Ve stínu Znamení Zla: Sovy odlétají

  • Autor: andie
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Lucius, Sirius, James, Lily, Narcisa, autorská postava
  • Rating:
  • Slash: ne
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 13
  • Shrnutí: "Tak to je... Když vás obklopí samota uprostřed všeho, po čem jste toužili... Když jediné, co si zoufale přejete vidět, jsou sovy přilétající klidnou, bezmračnou nocí... Jak jen se celý svět dokáže smrsknout do jediné sovy přinášející očekávanou odpověď..." Pokračování k povídce Ve stínu Znamení Zla
  • Klíčová slova: Romantika, miminko

Hodnocení čtenářů:

Salome:
“S touto druhou částí jsem hodně na vážkách. Zápletka není úplně špatná, samozřejmě, poněkud klišoidní, ale zato slibující spoustu dilemat, dramatických situací, pochybností – a vyklube se z toho naprosto pohodová selanka. Celkově to působí nudně – jako by někdo vyprávěl monotónním hlasem. I scény, při kterých by se mohl tajit dech, jsou vykresleny ploše, bez vůně a zápachu. Hlavní hrdinka působí jako antiosobnost. Ta prostoduchá dívenka se stále diví něčemu, čemu se nemůže divit ani nejjednodušší čtenář. Samotný děj je předvídatelný, překvapí snad jen maličkost v závěru, která by autorce mohla umožnit napsat šestidílného Nevilla Longbottoma. Nudný styl i z velmi krátkého příběhu dělá paradoxně rozvláčný. Pravopis je mírně zlepšen – autorka některé typy chyb už nedělá; jiné však zůstávají, a to soustavně (Pán Zla, Malfoy Mannor, Znamení Zla…, přesto, že jsem// Ale, co když si zvykne//nesnachu, než manžela//v Luciusovo životě//že…, a že// o mém a Hadrianovo životě). Jazyk je civilní, což obvykle považuji za klad, tady ale působí velmi nudně, občas slovo nesedí z hlediska významu či předložkové vazby („Nepovažovala jsem kojení před ostatními lidmi za nějakou hanebnost“ – a on někdo ano? Tuší autorka vůbec, co znamená slovo hanebnost?) Rozčilovaly mě zbytečné nepřesnosti oproti kánonu i skutečnému životu: Dračí spalničky mají jako hlavní příznak kašel, dušnost, vykašlávání krve, samozřejmě bez jakýchkoli kožních příznaků. Proč se trápit rozdílem mezi spalničkami a varicelou, TBC to jistí. Až směšně působí detaily z hrdinčina mateřství. Postavy byly jako minule – hlavní hrdinka mě rozčilovala snad ještě více, Sirius byl nereálný, líbili se mi James a Lily. Tento Lucius měl v sobě velký potenciál, ovšem nevyužitý. Přesah – ano, tady už nějaký je. Negativní. Jako vzor hodný následování a odměny, jako úžasná žena, kterou každý obdivuje je nám předkládáno stvoření, které je mravně zcela indiferentní, které vůbec nic v životě nedokázalo, ale očekává, že se o něj druzí vždy postarají, která lže, a to i v základních věcech, které nevadí, že její milý vraždí, která nepohne ani malíčkem, aby komukoli pomohla. Záporná hrdinka jako hlavní postava samozřejmě nevadí, naopak , dává větší možnosti. Ale měla by tam být nějaká reflexe, pochopení, katarze, pokání – byť ne nutně trest. Můj celkový dojem je zklamání. Přes slibný námět jsem se nedokázala do příběhu vžít, působil ploše; postavy šustily papírem. Snad až na jeden odstavec jsem se nudila. Takže: Originalita: 3, logika děje: 4, postavy: 2, reálie, faktografie: 2, struktura: 2, styl: 2, formální stránka: 2, přesah: 1, osobní obliba: 2; celkem 2, 2.”