Dobře napsané a zábavné, můžu rozhodně doporučit. S.L.”

After Christmas

Autor: DVS      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Bodie je tak zvědavej, že musí lidem lézt až do baráku. :-)”

Stránky: