Slash ( přednáška na Animefestu 2011 )

  • Autor: Nagat
  • Fandom: Teorie FF
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy:
  • Rating:
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 0
  • Shrnutí: video záznam
  • Klíčová slova: video přednáška, teorie

Hodnocení čtenářů:

jahavi (ivik.bublik):
“Koukám, že někomu jsem dost ležela v žaludku :-D Ale vlastně mě to ani tak moc neštve. Člověk si musí umět ze sebe udělat legraci. A víte co se říká, negativní reklama je taky reklama ;-) Jen by mě zajímalo, co by slečna udělala kdybych na té přednášce skutečně seděla :-D Tak zdar všem slashařkám ;-)”
Lady Aludnev:
“:D”
SinamLlumi:
“Tenhle odstavec jim myslím vypadl: „Jste obyčejný chudák, co šel omylem okolo (JÁ nejsem tak arogantní, pouze cituju), nic neumí a ničemu nerozumí, ale touží sklízet obdiv? Sesmolte přednášku, opište vysvětlivky! Tvařte se povýšeně a - zdá se to k nevíře - ale někdo tomu dá i pět bodů.“ PS: Já zcela souhlasím, že fandomový elév a fakan o pět let mladší než já má plné právo na svou mladickou drzost, ale tak nějak bytostně nesnáším, když kohokoliv poučuje. S.L. EDIT: Jinak silně mě unavovalo čekat, až se slečna vykoktá, a její názory, ty snad radši ani nebudu komentovat. Prostě smutně korespondují s tím, na co narážím pořád – omezenost, hloupost, nevědomost, stereotypy... má smysl to znovu vyjmenovávat? Ale o tom to právě je, že někdo tak zoufale průměrný (a přízemní) nemůže nikdy pochopit NIC. :) ///// BELLDANDY: Jj, já si zas pamatuju „Jste-li žena, patříte k plotně“. Taky to na mě udělalo ohromný dojem. Nesnáším zevšeobecňování a škatulkování, což jak vidím chápeš, a nic jiného tady účelem nebylo. Stavět na klišé je snadné, nikoliv jedině možné. Když někdo není schopný udržet své předsudky na uzdě, nemá co přednášet a ovlivňovat lidi. Mně vadí neschopní a hloupí teoretici ff, nikoliv teoretici ff obecně. Ff je bezvýznamný koníček, který ale někteří autoři dotáhli na pozoruhodnou úroveň, a tak by se k ní mělo přistupovat. Je ale hrozně těžké na takové úrovni diskutovat s lidma, kteří na jedné straně mají potřebu vysmívat se třináctiletým naivkám a na druhé považují JKR za největšího literárního génia naší doby. :) Jo a – v kterém odvětví literatury _nepřevažují_ nesmysly a škváry? To bych si děsně ráda poslechla. Jenomže když to už by byl výlet za špičku nosu, že jo, teoretici? S.L.”
Velká_koule_chaosu:
“Přednáška příjemná, zasmála jsem se, možná by tam mohlo zaznít více věcí a nelíbila se mi kritika na některé autory či "dětičky" co ve 13 čtou a píšou slash - přece jen snad každej jsme těmi dětičkami byly a já bych je nechala ať se vyblbnou a buď je to chytne a začnou psát něco slušného nebo ne.... Ale jinak za 5*”
Dark:
“heh super:-D btw našla sem ten seznam, o čem se nesmí psát na FF.net https://login.fanfiction.net/story/story_tab_guide.php je to až úplně dole :-D”
Crystal:
“Na poslední video jsem čekala celou dobu! Skvělé, sama bych tam doplnila ještě pár věcí, ale i tak dám 5.”
belldandy:
“Právě teď mám pocit, že jsem pochopila, co S.L. tolik vadí na teoreticích slashe. :) Ten pocit, mě nejspíš za chvíli přejde, ale využívám chvíli tohoto intelektuálního optimismu k napsání svého komentáře. // K přednášce: Nagatina přednáška byla celkem zábavná, ale je jasné, že nemá žádnou akademickým kritériím odpovídající úroveň. V době, kdy jsem si ji pouštěla jsem věděla o slashi opravdu tak málo, že to pro mě přínosné bylo. Teď po pár měsících, zatím pořád je - třeba pořád sháním tu FF, která má být psána v du-formě, protože jsem zvědavá, jestli ve slashi zkouší někdo nějak experimentovat s formou? V zásadě mi docela imponuje kolik Nagat vyzkoušela fandomů. Na to se určitě nikdy nezmůžu :), ale je jasné, že to bylo letem světem a její soudy typu fanfikce o jap. kapelách jsou hrozné, zatímco ty o evropských ujdou, nelze brát jinak než s nadsázkou. Zrovna tak asi všechny ostatní soudy. Principiálně samozřejmě nevěřím, že lze jen podle námětu soudit úroveň jakéhokoli literárního textu. Ale já od té přednášky žádný seriózní náhled nečekala. Heslo "Jste-li žena, nemusíte slash hledat, on si vás najde sám" si pamatuji stále :) . / Ále, čert to vem. Pokud tuhle přednášku nebude brát vždy na sto procent doslovně, tak je vynikající. Je přesně tím, čím má být - úvodem do problému. A řekla bych, že je zasvěceným úvodem. // K teorii FF:. Asi se opravdu staví spousta lidí mimo fandom, včetně teoretiků, ke slashi pouze z hlediska klišé a trochu povýšeně. Myslím, že má-li se nějaký jev obecně vysvětlit, dost dobře to ani jinak nejde (tedy bez těch klišé = zobecnění, nikoli té povýšenosti). Přiznávám, že mně třeba Henry Jenkins připadal jako výjimka, jako někdo, kdo se sám považuje za fanouška a s lidmi z fandomu se stýká a necítí se nad ně povznesený. Pravda, svůj dojem zakládám jen na málo informacích. Každopádně mi jeho teorie přišly nejzajímavější. Odpověď na otázku: "Je FF literární škvár?" zní podle mne: "Často je, ale nemusí být. Z podstaty věci to tak není." (Nějak tak to říkal Scott McCloud o komiksu :) ) Ale věřím, že i ten literární škvár přináší někomu radost (minimálně snad autorovi) a tak si zaslouží svou existenci. Na FF je přece mimojiné skvělé, že vnáší do umění určitou demokracii, náhle neexistuje hluboký předěl mezi vysoko usazenými umělci a obyčejnými lidmi. (Což nemá znamenat totéž jako že neexistují žádné rozdíly v literární a umělecké úrovni různých textů. )”