Dura lex, sed lex

  • Autor: assez
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: HP, SS (a velká hromada dalších)
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 27
  • Shrnutí: "Brzy budeme muset volit mezi tím, co je správné, a tím, co je snadné." APWBB
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

Lucie:
“Příjemná povídka lehce se četla. Konec byl trošičku uspěchaný, ale rozhodně to stojí za přečtení.”
Zuzi:
“Fajnové to bylo”
patolozka:
“Dobrá, velmi dobrá povídka, i když chvílemi jsem si opravdu říkala, jestli mě ta bezmocnost nepoloží spolu s našimi aktéry... Ještě, že byl v závěru pozitivní konec.”
GwenLoguir:
“...”
belldandy:
“"Dura lex, sed lex" sice pojednává do značné míry o vztahu Harryho a Severuse (žádný slash), ovšem jaksi mimochodem ... zatímco se dějí jiné věci. Ze zápletky Fénixova řádu je tu převzat jen jeden důležitý motiv - šikanující učitel se zdánlivě neomezenou mocí - toď vše. Na což je Harry sám nebo si to minimálně myslí ... Nu a jak se s tím pere, to už si musí každý přečíst sám.”
Mariana:
“Nemám ráda souhrnné komentáře k celé povídce, souhrnné hodnocení celé povídky – nedá se v tom mnoho sdělit – pokud to sdělení má být relevantní. Ovšem na tomto principu funguje tento deník, takže... Povídku jsem četla celou, až když už byla úplně dokončena – takže můj dojem z ní byl rovnou ucelený a nekouskovaný. A to čtení jsem si hodně užila. Velmi mi vyhovovalo téma povídky i časové zařazení děje. Asi úplně nejvíc na povídce obdivuji, jak přirozeně se autorce podařilo vystihnout Harryho duševní stavy, to bylo dechberoucí. A vůbec – psychologii postav má assez zvládnutou tradičně brilantně. Už jen díky ní bych měla důvod vyhledávat její povídky. Nová postava mi ani trochu nepřekážela, naopak si myslím, že se autorce dost povedla. Já se jí bála, a to ne zrovna málo. Objevovaly se tam okamžiky místy hororové, ovšem taky chvíle velmi vtipné, které to skvěle odlehčovaly. Potěšil mě nový školní předmět – vynikající nápad. Pokud mám zmínit Minervu, pak můžu s klidem říct, že jsem s ní neměla sebemenší problém, mé představě plně vyhovovala. A obzvlášť příjemně mě překvapilo podání Draca – jedno z nejlepší, co jsem četla. Ačkoli ho jinak nevyhledávám, tady mě velmi bavilo a zajímalo sledovat, co se s ním děje. Hodně se mi líbilo, že se autorce podařilo několikrát mě šokovat dějovým zvratem, který jsem naprosto nečekala, což mělo za následek, že čtení této povídky mělo extrémně daleko k nudě. Moje napětí bylo udrženo až do konce. A ten konec – to je skoro kapitola sama pro sebe. Obdivuhodně padnoucí. Podařilo se mu povídku neshodit, ale naopak snad ještě pozvednout – excelentní tečka, která umocnila můj čistě kladný dojem ze čtení.”
ZJTrane:
“Vzdala som to pri 17-tej kapitole.´Možno sa k tejto poviedke ešte vrátim. je napísaná vážne dobre, ale ten dej ma absolútne nezaujal. Mrzí ma to, ináč mám poviedky od assez obvykle veľmi rada.”
Akkarra:
“To jsem si zase jednou dala... Povídka, která mě ničím nezaujala a na které neshledávám nic originálního (snad jen s vyjímkou OOC profesorky McGonagallové). Připadá mi, že pouze s menšími obměnami více či méně kopíruje Fénixův řád.... Nedočteno!”
Lutadora:
“TESIM SE”
Aha_Lucia:
“úžasná poviedka, kde autorka vykresľuje fatalitu ľudského konania, pohnútky a rovnako aj následky. pekne vystihla priam shakespearovský (povedala sama autorka) skon dvoch krásnych (to myslím ironicky, ale posúďte sami) postáv a konečný "happy end" alebo koniec ako má byť pôsobil príjemne, rovnako ako celá poviedka : )”
sandymathews:
“uvidíme”
zmije:
“rozhodně ne”
Jacomo:
“až bude čas”
A-SISI:
“Povídka, u které jsem měla velmi silné pocity absolutní bezmocnosti a nespravedlnosti - tak silné, že jsem místy přestávala číst. I to je známka autorčina umu - když dokáže čtenáře takto strhnout.”