Vůle Boží

  • Autor: Blanch
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Tom Raddle/Harry Potter, bezvýznamní Smrtijedi, Lenka Láskorádová
  • Rating: 18 +
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 5
  • Shrnutí:
  • Klíčová slova: harrymort, násilí, sexuální násilí, sprosté výrazy,

Hodnocení čtenářů:

Mr. Robot:
“Keď som na túto poviedku narazila pred rokmi, nepáčila sa mi. Teraz som na ňu narazila opäť a môj názor sa razantne zmenil. Nie je to práve typ poviedky, ktorý preferujem, ale páčilo sa mi to. Je skutočne ťažké napísať dobrú poviedku s týmto párom. Väčšine ľudí sa to skrátka nepodarí a vznikne nečitateľná katastrofa, a keďže som si tento pár pred nedávnom skutočne zamilovala, som rada, že táto poviedka čitateľná bola :)”
Cora:
“-”
LiviaCullen:
“Som veľmi rozpoltena... neviem čo presne si mám myslieť... cíti sa divne... rozhodne to ale je poviedka ktorá stojí za to a niekomu to one dať skutočne zaujímavé námety na premýšľanie. ..”
jesssnape:
“mě to teda nebavilo...”
Garfielda:
“Myslím, že tu byla snaha (ať záměrná nebo nezáměrná) vytvořit psychologické dílko, ale to se dle mého názoru ne úplně povedlo - psychologie a jednání obou hlavních charakterů se nevyvíjí správným/uvěřitelným/logickým směrem. Já ve vážně míněných dílech nějakou tu míru uvěřitelnosti potřebuji. Takže, povídku považuji za nadhodnocenou a zřejmě se k ní už nevrátím.”
Usmevava_Barush:
“.”
Ostravanka:
“q”
Salome:
“Tohle jsem četla už před časem, dík za připomenutí. Je to temné, kruté a temné, a hodně zajímavě napsané. Zajímavý styl, těch citátů je možná až přespříliš, budí to dojem umělosti, přeplácanosti. Pravopisných chyb je minimum. Hodně zajímavě a oceňuji, že logick, bylo vysvětlené "zmrtvýchvstání" Voldemorta. Oceňuju taky, že Voldemort byl po celou dobu naprosto a svůj zlý. Jak už zaznělo, přestože mělo jít o pokračování, bylo zcela ignorováno proroctví - fajn, beru, že se vůbec nemuselo naplnit, ale nechápu, proč je Voldemort jen tak hodil za hlavu - tohle je hodně nerealistické. Je to povídka z níž mrazí, perfektní je na ní vylíčení psychologie oběti manipulativního psychického násili. Chtělo by to něco udělat s popiskama - rozhodně se k tomu nemíním vracet (dvakrát mi na depku stačilo), to ale přece neznamená, že to je průměr, že? Jo, a přidávám ještě jeden odkaz, protože v tom oficiálním se to nezobrazuje příliš dobře: http://fanfiction.potterharry.net/cze/povidka/4771|Vule-Bozi.html”
Benny:
“Neměla jsem problém tohle přečíst, i když já a Harrymort nejsme kamarádi.Žádná zamilované slovíčka ani z jedné strany, dobře podaný Stockholmský syndrom spolu s výukou Bible.Skvělá povídka, 3-4”
Adelaine:
“Vesměs bych se mohla podepsat pod to, co psala belldandy. Jediné navíc snad jen to, že je to psáno až po sedmém díle, odpichuje se od událostí v sedmičce, ale no, nevěřila jsem tomu vysvětlení, přestože samo o sobě nebylo vůbec špatný. 3/4”
speisy:
“-”
belldandy:
“Nemohu si pomoct, ale psaní harrymortu považuji za velké sousto pro každého autora už z principu věci. Poctivě nemohu tvrdit, že tohle je uspokojující zpracování. Nicméně už pět dní po přečtení mi tu visí v hlavě, takže zjišťuji, že pro mě má své kouzlo. /// Nezdá se mi (-): Mám pocit, že: *Voldemort by se měl projevit jako větší parchant. * Harry by měl sebrat sílu k nějaké akci. * Blanch si usnadňuje práci tím, že důležité úseky v ději (a co je důležitější - proměny v psychologii postav) nevylíčí, prostě jen prohlásí, že proběhly. * Jo a není to kanonické. Buď to Blanch psala ještě před pátým dílem nebo se na tu věc s "Ani jeden nemůže žít, dokud.." prostě vykašlala. // Líbí se mi (+) tu hlavně jeden motiv - uvědomění si, že něco může být příjemné a přesto to nemusí být žádoucí. ( Zdá se mi, že v FF je to občas nemístně stavěno na stejnou rovinu.) // Na katastrofu celosvětových rozměrů mi to přišlo občas jako nepatřičná idylka. Ale dospěla jsem k závěru, že to k téhle povídce patří. Harry je vyjmutý z okolního světa, v němž se zřejmě dějí pekelné hrůzy. A je mu určeno trpět hlodavým pocitem viny, při pomyšlení na to, co se děje venku. Byla jsem vážně vděčná za zjevení se Lenky, která do děje vstoupila jako symbol a připomenutí všech těch věcí, které se dějí venku. A protože si Harry žije za zdmi relativně příjemně, je mu souzeno aby se mu dělalo zle ze sebe samého. // Hodnocení: 3/4, ale pocitově - prostě čtyřka. Platí, že tuhle mám ráda.”